• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 204
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dönem sonunda öğrenciler: •İngilizce dili yapısındaki desenleri •Konuşulan İngilizcenin ses desenlerini/yapılarını •Sözcük yapılarını •Tümce yapılarını •Sözcük, tümce, ve daha geniş söylev boyutunda oluşan anlamsal özellikleri •Tümce boyutunun ötesindeki düzenleme yapılarını rahatlıkla tanıyabilecekler ve •Yukarıda bahsi geçen yapısal bilgilerden bir tanesini İngilizcenin öğretimine uygulayacaklardır.
Dersin İçeriği: 

Bu dersin amacı, İngilizce Öğretmenliği Bölümü’nde okuyan öğrencilerin İngilizce kelime yapısı, cümle yapısı, basit ve karmaşık cümle yapısı; zaman, görünüş, kip, ses, değerleri ve bağlama bağlı kullanımları edinebilmeleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 A, C, D, E
2) Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. 14 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 A, C, D, E
3) Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. 15 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 A, C, D, E
4) İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. 19 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 A, C, D, E

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dilin doğası ve dilbilimi Okuma
2 Ünsüzler ve ünlüler Okuma
3 Ünsüzler ve ünlüler-2 Okuma
4 Sesbilimi, sesbirim-dizgeleri ve parça-üstü-sesbirimleri Okuma
5 Sesbilimi, sesbirim-dizgeleri ve parça-üstü-sesbirimleri-2 Okuma
6 Sözcükleri iç yapıları ve sözcük oluşturma mekanizmaları Okuma
7 Dilbilgisel katagoriler ve sözcük sınıfları Okuma
8 Sözcüksel anlambilim Okuma
9 Tümceciksel yapılar ve fiil tamlamaları Okuma
10 Zarfsılar, yardımcılar, ve tümce tipleri Okuma
11 Bitimli ve bitimsiz yantümceler Okuma
12 Tümce anlambilimi Okuma
13 Bilgi yapılandırma ve konuşma eylemleri Okuma
14 Dil öğretiminde dilbilimi Okuma

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu -
Diğer Kaynaklar Brinton, L. J. and Brinton D. M. (2010). The linguistic structure of modern English. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. (ve internet alıştırmaları )

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Ders kitabı ve kitabın genelağ sayfasındaki alıştırmalar.
Ödevler Ünitelerin okunmansı ve alıştırmaların yapılması.
Sınavlar Kısa-sınav-1, kısa-sınav-2, arasınav, sözlü-sunum, final

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Katılım sürekli 10
Devamlılık sürekli 10
İki kısa-sınav 1, 2 20
Ara Sınav 3, 20
Ödev(sözlü-sunum) 4 10
Final 5 30
Toplam  - 100
Finalin Başarıya Oranı  - 30
Yıl içinin Başarıya Oranı  - 70
Toplam  - 100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak.            
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek.            
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.            
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek.            
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek.            
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek.            
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek.         X  
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek.            
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek            
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak.            
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.            
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak.            
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak.            
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak.     X      
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.     X      
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek.            
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.            
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak.            
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.     X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 1 16
Kısa Sınav 2 1 12
Ödev 1 4 14
Final 1 2 22
Toplam İş Yükü - - 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) - - 6.2
Dersin AKTS Kredisi - - 6