Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Adli psikoloji ve adli psikologların yasal sistem süreçleri içindeki yeri, görevleri, yetki ve sınırlılıkları konusunda bilgilendirmek ve çeşitli konuları analiz etmek.
Dersin İçeriği:
Adli psikolojinin kuram ve uygulamasına giriş. Psikolojiyi hukuk ve temel adli değerlendirme teknikleriyle birleştiren kavramların incelenmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders, 2. Tartışmalı ders, 3. Seminer, 4. Araştırma, 5. Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6. Problem Çözme 6. Konuk konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Sınav, B. Yazılı ödev, C. Sunum, D. Araştırma,E: Münazara, F. Kısa Sınav, G. Derse Katılım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Akışı
Hafta | Konular |
1 | Giriş |
2 | Gelişimsel risk faktörleri |
3 | Suçun kökenleri: Biyolojik faktörler |
4 | Suçun kökenleri: Öğrenme ve ortamsal faktörler |
5 | Şiddet ve agresyon |
6 | Şiddet suçları |
7 | Film gösterimi: Elephant |
8 | Psikopati |
9 | Ruhsal hastalıklar ve suç |
10 | Çoklu cinayet |
11 | Cinayet, saldırı ve aile içi şiddet |
12 | Kundakçılık |
13 | Terörizm ve şiddetin psikolojisi |
14 | Cinsel suçlar: tecavüz, pedofili ve çocuk istismarı |
Kaynaklar
Ders Notu | Criminal Behavior, Bartol & Bartol, 9th Edition, Pearson Education |
Diğer Kaynaklar | Introduction to Forensic and Criminal Psychology 4th Edition, Howitt; Pearson Education |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 80 | |
Ödev | 20 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir. | X | |||||
2 | Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir. | X | |||||
4 | Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır. | X | |||||
5 | Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar. | X | |||||
6 | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir. | X | |||||
8 | Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | X | |||||
9 | Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir. | X | |||||
10 | Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır. | X | |||||
11 | Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır. | X | |||||
12 | Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir. | X | |||||
13 | Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır. | X | |||||
14 | Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
15 | Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir. | X | |||||
16 | İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |