• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 384
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, yaşlılık, yaşlılık dönemleri ve kuramları, yaşlılık dönemine ilişkin psikopatoloji, yaşlılarla psikolojik danışma sürecine ilişkin olarak derin bir bakış açısı kazanmaktır.
Dersin İçeriği: 
Yaşlılık ve yaşlılıkla ilgili temel kavramların tanımları yaşlılık döneminin özellikleri, yaşlılık döneminde yaşanan rahatsızlıklar, yaşlılık kuramları, yaşlılarla psikolojik danışma süreci, yaşlılarla psikolojik danışmanın güçlü ve zayıf yönlerinden oluşmaktadır.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk –doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Yaşlıların gelişimsel özelliklerini açıklayabilme 1,2,3,4,9 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6
2. Yaşlı ve yakınlarının yaşadıkları stres, çatışma ve sorunları anlayabilme 1,2,3,4 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6
3. Yaşlı ve yakınlarının yaşadıkları stres, çatışma ile etkili başa çıkmalarına yardım edebilme 1,2,3,4,9 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6
4. Yaşlı ve yakınlarıyla iletişim, rehberlik ve psikolojik danışma becerileri geliştirme 1,2,3,4,5,9 1.,3.,4. 1.,2.,3.,4.,5.,6

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yaşlanma, yaşlanma kuramları  
2   Yaşlılıkta sosyal desteğin önemi  
3   Yaşlılık sorunları: A. Demans  
4 B. Depresyon  
5  C.Ağrı sendromu  
6 D. Alzehimer  
7 E. YALNIZLIK  
8 Ara Sınav 1  
9 F.ANKSİYETE  
10   G. Cinsel İşlev Bozuklukları  
11   H. Uyku Bozuklukları  
12 Hasta yaşlılara psikolojik yardım, yaşlılarla iletişim  
13  Yaşlı istismarı, Yaşlıların yaşam kalitelerini yükseltme önlemleri  
14 Final Sınavı.  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Hersen, M. Ve Vincent B. Van Hasselt (1998 ). Handbook of Clinical Geropsychology, Plenum Pres, New York.
Kalınkara, V. (2011). Temel Gerontoloji:Yaşlılık Bilimi. Ankara: Nobel Yayınları.
Kennedy, G. J. ( 2000 ). Geriatric Mental Health Care, The Guilford Pres, New York.
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 30
Vize 1 30
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X      
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X        
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak   X        
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak X          
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak X          
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak X          
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak       X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ödev 1 2 2
Vize 1 1 2
Final 1 2 1
       
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5