• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PSY 351
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin Amacı Kişilik, Ruh Sağlığı Uyum Ve Normal-Normaldışı Kavramları Arasındaki İlişkiyi Anlayabilme *Kişilik Gelişimini Etkileyen Faktörleri Açıklayabilme.
Dersin İçeriği: 

Kişilik Ve Kişiliği Oluşturan Alt Yapıları Açıklayabilme. Kişilik Kuramlarının Temel Kavramlarını Açıklayabilme. Kişilik Kuramlarına Göre Kişiliğin Nasıl Oluştuğunu Açıklayabilme

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Ödev 2. Sunum 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Öğrenciler kişilik ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenciler kişiliğin alt yapılarını açıklar.
1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenciler kişilik gelişimini etkileyen faktörleri betimler.
1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenciler kişilik kuramlarını açıklar.
1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenciler kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişimini yorumlar.
1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenciler kişilik kuramlarının alan uygulamaları ile ilişkilendirir.
1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: İnsanı Anlama Çabaları ve Kavramlar: Kişilik, Ruh Sağlığı, Uyum, Normal Ve Normaldışı  
2 Sigmund Freud: Psikanaliz  
3 Alfred Adler: Bireysel Psikoloji  
4 Carl Gustav Jung: Analitik Psikolojisi  
5 Karen Horney: Nevrozlar ve İnsan Gelişimi  
6 Erich Fromm: Özgürlükten Kaçış  
7 Harry Stack Sullivan: Kişiler Arası İlişkiler Kuramı & Erik H. Erikson: İnsanın Sekiz Çağı  
8 Arasınav  
9 Burrhus Frederick Skinner: Radikal Davranışçılık & b. Neal E. Miller ve John Dollard: Eklektik Davranışçı Yaklaşım  
10 Albert Bandura: Sosyal Bilişsel Kuram  
11 Hans J. Eysenck: Biyoloji Temelli Faktör Analitik Ayırıcı Özellik Kuramı  
12 Robert R. McCrea ve Paul T. Costa: Beş Faktör Kuramı  
13 Carl Ransom Rogers: Birey Merkezli Yaklaşım  
14 Abraham H. Maslow: Kendini Gerçekleştirme Kuramı  
15 Rollo Reese May: Varoluşçu Psikoloji  
16 Final

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 30
Vize 1 30
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek         X  
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak   X        
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X    
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak       X    
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X  
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek   X        
               

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 1 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödev 2 2 4
Vize 1 2 2
Final 1 2 2
       
Toplam İş Yükü     38
Toplam İş Yükü / 25 (s)     1,52
Dersin AKTS Kredisi     2