Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğretmen adaylarının görev yapacakları okulda gerek kendi bilgisayar dersleri gerekse diğer öğretmenlerin derslerinde ihtiyaç duyabilecekleri bilişim teknolojileri konusunda farkındalık ve kullanabilme düzeyini arttırmak
Dersin İçeriği:
Eğitimde Bilgi Sistemleri Ve Bilgisayara Giriş, Bilgisayarların Gelişimi, Bilgisayar Sisteminin Ana Bileşenleri, İşletim Sistemleri, Yardımcı Yazılımlarının Tanıtımı, Kelime İşlemci Programları, Elektronik Tablolama Programları, Bilgisayar Ve İnternet Güvenliği, Bilgisayar Ve Etik
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar sisteminin ana bileşenlerini bilir. | 4, 9, 11 | 1,4,5 | 1,3 |
Microsoft Office Word kelime işlemci programını kullanabilir. | 4, 9, 11 | 1,4,5 | 1,3,4 |
Microsoft Excell programını ileri düzeyde kullanabilir. | 4, 9, 11 | 1,4,5 | 1,3,4 |
Microsoft Office PowerPoint programını etkili sunu hazırlayabilecek düzeyde kullanabilir. | 4, 9, 11 | 1,4,5 | 3,4,5 |
Bilgisayar ve internet güvenliği için alınması gereken önlemleri bilir. | 4, 9 | 1,2,3 | 1,3 |
Bilgisayar etiğini bilir. | 3 | 1,2,3 | 1,3 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayarın temel bileşenleri- Donanım, Yazılım | |
2 | MS Word- kullanıcı arayüzünü tanıma. Sekmeleri tanıma | |
3 | MS Word-Ekle ve düzen enüsü, Şekiller, grafikler, resimler vb. | |
4 | MS Word- Metin ve paragraf biçimlendirme. Bul ve değiştir komutlarını kullanma. | |
5 | MS Word (İçindekiler tablosu oluşturma. ) | |
6 | MS Excel- kullanıcı arayüzünü tanıma, çalışma sayfası doldurma. | |
7 | MS Excel –Filtreleri kullanma, veri ile çalışma . | |
8 | MS Excel (formül çubuğunu kullanma: temel işlemler. )- Arasınav | |
9 | MS Excel (Koşullu ifadeler, Eğer, Ve, Veya ) | |
10 | Microsoft PowerPoint- kullanıcı arayüzünü tanıma, slayt ve slayt metinleri ile çalışma. | |
11 | Microsoft PowerPoint- Slaytları biçimlendirme, slayta görsel öğeler ekleme. | |
12 | Microsoft PowerPoint-Tablo, animasyon, ve video ekleme. | |
13 | Microsoft PowerPoint-Etkili sunum teknikleri | |
14 | Ders çıktılarını özetleme. |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Microsoft Word 2010 Step by Step,
Microsoft Excel 2010 Step by Step, Microsoft Power Point 2010 Step by Step |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 1 Ödev MS Word’de içindekiler tablosu oluşturma 2 ödev MS Excel ile ilgili, 2 ödev MS Powerpoint ile ilgili |
Sınavlar | Arasınav (MS Word ve MS Excel), Final Projesi (MS Powerpoint) |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 5 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur | X | |||||
2 | Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. | X | |||||
4 | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | X | |||||
5 | Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir. | X | |||||
6 | İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır. | X | |||||
7 | Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. | ||||||
8 | Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir. | X | |||||
9 | Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | ||||||
11 | Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder. | X | |||||
12 | Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Final (Proje) | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü | 248 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |