• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 325
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Uzaktan eğitimin tarihçesi ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu teknolojileri kendi alanında kullanabilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Uzaktan eğitiminin tarihsel gelişimini ifade edebilir. 1,2,3,4 1,2,3,4 1,3
Uzaktan eğitimde kullanılan geleneksel ve çağdaş teknolojileri listeler ve karşılaştırabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4 1,3,5
Uzaktan eğitime uygun teknik ve yöntemleri ifade edebilir. 1,2,3,4 1,2,3,4 1,3,5
Bilişim ve iletişim teknolojilerinin uzaktan eğitim ortamlarında nasıl etkili kullanılabileceğini ifade edebilir. 1,2,3,4 1,2,3,4 1,3,5
Uzaktan eğitim ortamlarında ölçme ve değerlendirmeyle ilgili problemleri ifade edibilir. 1,2,3,4 1,2,3,4 1,3, 5

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Uzaktan eğitimde temel kavramlar  
2 Uzaktan eğitimin tarihçesi  
3 UE’de kullanılan teknolojiler  
4 Uzaktan eğitim modelleri  
5 Uzaktan eğitim kuramları  
6 Yeni ortamlarda öğrenme  
7 UE’de etkileşim modelleri  
8 UE’de öğrenen farklılıkları  
9 Arasınav  
10 UE’de öğretim tasarımı  
11 UE’de ölçme ve değerlendirme  
12 UE’de kalite sorunları  
13 Tükiye’de uzaktan eğitim  
14 Dünyada uzaktan eğitim  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Handbook of Distance Education, Michael Grahame Moore, William G. Anderson

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler Uzaktan eğitim yapan bir ülkenin bu açıdan araştırılması, çevrimiçi bir dersin incelenmesi, çevrimiçi bir çlçme aracının geliştirilmesi
Sınavlar Arasınav, Final

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur         X
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.         X
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.         X
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.         X
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.          
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.          
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.   X      
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. X        
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.     X    
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.   X      
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.   X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 24
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev 3 10 30
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü     141
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,6
Dersin AKTS Kredisi     6