• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 215
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğretmen adaylarının grafik tasarım bilgi ve becerilerini geliştirmek. Grafik tasarımı bir iletişimci ve eğitimci gözüyle değerlendirmelerini sağlamak. MAteryal geliştirme sürecine katkı getirecek beceriler edindirmek.
Dersin İçeriği: 

Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme;

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Grafik ve grafik tasarımı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. 2, 4, 9 1,4,5 1,3
Grafik tasarımının uygulama alanlarını listeleyebilir. 2, 4, 9 1,4,5 1,3,4
Grafik çizim uygulamalarından birisini kullanarak grafik oluşturabilir. 2, 4, 9 1,4,5 1,3,4
Grafik çizim programını kullanarak canlandırma geliştirebilir 2, 4, 9 1,4,5 3,4,5
Eğitim ortamlarında kullanılan grafik ve canlandırma ögelerinin kulanım ilkelerini ifade edebilir. 2, 4, 9 1,2,3 1,3
Mevcut grafik ve canlandırmalardan uygun olanlarını seçerek eğitim ortamları oluşturabilir. 2, 4, 9 1,2,3 1,3

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Grafik tasarıma giriş

Photoshop CS5’e giriş

Resim formatları

 
2 Photoshop CS5

Menu

Seçim

Renk kullanımı

 
3 Photoshop CS5

Fırça kullanımı

Fırçalama teknikleri

 
4 Photoshop CS5

Katmanlar

Maskeleme

 
5 Photoshop CS5

Filtreler

 
6 Photoshop CS5

Efektler

Metin özellikleri

 
7 Photoshop CS5

Efektler

Harmanlama

Filtre kullanımı

 
8 Photoshop CS5, Image Ready

Hareketler

 
9  Photoshop CS5, Image Ready

Animasyonlar

Fotograf birleştirme

 
10 Arasına  
11 Flash CS5

Çizim araçları

Motion Tween

 
12 Flash CS5

Maskeleme

 
13  Flash CS5

Butonlar

 
14 Adobe Illustrator

Çizim araçları

Fırça kullanımı

 

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Adobe Photoshop CS5 Classroom in a Book by Sandee Adobe Creative Team

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler Afiş tasarım, kartpostal tasarım, logo tasarım
Sınavlar Arasınav, Final

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur   X      
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.         X
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.          
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.         X
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.          
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.          
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.   X      
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.          
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.          
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(S
aat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev 4 10 40
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     141
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,64
Dersin AKTS Kredisi     6