• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
Eden 322
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu ders üçüncü sınıf İngilizce öğretmeni adaylarına okul ortamıyla, öğrencilerle ve İngilizce öğretmenliği mesleğiyle bir devlet okulunun veya özel okulun 5. veya 7. sınıfında tanışma fırsatı sağlamak amacıyla düzenlenmiştir. Bu ders ile öğrenciler okul ortamını, öğrencileri ve kullanılan kitapları inceleyecek, okul ortamında İngilizce öğretmenliği pratiği yapacak, öğrenciler için ekstra aktiviteler hazırlayacak, bu aktivitelerin ne derecede etkili olduğunu değerlendirecek, akran uygulamaları yapacak ve kendi öğretmenlik deneyimlerini değerlendirecek ve öğretmenlik yetilerini geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders sayesinde öğrenciler okul ortamını, öğrencileri, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ders kitaplarını ve devlet okullarındaki dil müfredatını net bir şekilde anlayacaklardır. Hedef öğrenciler için dil etkinlikleri/görevleri tasarlayacak, materyallerin etkililiğini değerlendirecek, mikro öğretimler yapacak ve öğretim deneyimleri ile ilgili yansıtıcı düşüneceklerdir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Devlet veya özel okuldaki okul ortamını ve öğrencileri gözlemler. 5, 10 1,2,4,8 F,G
2.Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ders kitaplarını ve devlet okullarındaki dil müfredatlarını inceler 8, 10 1,2,4,8 F,G
3. Dil öğrenenler için uygun materyaller tasarlar ve uygular. 1,2,4,5,6,9,10 1,2,4,8 F,G 
4. Öğrenciler, gerçek bir sınıf ortamında öğretim becerilerini geliştirmek için bir grup öğrenciyle öğretimi deneyimleyebileceklerdir.   1,2,5,6,9,10 1,2,4,8 F,G
5. Öğrenciler, EFL sınıflarında kullanılmak üzere bir kaynak listesi geliştirebileceklerdir.   4 1,2,4,8 F,G

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş -
2 Öğretim yaklaşımlarına ve yöntemlerine genel bakış (Nunan, 2004, Appendix B)

Öğrenme görevleri ve dil müfredatı 

(Nunan, 2004, Ch. 1)  

Öğrenme görevi bileşenleri (Nunan, 2004, Ch. 3)  

Nunan (2004)

 

3 Dramatik etkinlikler ve rol yapma etkinliği

Akran öğretimi

Celce-Murcia & Hilles (1988, Ch. 5)
4 MEB dil müfredatı (2-8 sınıflar)

5. ve 7. sınıf MEB kitabı incelemesi

 
5 Sınıf gözlemi (öğrencilerle ilk buluşma)  
6 Sınıf gözlemi 

Dil materyali hazırlama

 
7 Sınıf gözlemi 

Materyal/Etkinlik Hazırlama

 
8 Sınıf gözlemi 

Materyal/Etkinlik Hazırlama

 
9 Sınıf gözlemi 

Materyal/Etkinlik Hazırlama

 
10 Sınıf gözlemi 

Materyal/Etkinlik Hazırlama

 
11 Sınıf gözlemi 

Materyal/Etkinlik Hazırlama

 
12 Sınıf gözlemi 

Materyal/Etkinlik Hazırlama

 
13 Sınıf gözlemi 

Materyal/Etkinlik Hazırlama

 
14 Sınıf gözlemi 

Materyal/Etkinlik Hazırlama

 
15 Sınıf gözlemi 

Materyal/Etkinlik Hazırlama

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Larsen-RiCCelce-Murcia, M. & Hilles, S. (1988). Techniques and resources in teaching grammar. Oxford: Oxford University Press. 

Nunan, D. (2004). Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge University Press. 
 

MEB İngilizce müfredatı (2018) 

Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar -
Ödevler Yansıtıcı yazılar
Sınavlar Final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Yansıtıcı yazılar   5
Akran öğretimi   1
Katılım (materyal hazırlama)   10
Final   1
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizce’nin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilirim.         x  
2 İngilizce’nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilirim.         x  
3 Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilirim.         x  
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilirim.          
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilirim.         x  
6 Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilirim.         x  
7 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilirim.         x  
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilirim.         x  
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilirim.         x  
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim.          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Katılım (materyal hazırlama) 11 2 22
Akran öğretimi 1 3 3
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5