• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 352
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu ders ile öğrencilerin, süpervizyon eşliğinde, mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan ölçme araçlarını uygulama, değerlendirme ve raporlaştırmayı öğrenmeleri; mesleki ve eğitsel gelişim programları hazırlama ve uygulama becerisi kazanmaları; bireyle ve grupla mesleki rehberlik ve psikolojik danışma yapma becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk -doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri

mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan ölçme araçlarını uygulayabilme

3,5 2.,4 6

mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan ölçme araçlarının sonuçlarını değerlendirebilme

3,5 2.,4 6
mesleki gelişim programı hazırlayabilme 3,5 1.2,4 6
bireyle mesleki danışma yapabilme 3,5 1.2,4 6

grupla mesleki rehberlik programı yürütebilme

3,5 1.2,4 6

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği hakkında öğrencilere bilgi verme  
2

Uygulama okullarına gitme

 
3

7-8 oturumluk mesleki gelişim programı geliştirme

 
4

Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan testleri kullanma (ilgi, yetenek envanterleri, kişilik testleri)

 

 
5

Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan testleri değerlendirme

 
6 Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan test dışı teknikler ile ilgili uygulama yapma  
7

Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan test dışı teknikler ile ilgili uygulama yapma

 
8

Ara sınav

 
9

7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme

 
10

7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme

 
11

7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme

 
12

7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme

 
13

7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme

 
14

7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme

 
15 Rapor teslimi  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Yeşilyaprak, B. (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı: kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi
Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı: Kuramlar ve uygulamalar. Ankara: Nobel. 
Sharf, R. S. (1992). Applying career development theory to counseling (3rd Ed.). California: Brooks/Cole.
Zunker, V. G. (2002). Career counseling. Applied concepts of life planning (6th Ed). California: Brooks/Cole
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav - -
Kısa Sınav - -
Ödev 2 100
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak       X    
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek     X      
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X      
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak     X      
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak     X      
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak   X        
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak            
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak     X      
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ara Sınav - - -
Kısa Sınav - - -
Ödev 5 1 10
Final - - -
Toplam İş Yükü     56
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2,2
Dersin AKTS Kredisi     2