• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 344
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğretmen adayının Bilişim Teknolojileri Öğretim Programına ilişkin yıllık planlarını yapabilmesini, mikro öğretim uygulaması gerçekleştirebilmesini ve laboratuvar ortamını (fiziksel ve öğretimsel) düzenleyebilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Bilişim Teknolojileri Öğretim Programından (BTÖP) seçilecek konulara ilişkin bir öğretim durumunu planlama (Seçilen bir öğretim durumu için kazanımları listeleme, uygun yöntem ve teknikleri belirleme, uygun araç-gereç ve materyalleri saptama, etkinlikler düzenleme, değerlendirme ölçütlerini listeleme); bir basamağa ait dersin yıllık planını yapma, alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygulama; mikroöğretim yöntemi ile çeşitli öğretmenlik becerilerini geliştirme; bilişim teknolojileri laboratuar ortamlarını inceleme (ders anlatımına uygunluk ve ergonomi açısından değerlendirme, ortaya çıkan öğretim sorunlarını tartışma ve çözüm önerilerini açıklama); bilişim teknolojileri eğitiminde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini belirleme ve uygulama (geleneksel ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri, alternatif ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bilişim teknolojileri eğitimi ile ilgili örnekleri) ve bilişim teknolojileri öğretmen yeterliklerini sıralama.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
BTÖP’dan seçilecek konulara ilişkin bir öğretim durumu planlayabilir 7,10,12 1,2,3,4 1,3,5
Bir basamağa ait dersin yıllık planını yapabilir. 7,10,12 1,2,3,4 1,3,5
Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini kullanabilir. 7,10,12 1,2,3,4 1,3,5
Mikroöğretim yöntemi ile çeşitli öğretmenlik becerilerini geliştirebilir 7,10,12 1,2,3,4 1,3,5
BT laboratuvar ortamlarını inceleyebilir ve uygunluğuna karar verebilir. 7,10,12 1,2,3,4 1,3, 5
Bilişim teknolojileri öğretmen yeterliklerini sıralayabilir. 7,10,12    

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin amaç ve kapsamı  
2 Öğretim Teknikleri (beyin fırtınası, 6 şapka düşünme vb.)  
3 Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Mesleki Gelişimi  
4 Bilişim Teknolojileri Öğretim Programı  
5 Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Materyal Kullanımı  
6 Alana Özgü Uygulamalar ve Bilişim Teknolojileri Öğretim Ortamları  
7 Öğretimde Yeni Yaklaşımlar ve Bilişim Teknolojileri Öğretimi  
8 Arasınav  
9 Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Ölçme Değerlendirme  
10 Mikro Öğretim Uygulamaları  
11 Mikro Öğretim Uygulamaları  
12 Mikro Öğretimin Değerlendirilmesi  
13 Sanal Sınıflar  
14 Evaluation of the course  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Özel Öğretim Yöntemleri 1-2 (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin) Eralp Altun

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar Arasınav, Final

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur X        
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.   X      
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.         X
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.          
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.          
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.          
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.   X      
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. X        
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.   X      
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.         X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev 5 10 50
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     163
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     7