• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 372
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin post-modern psikolojik danışma yaklaşımları (terapiler) hakkında bir anlayış kazanarak kendi kişilik özelliklerine uygun yaklaşımı/yaklaşımları keşfetmelerini; temel görüşme ve psikolojik danışma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Post-modern yaklaşımların tanımı ve karşılaştırılması. Psikoanalitik terapiler. Psikodinamik terapiler.Varoluşçu terapiler. Birey merkezli terapi. Gestalt ve yaşantısal terapiler. Kişilerarası terapiler. Maruz bırakma terapileri. Davranışçı terapiler. Bilişsel terapiler. Sistem terapileri. Cinsiyete duyarlı terapiler. Çok kültürlü terapiler. İnşaacı terapiler. Bütüncül ve eklektik terapiler. Karşılaştırmalı sonuçlar. Psikoterapinin geleceği.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru-Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Psikolojik danışma kuramlarının temel felsefesini ve kavramlarını açıklayabilme.
1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
  1. Her kurama ilişkin temel teknikleri kavrayabilme.
1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
  1. Her psikolojik danışma yaklaşımının üstün ve sınırlı yanlarını kavrayabilme.
1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6
  1. Psikolojik danışman olarak kendi kuramsal yaklaşımını geliştirebilme.
1,2,4,5, 1,2,4 1,2,3,4,5,6

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Dersin yapılandırılması Psikoterapilerin tanımı ve karşılaştırılması (Bütüncül Bir Bakış)
2 Psikoanalitik terapiler Psikodinamik terapiler
3 Varoluşçu terapiler Birey merkezli terapi
4 Gestalt ve yaşantısal terapiler
5 Kişilerarası terapiler
6 Maruz bırakma terapileri
7 Davranışçı terapiler
8 Ara Sınav 1
9 Sistem terapileri
10 Cinsiyete duyarlı terapiler Çok kültürlü terapiler
11 İnşacı terapiler (Çözüm odaklı ve öyküsel terapiler)
12 Bütüncül ve eklektik terapiler
13 Karşılaştırmalı sonuçlar
14 Psikoterapinin geleceği
15 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar
  • Capuzzi, D., Gross, D.R. (2007). Counseling and psychotherapy: Theories and interventions. New Jersey: Pearson, Merill, Prentice Hall.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 10
Vize 1 30
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.         X  
2 Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.         X  
3 Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.            
4 Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.         X  
5 Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar         X  
6 Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.            
7 Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar         X  
8 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır         X  
9 Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler       X    
10 Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.   X        

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 2 3 6
Vize 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü               116
Toplam İş Yükü / 25 (s)         4,64
Dersin AKTS Kredisi     5