• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 201
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğretmen adaylarının teknoloji ve çoklu ortam kullanarak materyal geliştirebilmesini ve bu konudaki ilke ve yöntemlerin etkin kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Öğretim amaçlı kullanılan materyaller: Görsel, işitsel, çoklu ortam sağlayan materyaller. Bu materyallerin öğretim ortamına getirdiği avantajlar. Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve kullanmada yararlanılan ilke ve yöntemler. Eğitim materyallerinin etkin tasarımına ve kullanımına yönelik uygulamalar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim amaçlı kullanılan materyalleri bilir. 5, 10 1,2,3 1,3
Öğretim amaçlı materyalleri sınıflandırır. 5, 10 1,2,3 1,3
Bu materyallerin avantajlarını yazar. 5, 10 1,2,3 1,3
Eğitim materyallerinin etkin tasarımına ve kullanımına yönelik uygulamalar yapar. 1, 5, 10 1,4 3,4
Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve kullanmada yararlanılan ilke ve yöntemler tanımlar. 5, 10 1,2,3 1,3
Çoklu ortam öğeleri içeren öğrenme materyali geliştirebilir. 1, 2, 5, 10 1,3,4 3,4,5

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kazanımlar: Kazanım türleri

KAzanım kaynakları, Kazanım alanları

 
2  Eğitim, öğretim, öğretim teknolojileri kavramları Ödev: Eğitsel bulmaca
3 İletişim ve öğretimsel mesaj  
4 Mesaj tasarlama Ödev: Sesli mesaj
5 Grafik tasarım ilkeleri  
6 Bir araç seçimi ve seçim ilkeleri  (Etkili sunum teknikleri) Ödev:Sunum
7 Podcasts, Vodcasts  
8 Teknoloji planlaması  
9 Arasınav Ödev: Kavram haritaları
10 Öğretimsel araçlar  
11 Öğretimsel araçlar  
12 Materyal hazırlama yazılımları  
13 Bilgisayar destekli öğrenme ve e-öğrenme  
14 Öğretim teknolojisinin değerlendirmesi  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Clark, R. (2007). Developing Technical Training: A Structured Approach for Developing Classroom and Computer-based Instructional Materials

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler Eğitsel bulmaca , Sesli mesaj, Sunum, Kavram haritaları
Sınavlar Arasınav, Final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur         X
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.       X  
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.   X      
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.   X      
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.         X
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.   X      
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.   X      
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.     X    
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. X        
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder. X        
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.   X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3