• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 214
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitiminde kullanılan alıştırmalar, rehberler, benzetimler, eğitsel oyunlar, gösterimleri bilmesini ve bunları değerlendirmek için kullanılacak ölçütleri belirleyebilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Bilgisayar destekli eğitim tarihsel oluşum ve gelişim aşamaları, bilgisayar destekli eğitimde kullanılan yaygın formatlar: tekrar ve alıştırma programları, bire bir eğitim programları, simülasyonlar, eğitimsel oyun programları ve gösterimler ve bunların değerlendirilme ilkeleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Bilgisayar destekli eğitim tarihsel oluşum ve gelişim aşamaları listeler. 1, 7, 10 1, 2, 3 1, 3
Bilgisayar destekli eğitimde kullanılan yaygın formatları açıklar. 1, 7, 10 1, 2, 3 1, 3
Bire bir eğitim programlarını tanımlar. 1, 7, 10 1, 2, 3 1, 3
Eğitimsel oyun programları ve gösterimler ve bunların değerlendirilme ilkeleri bilir. 1, 7, 10 1, 2, 3 1, 3
Tekrar ve alıştırma programları açıklar. 1, 7, 10 1, 2, 3 1, 3

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 E-derslerden nasıl öğrenilir?  
2 Çokluortam ilkesi: Metinle birlikte grafik ve görsel kullanımı  
3 Çokluortam bitişiklik ilkesi  
4 Modality ilkesi: Metinleri sesli olarak sunmak.  
5 Redundancy ilkesi: Görselleri metin ya da ses ile açıklama  
6 Coherence ilkesi: İlgi çekici material kullanma  
7 Bireyselleştirme ilkesi: Pedagojik ajan kullanma  
8 Leveraging Examples in E-learning  
9 Arasınav  
10 Etkili dönüt tasarlama  
11 Birlikte öğrenme (Sanal ortamlarda)  
12 E-öğrenme için rehberlik  
13 Öğrenme becerilerinin e-öğrenmede yeri  
14 E-öprenmede benzetimler ve oyunlar  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar E-learning and  the Science of Instruction, Clark, R., Mayer, R.

Multimedia-Based Instructional Design, Lee, W., Owens, D.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar Arasınav, Final

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur         X
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.   X      
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.       X  
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.   X      
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.          
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.         X
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.   X      
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.     X    
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.   X      
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.     X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev 3 10 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     141
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,64
Dersin AKTS Kredisi     6