Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Okul öncesi eğitim programının özeliklerini, işlevselliğini öğrenerek, kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazanmak. Aylık öğretim planı ve serbest zaman etkinlik planları hazırlamak.
Dersin İçeriği:
Erken çocukluk eğitimi programının ilkeleri, özellikleri, kazanım ve göstergeler, serbest zaman etkinliklerinin değerlendirilmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler, okulda serbest zaman etkinliklerinin öğeleri ve programda kullanılan etkinlikleri tanımlar. | 1,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
2. Öğrenciler, serbest zaman etkinlikleri, Türkçe Dili etkinlikleri, oyun etkinlikleri, müzik etkinlikleri, bilim etkinlikleri, okuma yazmaya hazırlık çalışmaları gibi etkinliklerin özelliklerini söyler. | 1,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
3. Öğrenciler, dünyada okul öncesi yaklaşımlarda kullanılan etkinlik örneklerini açıklar. | 1,4,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
4. Öğrenciler, etkinliklere ilişkin örnek planlamalar geliştirir. | 1,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
5. Öğrenciler, konu ile ilgili dünyada ve ülkemizde yapılan çalışmaları değerlendirir. | 1,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
6. Öğrenciler, konu ile ilgili yapılan çalışmalara örnekler verebilir. | 1,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular |
1 | Dersin tanıtımı, amacı, önemi |
2 | Erken çocukluk eğitimi programının temel ilkeleri ve özellikleri |
3 | Okul öncesi eğitim programının ilkeleri ve temel özellikleri |
4 | Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergeler |
5 | Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergelerin gelişim özelliklerine göre açıklanması |
6 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinin düzenlenmesi |
7 | Okul öncesi etkinliklerinin yaş gruplarına göre düzenlenmesi |
8 | Ara Sınav |
9 | Aylık planların özellikleri |
10 | Okul öncesi eğitim programı aylık plan hazırlanması |
11 | Okul öncesi eğitim programı etkinlik plan hazırlanması |
12 | Günlük eğitim akışının hazırlanması, Günlük eğitim akışının uygulanması |
13 | Okul öncesi eğitim programında özel gereksinimli çocukların desteklenmesi |
14 | Okul öncesi eğitim programlarının değerlendirilmesi |
15 | Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | Wortham, S.,2006. Early Chooldhood Education. Pearson Merrill Prentice Hall. New jersey. - Mayosky, M., 1995. Creative Activites For Young Children. Delmar Publishers. İnc., New York. - Morrison, G.S., 1998. Early Childhood Education Today. Prentice Hall, New Jersey. - Katz, L. G., Chard, S.C., 2000. Engaging Children’s Minds :The Project Approach. Ablex Publishing Corporation, United States of America. - Hohmann, M., Weikart ,D.,2000. Küçük Çocukların Eğitimi. (Çev.Sibel Saltıel Kohen ve Ülfet Öğüt ) Hisar Eğiti Vakfı Yayınları, İstanbul. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | |||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | |||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | |||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | |||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |