• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDGN 200
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
0
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
YÜ Eğitim Fakültesi öğrencilerinin kazanacakları “öğretmen” kimliğine yakışacak şekilde sosyal farkındalık geliştirmelerine ve toplum bilinci kazanmalarına katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 
  • Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Eğitime Destek Atölyesi (EDA); Hafta içi bir gün 16:15 – 17:45 arası, 4 – 12 sınıf öğrencilerine İngilizce ve Matematik derslerinde destek çalışmaları
  • Yeditepe Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Kulübü ile işbirliği
  • TEGV gönüllüğü: TEGV gönüllüsü olmak isteyen fakülte öğrencilerine sertifikalı eğitim almaları ve katılımcıların TEGV Birim tarafından uygun görülen belirli yer, gün ve saatlerde çalışmaları sağlanır.
  • Çeşitli STK’lar ile işbirlikleri  (LÖSEV – ADD – ÇYDD - TCYOV, vb.): Gazete okuma, Kitap okuma, Yürüyüş arkadaşlığı, Mektup yazma, Bilgi farkındalık geliştirici paylaşımlar, Akademik başarı için bire-bir destek, Edebi metin çalışmaları, Resim ve seramik atölyesi, Müzik atölyesi, Drama atölyesi, vb.

Öğrenciler kendi geliştirdikleri projeleri ders koordinatörü ve deri verenlerin onayını aldıktan sonra uygulayabilirler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Boşluk doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo G. Performans H. Rapor

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1.  Toplum bilincini geliştirir
6 1, 2, 3, 4, 5 G
  1. Sosyal dayanışmanın önemini kavrar.
6 1, 2, 3, 4, 5 G
  1. Meslekî kimlik gelişimine katkı sağlar.
6 1, 2, 3, 4, 5 G
  1. Sivil toplum örgütleri ile kalıcı i işbirlikleri kurar.
6 1, 2, 3, 4, 5 G, H
  1. Toplumsal projeler geliştirir ve yürütülmesini sağlar
6 1, 2, 3, 4, 5 G, H

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çalışma alanlarının tanıtılması ve gerekliliklerinin aktarılması STK gönüllülük esaslarının derlenmesi
2 Geçmiş dönem çalışmalarından örneklerin uygulayıcılar tarafından anlatılması.  
3 Proje geliştiren öğrencilerin proje önerilerinin değerlendirilmesi ve gerekli kurum/kuruluşlarla iletişime geçilmesi  
4 Uygulamalar ve haftalık fikir alış verişi  
5 Uygulamalar ve haftalık fikir alış verişi  
6 Uygulamalar ve haftalık fikir alış verişi  
7 Uygulamalar ve haftalık fikir alış verişi  
8 Uygulamalar ve haftalık fikir alış verişi  
9 Uygulamalar ve haftalık fikir alış verişi  
10 Uygulamalar ve haftalık fikir alış verişi  
11 Uygulamalar ve haftalık fikir alış verişi  
12 Uygulamalar ve haftalık fikir alış verişi  
13 Uygulamalar ve haftalık fikir alış verişi  
14 Uygulamaların değerlendirilmesi  

 

 

Kaynaklar

Ders Notu Derleme notlar
Diğer Kaynaklar Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Eğitime Destek Atölyesi kuralları

İletişime geçilen STKların yönetmelikleri

Çeşitli topluma hizmet programları

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler Ödevler, programın sorumluluklarıdır:

Katılımcılar, Eğitim Fakültesi Dekanlığı tarafından da onaylanan alanda, vakıf, kurum ve çeşitli sivil toplum örgütlerinde, yapılacak protokol çerçevesinde çalışırlar.

Öğrenci kendisine sunulan çalışma alanları dışında da alan belirleyebilir. Çalışacağı STK’dan, hangi bölümde, ne görev yapacağı ve çalışma süresinin ne olacağına dair onaylı belge getirir.

 

Koordinatör tarafından çalışma alanlarına göre ekipler oluşturulur. Her ekibe gönüllü olan katılımcılar arasından (Kura veya oylama ile) bir “Ekip Lideri” belirlenir.

 

“Ekip Lideri”nin Görev ve Sorumlulukları:

  1. Doğrudan Program Koordinatörü’ne karşı sorumludur ve onun vereceği sorumlulukları yerine getirir.
  2. Her hafta koordinasyon toplantılarına katılır.
  3. Ekip çalışmasının plana uygun olarak yürütülmesini sağlar. Bunun için gerekiyorsa, yardımcı seçer ve alt-ekipler (gruplar) oluşturur, grup sorumlularını seçer.
  4. Ekip üyeleri arasında iletişimi sağlar.
  5. Program devam çizelgesini tutar. Mazeret bildirmeden veya mazeretli de olsa yerini dolduracak kişiyi bulmadan gelmeyenleri Koordinatör’e bildirir.
  6. Ekip çalışmalarını kayıt altına alır ve haftalık koordinasyon toplantılarda yanında bulundurur. Dönem sonunda öngördüğü önlemleri de yazarak Koordinatör’e teslim eder.

 

“Grup/Ekip Üyeleri”nin Görev ve Sorumlulukları:

  1. Sırasıyla (varsa) “Grup Sorumlusu”na, “Ekip Lideri’ne, ve “Program Koordinatörü”ne karşı sorumludur. Onların verecekleri görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  2. Her hafta koordinasyon toplantılarına katılır.
  3. Grup/Ekip üyeleri ile iletişim içinde olur.
  4. Grup/Ekip çalışmalarının planlandığı gibi yürütülmesini sağlar, gördüğü aksaklıkları sorumlu olduğu kişiye çözüm önerileri ile birlikte bildirir.
  5. Çalışma günlüğü tutar, koordinasyon toplantılarında yanında bulundurur ve günlüğü diğer arkadaşları ile paylaşır.
Sınavlar ---

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI Sayısı Katkı Yüzdesi
Saha çalışması bir dönemde haftada en az 2 saat olmak üzere, toplam en az 30 saattir.  Öğrencilerin katılacakları etkinliklerin özelliklerine göre, uygulama saat/hafta artabilir.    
Paylaşım saatlerine katılım 1 10
Problem çözme 2 10
Sorumlulukları yerine getirme 3 20
Ekip çalışmasına katılım 4 20
İstekli çalışma 5 20
Liderlik 6 10
Yaratıcılık 7 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   ---
Yıl içinin Başarıya Oranı   100
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Beşerî, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan matematik ve geometri konularında derin bilgi sahibidir.     X    
2 Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.   X      
3 Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular.   X      
4 Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular.   X      
5 Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlar.     X    
6 Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygular.       X  
7 Matematik ve geometri öğrenmeyi teşvik edici sınıf ortamı oluşturur.     X    
8 Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir.     X    
9 Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. X        
10 Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. X        
11 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. X        
12 Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) bilir ve bunlara uygun davranır. X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Uygulamalar 15 2 30
Ara Sınav      
Kısa Sınav      
Ödev      
Final Sınavı      
Toplam İş Yükü     90
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3.6
Dersin AKTS Kredisi     4