Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitiminde kullanılan alıştırmalar, rehberler, benzetimler, eğitsel oyunlar, gösterimleri bilmesini ve bunları değerlendirmek için kullanılacak ölçütleri belirleyebilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği:
Bilgisayar destekli eğitim tarihsel oluşum ve gelişim aşamaları, bilgisayar destekli eğitimde kullanılan yaygın formatlar: tekrar ve alıştırma programları, bire bir eğitim programları, simülasyonlar, eğitimsel oyun programları ve gösterimler ve bunların değerlendirilme ilkeleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar destekli eğitim tarihsel oluşum ve gelişim aşamaları listeler. | 1, 7, 10 | 1, 2, 3 | 1, 3 |
Bilgisayar destekli eğitimde kullanılan yaygın formatları açıklar. | 1, 7, 10 | 1, 2, 3 | 1, 3 |
Bire bir eğitim programlarını tanımlar. | 1, 7, 10 | 1, 2, 3 | 1, 3 |
Eğitimsel oyun programları ve gösterimler ve bunların değerlendirilme ilkeleri bilir. | 1, 7, 10 | 1, 2, 3 | 1, 3 |
Tekrar ve alıştırma programları açıklar. | 1, 7, 10 | 1, 2, 3 | 1, 3 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | E-derslerden nasıl öğrenilir? | |
2 | Çokluortam ilkesi: Metinle birlikte grafik ve görsel kullanımı | |
3 | Çokluortam bitişiklik ilkesi | |
4 | Modality ilkesi: Metinleri sesli olarak sunmak. | |
5 | Redundancy ilkesi: Görselleri metin ya da ses ile açıklama | |
6 | Coherence ilkesi: İlgi çekici material kullanma | |
7 | Bireyselleştirme ilkesi: Pedagojik ajan kullanma | |
8 | Leveraging Examples in E-learning | |
9 | Arasınav | |
10 | Etkili dönüt tasarlama | |
11 | Birlikte öğrenme (Sanal ortamlarda) | |
12 | E-öğrenme için rehberlik | |
13 | Öğrenme becerilerinin e-öğrenmede yeri | |
14 | E-öprenmede benzetimler ve oyunlar |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
E-learning and the Science of Instruction, Clark, R., Mayer, R.
Multimedia-Based Instructional Design, Lee, W., Owens, D. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Arasınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 3 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur | X | |||||
2 | Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. | X | |||||
4 | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | X | |||||
5 | Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir. | X | |||||
6 | İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır. | ||||||
7 | Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. | X | |||||
8 | Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir. | X | |||||
9 | Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
11 | Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder. | X | |||||
12 | Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |