Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı, internet ortamında veritabanı ile güvenli işlemler gerçekleştirmek, üyelik işlemleri ile profil oluşturmak ve içerik bakımından zenginleştirilmiş web programlarını güncel teknikler kullanarak gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriği:
Profiller, Güvenlik, Üyeler ve Üye Yönetimi, Web Partlar, Portal Uygulaması, ASP.NET – AJAX, ASP.NET – JQUERY, ASP.NET MVC konuları oluşturmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
ASP.NET'in gelişmiş web form elemanlarının görevlerini tanımlar/açıklar. | 4, 5, 11 | 1,2,3 | 1,3 |
Dinamik sunucu tabanlı web programında üye yönetimi sağlayabilmek için gerekli kavramları (Profil, Authentication-Kimlik Doğrulama, Authorization-Yetkilendirme, Çerez-Cookie ve Oturum-Session v.b.) tanımlar/açıklar. | 4, 5, 11 | 1,2,3 | 1,3 |
İleri seviye web tabanlı uygulamalar gerçekleştirebilmek için gerekli çözümleri ASP.NET ile uygular. | 4, 5, 11 | 1,4 | 2,3,5 |
Veri gösterim ve veri erişim kontrolleri ile gelişmiş web tabanlı veritabanı uygulamaları gerçekleştirir. | 4, 5, 11 | 1,4 | 2,3,5 |
Geliştirdiği uygulamada gerekli güvenlik mekanizmalarını amacına uygun olarak kullanır. | 4, 5, 11 | 1,4.5 | 1,2,3,5 |
Geliştirdiği uygulamanın yapılandırma ve yönetim ayarlarını amacına uygun şekilde gerçekleştirir. | 4, 5, 11 | 1,4 | 1,2,3,5 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | LINQ | - |
2 | XML | - |
3 | Web User Controls | - |
4 | Profiller | - |
5 | Üyelik Sistemi ve Üye Yönetimi | - |
6 | Web Partlar | - |
7 | Portal Uygulaması | - |
8 | Güvenlik | - |
9 | Yapılandırma ve Yönetim | - |
10 | İzleme ve Hata Denetimi | - |
11 | ASP.NET - AJAX | - |
12 | ASP.NET - JQUERY | - |
13 | ASP.NET - MVC | - |
14 | ASP.NET - MVC | - |
Kaynaklar
Ders Notu | Pro ASP:NET MVC 5 ( Fifth Edition ) – Adam Freeman |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 4 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur | X | |||||
2 | Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. | X | |||||
4 | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | X | |||||
5 | Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir. | X | |||||
6 | İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır. | X | |||||
7 | Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. | X | |||||
8 | Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir. | X | |||||
9 | Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
11 | Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder. | X | |||||
12 | Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |