• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 406
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğretmen adayının okul ortamını tanımasını, öğretmen ve idarecilerin görev yapısını gözlemlemesini sağlamak. Öğrenci ile iletişim kurma becerilerini güçlendirmek.
Dersin İçeriği: 

Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Ders planı incelemesini bilir 7,10,12 1,2,3,4 4
Dersi gözlemlemeyi bilir 7,10,12 1,2,3,4 4
Soru sorma tekniklerini kavrar 7,10,12 1,2,3,4 4
Gözlemlerini raporlaştırmayı öğrenir. 7,10,12 1,2,3,4 4
Öğretim yöntemlerini kavrar. 7,10,12 1,2,3,4 4
Gözlemlerini raporlaştırabilir 7,10,12 1,2,3,4 4

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayar öğretmenin görev ve sorumlulukları  
2 Belirli Gün ve Haftalar  
3 Kitap Seçimi + İş Takvimi + Yıllık Plan + Sosyal Kulüp Faaliyetleri  
4 Laboratuar Düzeni  
5 Bir öğrencinin gözlemlenmesi  
6 Yönerge ve açıklamalar  
7 Sınıf yönetimi  
8 Kullanılan öğretim yöntemleri  
9 Dersi planlama

 

 
10 Öğrenme materyallerinin hazırlanması ve kullanılması  
11 Değerlendirme ve kayıt tutma  
12 Dönüt düzeltme  
13 Okul deneyimi dersinin değerlendirilmesi  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Aday Öğretmen Klavuzu

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar Final Raporu: Okul deneyimi dersinin değerlendirilmesi

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara raporlar 1 30
Kısa Sınav - -
Derse ve Staja Devam - 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı (Rapor)   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur X          
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.   X        
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.         X  
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.            
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X        
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.            
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.            
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.   X        
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. X          
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X  
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.   X        
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav (rapor) 1 5 5
Kısa Sınav - - -
Ödev - - -
Final 1 33 33
Toplam İş Yükü     166
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,64
Dersin AKTS Kredisi     7