• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 202
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
2
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Tüm bağlamlarda gelişim psikolojisi prensiplerini uygulamak, yaşam döngüsündeki değişimleri tanımlamak, Biyolojik, bilişsel, psikososyal alanlarda insan gelişimini evrelere göre tanımlamak.
Dersin İçeriği: 

İnsan davranış teorileri ve güncel araştırmayla gelişimsel değişimleri tanımlama ve tahmin etme. Gelişimsel psikoloji prensipleri, 7 yaş grubunun psikolojik ve sosyal ihtiyaçları, insanların gelişim evreleri, Piaget, Vygotsky ve bilgi süreçleri teorileri, fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve karakter gelişimi, bebeklerde fiziksel, duyumsal ve algısal gelişim.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Ödev 2. Sunum 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Yaşam süresi boyunca karşılaşılan biyolojik değişimler ve risk faktörlerini tanımlar. 1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
2) Piaget, Vygotsky’nin teorilerine ve bilgi süreçlerine dayanan bilişsel gelişimi tanımlar. 1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
3) 7 yaş grubunun davranışlarını ve sosyal ve psikolojik ihtiyaçlarını tanımlar. 1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
4) İnsanlardaki gelişim süreçlerini tanımlamak için gözlem yeteneklerini kuvvetlendirir. 1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
5) Gelişimsel teoriye dayalı temel röportaj yapma ve rapor yazma yeteneklerini geliştirir. 1, 2,3,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş  
2 Temel Kavramlar, Metodlar ve Gelişim Kuramları  
3 Erken Yetişkinlik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Sosyal ve Karakter Gelişimi  
4 Erken Yetişkinlik Döneminde Sosyal ve Karakter Gelişimi  
5 Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Sosyal ve Karakter Gelişimi  
6 Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyal ve Karakter Gelişimi  
7 Geç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim  
8 Geç Yetişkinlik Döneminde Sosyal ve Karakter Gelişimi  
9  Fiziksel ve Bilişsel Sorunlar  
10 Sosyal ve Karakter Sorunları  
11 Uyumlar  
12 Fiziksel ve Bilişsel Sorunların Çözümü  
13 Sosyal ve Karakter Sorunlarının Çözümü  
14 Çalışma yapılan alana ilişkin güncel makalelerin değerlendirilmesi  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu D. Boyd, H. Bee; Lifespan Development, Pearson 4th Edition, 2006.
Diğer Kaynaklar Bilgin, Mehmet. Yazgan İnanç, Banu. Kılıç Atıcı, Meral. Gelişim Psikolojisi. 2012. Pegem Akademi Yayıncılık.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 30
Vize 1 30
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek         X  
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak   X        
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X    
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak       X    
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X  
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek   X        
               

 
 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 1 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödev 2 2 4
Vize 1 2 2
Final 1 2 2
       
Toplam İş Yükü     38
Toplam İş Yükü / 25 (s)     1,52
Dersin AKTS Kredisi     2