• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 375
Ders Tipi: 
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersler
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmaktır.
Dersin İçeriği: 

Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre;ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenci, eğitimin ekonomik yönünü açıklar. 1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
2. Öğrenci, ekonomik kalkınma kavramını kavrar. 1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
3. Öğrenci, ekonomik kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder. 1,4,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
4. Öğrenci, eğitimin dışsallıklarını belirler. 1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
5. Öğrenci, toplumsal eşitsizlik ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder. 1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
6. Öğrenci, istihdam ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar. 1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
7. Öğrenci, ekonomik kalkınmada kültürel mirasın aktarılmasının önemini kavrar. 1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Temel ekonomik kavramları
2 Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişki
3 Kalkınma ve eğitim arasındaki ilişki
4 İnsan gücü planlaması
5 Sürdürülebilirlik kavramı 
6 Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim 
7 Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma 
8 Ara Sınav 1
9 Toplumsal eşitsizlik ve eğitim 
10 Beşeri sermaye ve eğitim 
11 Göç, eğitim ve kalkınma
12 Küreselleşme bağlamında eğitim  
13 Bilgi toplumunda eğitim ve öğretim 
14 Endüstri 4.0 ve gerektirdiği yeni eğitsel nitelikler 
15 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar Günkör, C. (2017). Eğitim ve kalkınma ilişkisinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 3(1), 14-32. - Karakütük, K. (2012). Eğitim Planlaması. Ankara: Elhan. - Hanusek, E. ve Woessmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank Policy Research Working Paper No. 4122. - Gürlük, S. (2010). Sürdürülebilir kalkınma gelişmekte olan ülkelerde uygulanabilir mi? Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 85-99.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 30
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X      
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X        
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X      
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek   X        
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X    
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak   X        
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak         X  
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X  
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Proje 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
       
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,84
Dersin AKTS Kredisi     4