• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 490
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, internet ortamında veritabanı ile güvenli işlemler gerçekleştirmek, üyelik işlemleri ile profil oluşturmak ve içerik bakımından zenginleştirilmiş web programlarını güncel teknikler kullanarak gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriği: 

Profiller, Güvenlik, Üyeler ve Üye Yönetimi, Web Partlar, Portal Uygulaması, ASP.NET – AJAX, ASP.NET – JQUERY, ASP.NET MVC konuları oluşturmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ASP.NET'in gelişmiş web form elemanlarının görevlerini tanımlar/açıklar. 4, 5, 11 1,2,3 1,3
Dinamik sunucu tabanlı web programında üye yönetimi sağlayabilmek için gerekli kavramları (Profil, Authentication-Kimlik Doğrulama, Authorization-Yetkilendirme, Çerez-Cookie ve Oturum-Session v.b.) tanımlar/açıklar. 4, 5, 11 1,2,3 1,3
İleri seviye web tabanlı uygulamalar gerçekleştirebilmek için gerekli çözümleri ASP.NET ile uygular. 4, 5, 11 1,4 2,3,5
Veri gösterim ve veri erişim kontrolleri ile gelişmiş web tabanlı veritabanı uygulamaları gerçekleştirir. 4, 5, 11 1,4 2,3,5
Geliştirdiği uygulamada gerekli güvenlik mekanizmalarını amacına uygun olarak kullanır. 4, 5, 11 1,4.5 1,2,3,5
Geliştirdiği uygulamanın yapılandırma ve yönetim ayarlarını amacına uygun şekilde gerçekleştirir. 4, 5, 11 1,4 1,2,3,5

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 LINQ -
2 XML -
3 Web User Controls -
4 Profiller -
5 Üyelik Sistemi ve Üye Yönetimi -
6 Web Partlar -
7 Portal Uygulaması -
8 Güvenlik -
9 Yapılandırma ve Yönetim -
10 İzleme ve Hata Denetimi -
11 ASP.NET - AJAX -
12 ASP.NET - JQUERY -
13 ASP.NET - MVC -
14 ASP.NET - MVC -

 

Kaynaklar

Ders Notu Pro ASP:NET MVC 5 ( Fifth Edition ) – Adam Freeman
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav - -
Ödev 4 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur       X  
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.   X      
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.       X  
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.     X    
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.     X    
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. X        
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.     X    
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.     X    
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. X        
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.     X    
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev 4 10 40
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     122
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,88
Dersin AKTS Kredisi     5