Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu derste çağdaş öğrenme ve öğretme kuramlarının ışığı altında ana dili ve edebiyat öğretme ve öğrenme süreçleri ve ana dili/edebiyat dersinin etkinlik alanları birbirleriyle bağlantılı bir şekilde irdelenmektedir. Yeni bakış açılarının, ders içinde çocukları öğrenmenin merkezine yerleştirerek ön plâna çıkartması, başka bir deyişle çocuklara yönelme eğilimi, öğretmenler için de yeni görev ve sorumluluklar getirmiştir. Çocukları öğrenmenin odak noktasına yerleştiren şeffaf öğretme biçimleri öğretmenlerden sadece yeni ve farklı bilgiler istememekte, onlardan bu yönde becerilere de sahip olmalarını şart koşmaktadır. Bu ders kapsamında ana dili dersinde öğrenme ve öğretme süreçlerinin temel ilkeleri olarak görülen Dil Öğretiminin Öğrenme Durumlarında Gerçekleşmesi, Dil Öğretiminin Etkinlikler Yardımıyla Gerçekleşmesi, Dil Öğretiminde Kullanılan Her Türlü Malzemenin İçeriğinin Anlamlı Olması başta olmak üzere ana dili/edebiyat öğretiminde gündemde olan diğer temel çağdaş yaklaşımlar ele alınacaktır. Ayrıca ana dili/edebiyat öğretiminin etkinlik alanları olan okuma, yazma, dinleme, konuşma ve dil incelemesi alanları yeni Dil Anlatım ve Edebiyat Öğretimi müfredatlarına uygun olarak ele alınacaktır.
Dersin İçeriği:
Ana Dili ve Edebiyat Öğretimim İlkeleri,
Türkçe Öğretiminin Tarihi Gelişimi,
Türkçe Öğretiminin Hedefleri: Eğitimde Hedef Sorunu, Türk Milli
Eğitiminin Amaçları,
İlköğretim Okulları Türkçe Öğretim Programının Genel Amaçları,
İlköğretim ve Ortaöğretim Okulları Öğretim Programının Özel
Amaçları,
Öğrenmeyi Öğrenme,
Öğretme Stratejileri,
Öğretim Yöntemleri,
Öğretim Teknikleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Tartışma Yöntemi 2. Gösteri Yöntemi 3. Drama- Rol yapma 4. Mikro öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav