Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Öğrencilerin çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri ile öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını anlamaları ve öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirerek bunları ders içi sunumlarda kullanabilmesi.
Dersin İçeriği:
Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisi gibi temel kavramlar.
Öğretim materyallerini tanıma.
Materyal tasarlamanın ilkeleri. Materyaller tasarlama ve bunları ders içi sunumlarda kullanma.
Uzaktan eğitim (E-öğrenme).
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk -doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Proje / ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alan ile ilgili temel bilgileri kavrar ve alan literatürüne eleştirel bir bakış geliştirir. | 1,2,3,4,5 | 6 | |
Öğretim teknolojisi ve eğitim teknolojisine dair kuramsal bir bakış geliştirir. | 1,2,3,4,5 | 6 | |
Edebiyat öğretiminde materyal tasarımının imkânlarını düşünür, alternatif öğretim yöntemleri tasarlar. | 1,2,3,4,5 | 6 | |
Teknolojinin beşeriyat (humanitas) öğretimi ile olan ilişkisini tartışabilir. | 1,2,3,4,5 | 6 | |
Belirlenmiş ders kitaplarına eleştirel yaklaşır, öğretim teknolojileri yoluyla edebiyat öğretimini daha dinamik bir hale getirebilir. | 1,2,3,4,5 | 6 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Başlangıç. Dersin tartışılması. Eğitim üzerine tartışma. | |
2 | Ders içeriği. Öğretim, teknoloji, materyal, tasarım. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
3 | Temel kavramlar, edebiyat öğretiminde materyal tasarımı hakkında. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
4 | Akıllı tahta içerik hazırlama çalışmaları I. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
5 | Akllı tahta içerik hazırlama çalışmaları II. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
6 | İçerik sunumları I. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
7 | İçerik sunumları II. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
8 | İçerik sunumları III. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
9 | İçerik sunumları IV. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
10 | İçerik sunumları V. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
11 | İçerik sunumları VI. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
12 | Uzaktan eğitim, esaslar, sorunlar. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
13 | Dönem sonu tartışmaları I. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
14 | Dönem sonu tartışmaları II. | İlgili okumalar ya da ödevler. |
Kaynaklar
Zorunlu Kaynaklar | S. Sadi Seferoğlu. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi, 2011. |
Online
Kaynaklar |
http://acikders.hacettepe.edu.tr/dersler/otmt.html |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Ders öncesi ya da sonrası dersin öğretim görevlisi tarafından çoğaltılması için verilir. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ | |
Ödev | 2 | 60 | |
Sunum | 2 | 40 | |
Sınıf içi katılım | - | - | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | - | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | - | ||
Toplam | 100 | ||
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan Türk dili tarihi konuları için gerekli bilgilere sahip olmak. | X | |||||
2 |
Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan Türkiye Türkçesi ve dilbilgisi konuları için gerekli bilgilere sahip olmak.
|
X | |||||
3 | Türkçenin tarihsel söz varlığı ve filolojik evrimi hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
4 | Türkçenin tarihi boyunca geçirdiği kültürlenme evrelerine, sözlü ve yazılı kaynaklarına vakıf olmak. | X | |||||
5 | Türkçenin çağdaş lehçeleri ve bu lehçelerin edebiyat varlığı hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
6 | Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan Türk edebiyatı tarihi konuları için gerekli bilgilere sahip olmak. | X | |||||
7 | Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan, Türk edebiyatının önemli figürleri (yazar, şair, eleştirmen ya da edebiyat tarihçisi) hakkındaki konular için gerekli bilgilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Türk edebiyatının modernleşme öncesi söz varlığına, ortaçağ ve erken modern dönem yazılı / sözlü temel kaynaklarına vakıf olmak. | X | |||||
9 | Yeni Türk edebiyatının, Tanzimat’tan Cunhuriyet’e uzanan tarihsel bağlamı hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
10 | Türk modernleşmesinin dinamikleri ile modern Türk edebiyatının gelişimine dair müfredat bilgilerini sentezleyebilmek, Türk edebiyatı tarihçiliğinin kurumsallaşma sürecine eleştirel yaklaşabilmek. | X | |||||
11 | Milli Eğitim Bakanlığı’nın orta öğretim öğrencileri için belirlediği “100 temel eser” için eleştirel okumalar yaptırabilmek. | X | |||||
12 | Başat edebî türler ve edebî biçimler ve edebiyat tarihi hakkındaki genelgeçer bilgileri, edebî türlerin ulus aşırı / sözel düzlemde yayılması ve edebiyatın modernleşme ile birlikte ulusal bir kurum olarak yazı ile organize edilmesine dair kuramsal bilgilerle sentezleyebilmek. | X | |||||
13 |
Alan eğitimi için özgün materyaller tasarlayabilmek, yeni projeler geliştirip alan eğitimine özel öğretim yöntemlerine uyarlayabilmek.
|
X | |||||
14 |
Beşeri bilimler alanında kullanılan paleografya bilgisini, araştırma yöntemlerini, sunum tekniklerini ve alıntılama sistemlerini kullanabilmek.
|
X | |||||
15 | Türk edebiyatının, dünya edebiyatları arasındaki yerine dair tarihsel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | - | - | - |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | - | - | - |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |