Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Çoklu ortam öğeleri oluşturma ve düzenleme becerilerinin kazanılması.
Dersin İçeriği:
Yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerini tanır | 9 | 1,4,5 | 1,3 |
Ders yazılımı hazırlama aşamalarını anlatır | 6,9 | 1,4,5 | 1,3,4 |
Ekran tasarım ilkelerini anlatır | 9 | 1,4,5 | 1,3,4 |
Ses, film ve resim düzenleme uygulamalarını kullanır | 6,9 | 1,4,5 | 3,4,5 |
Yazılımlara çokluortam öğelerini ekler | 9 | 1,2,3 | 1,3,5 |
Çoklu ortam öğelerini hazırlar | 6,9,11 | 1,4,5 | 3,4,5 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | The concept of authoring in PC environment | |
2 | Picture elements in PC environment | |
3 | Organizing the picture elements in PC environment | |
4 | Audio elements in PC environment | |
5 | Organizing the audio elements | |
6 | The concept of video in PC environment | |
7 | Organizing the video elements | |
8 | Combining multimedia elements | |
9 | Organizing multimedia elements | |
10 | Navigation and user intereaction | |
11 | Principles of screen design | |
12 | Linear editing | |
13 | Packaging multimedia objects | |
14 | Evaluation of multimedia objects |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 3 Ödev |
Sınavlar | Arasınav, Final Projesi |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 3 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur | X | |||||
2 | Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. | X | |||||
4 | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | X | |||||
5 | Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir. | X | |||||
6 | İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır. | X | |||||
7 | Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. | ||||||
8 | Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir. | X | |||||
9 | Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | ||||||
11 | Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder. | X | |||||
12 | Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final (Proje) | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |