Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğretmen adaylarının teknoloji ve çoklu ortam kullanarak materyal geliştirebilmesini ve bu konudaki ilke ve yöntemlerin etkin kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği:
Öğretim amaçlı kullanılan materyaller: Görsel, işitsel, çoklu ortam sağlayan materyaller. Bu materyallerin öğretim ortamına getirdiği avantajlar. Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve kullanmada yararlanılan ilke ve yöntemler. Eğitim materyallerinin etkin tasarımına ve kullanımına yönelik uygulamalar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim amaçlı kullanılan materyalleri bilir. | 5, 10 | 1,2,3 | 1,3 |
Öğretim amaçlı materyalleri sınıflandırır. | 5, 10 | 1,2,3 | 1,3 |
Bu materyallerin avantajlarını yazar. | 5, 10 | 1,2,3 | 1,3 |
Eğitim materyallerinin etkin tasarımına ve kullanımına yönelik uygulamalar yapar. | 1, 5, 10 | 1,4 | 3,4 |
Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve kullanmada yararlanılan ilke ve yöntemler tanımlar. | 5, 10 | 1,2,3 | 1,3 |
Çoklu ortam öğeleri içeren öğrenme materyali geliştirebilir. | 1, 2, 5, 10 | 1,3,4 | 3,4,5 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Kazanımlar: Kazanım türleri
KAzanım kaynakları, Kazanım alanları |
|
2 | Eğitim, öğretim, öğretim teknolojileri kavramları | Ödev: Eğitsel bulmaca |
3 | İletişim ve öğretimsel mesaj | |
4 | Mesaj tasarlama | Ödev: Sesli mesaj |
5 | Grafik tasarım ilkeleri | |
6 | Bir araç seçimi ve seçim ilkeleri (Etkili sunum teknikleri) | Ödev:Sunum |
7 | Podcasts, Vodcasts | |
8 | Teknoloji planlaması | |
9 | Arasınav | Ödev: Kavram haritaları |
10 | Öğretimsel araçlar | |
11 | Öğretimsel araçlar | |
12 | Materyal hazırlama yazılımları | |
13 | Bilgisayar destekli öğrenme ve e-öğrenme | |
14 | Öğretim teknolojisinin değerlendirmesi |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Clark, R. (2007). Developing Technical Training: A Structured Approach for Developing Classroom and Computer-based Instructional Materials |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | Eğitsel bulmaca , Sesli mesaj, Sunum, Kavram haritaları |
Sınavlar | Arasınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur | X | |||||
2 | Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. | X | |||||
4 | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | X | |||||
5 | Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir. | X | |||||
6 | İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır. | X | |||||
7 | Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. | X | |||||
8 | Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir. | X | |||||
9 | Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
11 | Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder. | X | |||||
12 | Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |