Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere temel grupla psikolojik danışma uygulamasını uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin İçeriği:
Grupla psikolojik danışma işleyişi, süreci ve dinamikleri ile ilgili uygulamaları kapsamaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Ders Anlatma, 2.Soru – Cevap, 3.Tartışma, 4.Grup Çalışması, 5.Problem Çözme, 6.Proje, 7.Drama – Rol Oynama, 8.Gözlem Yapma, 9.Simülasyon, 10.Sergileme, 11.Deney, 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1.Yazılı Sınav, 2.Çoktan Seçmeli test, 3.Boşluk Doldurma, 4.Doğru – Yanlış, 5.Sözlü Sınav, 6.Portfolyo, 7.Akran Değerlendirme, 8.Rubrik
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Grupla psikolojik danışma hakkında kapsamlı bilgi edinir. | 2,3,6,7,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1, 2 |
2) Grupla psikolojik danışmayı, grup rehberliğinden ve grup psikoterapisinden ayırır. | 2,3,6,7,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1, 2 |
3) Grup süreci hakkında bilgi edinir.
|
2,3,6,7,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1, 2 |
4) Grupla psikolojik danışma temel kavramlarını bilir.
|
2,3,6,7,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1, 2 |
5) Grup liderliği hakkında bilgi kazanır. | 2,3,6,7,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1, 2 |
6) Grupla psikolojik danışma tekniklerini öğrenir. | 2,3,6,7,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1, 2 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Grup Danışmanlığı | Danışmanlık |
3 | İyileştirici Faktörler | Danışmanlık |
4 | Bireylerarası Öğrenme, Grup Bağlılığı | Danışmanlık |
5 | Liderin Temel Görevleri | Danışmanlık |
6 | Şimdi Ve Burada İle Çalışmak | Danışmanlık |
7 | Aktarım Ve Saydamlık | Danışmanlık |
8 | Üye Seçimi | Danışmanlık |
9 | Grubun Yaratılması | Danışmanlık |
10 | Başlangıç Evresi | Danışmanlık |
11 | Gelişmiş Grup | Danışmanlık |
12 | Problem Danışanlar | Danışmanlık |
13 | Grup Liderinin Eğitimi | Danışmanlık |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Theory & Practice of Group Psychotherapy, Irvin Yalom
Theory & Practice of Group Counseling, Gerald Corey |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Gerekli dokümanlar e-posta yoluyla gönderilmektedir. |
Ödevler | Film Analizi, Kitap değerlendirmesi, Grup çalışması, Grup sunumu |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 4 | 70 |
Toplam | 70 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | |||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | |||||
4 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
5 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | |||||
6 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | |||||
8 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X | |||||
9 | Çevresel değerlendirme, performans değerlendirme, bireysel ve grup test ve envanter yöntemleri, psikolojik testler ve davranış gözlemlerini içeren standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış testleri ve diğer değerlendirme tekniklerini temel kavramlarını kavrayabilmek ve uygulayabilmek | X | |||||
10 | Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, PDR alanında araştırma yapmanın ve sonuçları yazılı olarak sunmanın önemini kavramak ve uygulamak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 5 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | 15 | 4 | 60 |
Final | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |