Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, e-öğrenme ortamı geliştirmek için kullanılan paket programları kullanabilme ve etkili e-öğrenme arayüzü tasarlayabilmedir.
Dersin İçeriği:
E-öğrenme programlarından Articulate Storyline programının tüm bileşenleri ile kullanma. Ekran tasarımı, senaryo ve hikaye yaprakları kullanımı, Etkili e-öğrenme dersleri hazırlama.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
E-öğrenmede öykü yaprakları oluşturabilme | 1,5,8,9 | 1,4,5 | 1,3 |
Bir e-öğrenme dersinin akışını belirleme | 1,2,5,8 | 1,4,5 | 1,3,4 |
Etkileşimli elektronik öğrenme ortamları tasarlayabilme | 1,3,5,8 | 1,4,5 | 1,3,4 |
E-öğrenme ortamları için quiz hazırlama. | 1,5,8 | 1,4,5 | 3,4,5 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Introduction to Articulate Storyline | |
2 | Installing Articulate Storyline | |
3 | Creating a Story | |
4 | Beginning a New Storyline Project | |
5 | Adding Content into your Story | |
6 | Inserting and Customizing Slide Content | |
7 | Adding Interactivity | |
8 | Inserting and Customizing Media | |
9 | Inserting and Customizing Screen Recordings | |
10 | Using Variables to Customize the Learning Experience | |
11 | Creating Learning Paths | |
12 | Inserting and Customizing Quiz Slides | |
13 | Applying Animations and Slide Transitions | |
14 | Previewing and Publishing Your Project |
Kaynaklar
Ders Notu | Learning Articulate Storyline Harness the power of Storyline to create state-of-the-art e-learning projects, Stephanie Harnett |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 5 Ödev |
Sınavlar | 2 Arasınav, 1 Final Projesi |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 60 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 5 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur | X | |||||
2 | Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. | X | |||||
4 | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | X | |||||
5 | Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir. | X | |||||
6 | İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır. | X | |||||
7 | Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. | ||||||
8 | Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir. | X | |||||
9 | Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | ||||||
11 | Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder. | X | |||||
12 | Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Final (Proje) | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |