• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 343
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Farklı sınıf seviyelerine uygun öğretim yöntem ve stratejilerini bilmesini ve uygulamasını sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. Öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, stratejileri, yöntem ve teknikler, bunların bilgisayar konu alanında mikro öğretim yöntemi ile öğrenme-öğretme süreçleri tasarımının ders planları hazırlama, strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ve öğretimi değerlendirme vb. yönlerinde kullanılması ve uygulanması. Bilgisayar konu alanında kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve teknikleri uygulamak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Bilişim Teknolojileri Öğretim Programı (BTÖP) konularına uygun öğretim yöntemini belirlebilir. 3,7,10,12 1,2,3,4 1,3,5
BTÖP konularına ilişkin öğretim durumları planlayabilir. 3,7,10,12 1,2,3,4 1,3,5
Bilişim teknolojileri ders programı konularına uygun olarak çalışma yaprağı, kavram haritası ve farklı bilişsel basamaklarda sorular hazırlayabilir 3,7,10,12 1,2,3,4 1,3,5
Bilişim teknolojileri eğitiminde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini belirleyebilir. 3,7,10,12 1,2,3,4 1,3,5
Bbilişim teknolojileri ders kitaplarını inceleyerek uygunlukları konusunda değerlendirme yapabilir. 3,7,10,12 1,2,3,4 1,3, 5

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayar eğitiminde temel kavramlar. Dersin genel amaçları  
2 Bilgisayar öğretmenliği temel alan yeterlikleri  
3 Öğrenme yöntem teknik ve stratejileri  
4 Anlamlı öğrenme  
5 Senaryo tbanlı öğrenme, durumlu öğrenme  
6 Problem tabanlı öğrenme  
7 İşbirlikli öğrenme, Web 2.0 , 3.0 araçları ile öğrenme  
8 Karma öğrenme, oyun tabanlı öğrenme    
9 Arasınav  
10 Web tabanlı öğrenme , sanal öğrenme ortamları  
11 Yıllık ve günlük ders planı geliştirme  
12 Yıllık ve günlük ders planı geliştirme  
13 Yansıtıcı düşünme

 

 
14 Evaluation of the course  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Özel Öğretim Yöntemleri 1-2 (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin) Eralp Altun

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler Öğretim yöntemleri sunum
Sınavlar Arasınav, Final

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur X        
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.   X      
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.         X
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.          
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.          
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.          
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.   X      
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. X        
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.   X      
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.         X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev 5 10 50
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     163
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,52
Dersin AKTS Kredisi     7