Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğretim tasarımı kavramının, teknolojilerinin ve modellerinin kavranmasıdır.
Dersin İçeriği:
Öğretim Tasarımı Kavramı, Öğretim Tasarımı Teknolojileri, İhtiyaç Belirleme ve Analizi, Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri, Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri, Görev Analizi, Öğretim Tasarım Modelleri,Öğrenme ve Öğretim Stratejileri, Öğretim Tasarımında Bilişsel Süreçler, Öğretim Tasarımı ve Değerlendirme
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 14: Bireysel Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sözlü Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğretim tasarımı kavramını açıklar. | 1, 2, 3 | A, B, C |
2) Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlar. | 1, 2, 3 | A, B, C |
3) İhtiyaç analizi yapar. | 1, 2 | A, B, C |
4) Öğrenme ortamında öğrenen özelliklerini değerlendirir. | 1, 2 | A, B, C |
5) Öğrenme ortamında öğretim hedeflerini yazar. | 1, 2 | A, B, C |
6) Görev analizi yapar. | 4, 14 | A, B, C |
7) Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırır. | 1, 2 | A, B, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Giriş ve Tanışma | |
2 | Öğretim Tasarımı Kavramı | Farklı kaynaklardan tarama |
3 | Öğretim Tasarımı Teknolojileri | Farklı kaynaklardan tarama |
4 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi | Farklı kaynaklardan tarama |
5 | Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri | Farklı kaynaklardan tarama |
6 | Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri | Farklı kaynaklardan tarama |
7 | ARASINAV | |
8 | Görev Analizi | Farklı kaynaklardan tarama |
9 | Öğretim Tasarım Modelleri | Farklı kaynaklardan tarama |
10 | Öğrenme ve Öğretim Stratejileri | Farklı kaynaklardan tarama |
11 | ARASINAV | |
12 | Öğretim Tasarımında Bilişsel Süreçler | Farklı kaynaklardan tarama |
13 | Öğretim Tasarımı ve Değerlendirme | Farklı kaynaklardan tarama |
14 | Değerlendirme | Farklı kaynaklardan tarama |
Kaynaklar
Ders Notu |
Instructional Design for E-Learning: Essential guide to creating successful eLearning courses by Julie Dirksen
Instructional Design by Patricia L. Smith and Tillman J. Ragan |
Diğer Kaynaklar | Leslie J. Briggs: Instructional Design: Principles and Applications (Hardcover) |
Değerlendirme Sistemi
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar ve eğitim bilimleri dalları ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | X | |||||
2 | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
3 | Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | X | |||||
4 | Eğitim - öğretim faaliyetleri için gerekli olan eğitim teknolojilerini seçer ve kullanır. | X | |||||
5 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | X | |||||
6 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
7 | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | X | |||||
8 | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve eğitim teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
10 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. | X | |||||
12 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
13 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | ||||||
14 | Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır. | X | |||||
15 | Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretir ve öğretmenlik mesleğini yürütürken ya da özel sektörde çalışırken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |