Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu derste Çocuk ve Gençlik Edebiyatının karakteristik özellikleri, Türkiye’de ve dünyada nasıl geliştiği anlatılacak; bu alanda çalışan kişi, kurum ve dernekler, yapılmış bilimsel yayınlar, verilen ödüller tanıtılacaktır. Çocuklara ve gençlere yönelik bir edebiyatın önemi ve işlevleri anlatılacak; nitelikli ve niteliksiz eserleri nasıl ayırt edebileceğimiz örneklerle gösterilecektir. MEB’nın 100 Temel Eser Listesi incelenecek, “temel eser” kavramı üzerinde durulacaktır. Öğrenciler, Çocuk ve Gençlik Edebiyatını çeşitli açılardan ele alan / değerlendiren bilimsel yayınlardan yararlanarak araştırma ödevleri hazırlayacaklar ve böylece dönem boyunca eleştirel düşünme, okuma ve makale yazma becerilerini geliştirme fırsatı bulacaklardır. Ayrıca bu ders, bir öğretmen olarak öğrencilerin yaş gruplarına uygun eserler seçme ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretiminde derste amaçlanan kazanımlar doğrultusunda kullanma gibi mesleki becerilerin edinilmesine de katkı sağlayacaktır.
Dersin İçeriği:
Çocuk ve Gençlik Edebiyatı- temel kavramlar
Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Edebiyatının gelişimi Bu alanda çalışan kişi ve kurumlar Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Edebi Türler MEB 100 temel eser listesi Öğrenilen temel kavramlar ve değerlendirme ölçütleri çerçevesinde kitap inceleme- değerlendirme Çocuk ve gençlik kitaplarından öğretimde yararlanma olanakları |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi + 2. Örnek Olay Yöntemi + 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi + 5. Gösteri Yöntemi + 6. Grup çalışması +
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav + 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk -doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav + 6. Portfolyo +