Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dönem sonunda öğrenciler:
•İngilizce dili yapısındaki desenleri
•Konuşulan İngilizcenin ses desenlerini/yapılarını
•Sözcük yapılarını
•Tümce yapılarını
•Sözcük, tümce, ve daha geniş söylev boyutunda oluşan anlamsal özellikleri
•Tümce boyutunun ötesindeki düzenleme yapılarını
rahatlıkla tanıyabilecekler ve
•Yukarıda bahsi geçen yapısal bilgilerden bir tanesini İngilizcenin öğretimine uygulayacaklardır.
Dersin İçeriği:
Bu dersin amacı, İngilizce Öğretmenliği Bölümü’nde okuyan öğrencilerin İngilizce kelime yapısı, cümle yapısı, basit ve karmaşık cümle yapısı; zaman, görünüş, kip, ses, değerleri ve bağlama bağlı kullanımları edinebilmeleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. | 7 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 | A, C, D, E |
2) Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. | 14 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 | A, C, D, E |
3) Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. | 15 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 | A, C, D, E |
4) İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. | 19 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 | A, C, D, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dilin doğası ve dilbilimi | Okuma |
2 | Ünsüzler ve ünlüler | Okuma |
3 | Ünsüzler ve ünlüler-2 | Okuma |
4 | Sesbilimi, sesbirim-dizgeleri ve parça-üstü-sesbirimleri | Okuma |
5 | Sesbilimi, sesbirim-dizgeleri ve parça-üstü-sesbirimleri-2 | Okuma |
6 | Sözcükleri iç yapıları ve sözcük oluşturma mekanizmaları | Okuma |
7 | Dilbilgisel katagoriler ve sözcük sınıfları | Okuma |
8 | Sözcüksel anlambilim | Okuma |
9 | Tümceciksel yapılar ve fiil tamlamaları | Okuma |
10 | Zarfsılar, yardımcılar, ve tümce tipleri | Okuma |
11 | Bitimli ve bitimsiz yantümceler | Okuma |
12 | Tümce anlambilimi | Okuma |
13 | Bilgi yapılandırma ve konuşma eylemleri | Okuma |
14 | Dil öğretiminde dilbilimi | Okuma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | - |
Diğer Kaynaklar | Brinton, L. J. and Brinton D. M. (2010). The linguistic structure of modern English. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. (ve internet alıştırmaları ) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders kitabı ve kitabın genelağ sayfasındaki alıştırmalar. |
Ödevler | Ünitelerin okunmansı ve alıştırmaların yapılması. |
Sınavlar | Kısa-sınav-1, kısa-sınav-2, arasınav, sözlü-sunum, final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Katılım | sürekli | 10 |
Devamlılık | sürekli | 10 |
İki kısa-sınav | 1, 2 | 20 |
Ara Sınav | 3, | 20 |
Ödev(sözlü-sunum) | 4 | 10 |
Final | 5 | 30 |
Toplam | - | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | - | 30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | - | 70 |
Toplam | - | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. | ||||||
2 | Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. | ||||||
3 | İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. | ||||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. | ||||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. | ||||||
6 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. | ||||||
7 | İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. | X | |||||
8 | Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. | ||||||
9 | Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek | ||||||
10 | İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. | ||||||
11 | İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek. | ||||||
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. | ||||||
14 | Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. | X | |||||
15 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. | X | |||||
16 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | ||||||
17 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
18 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. | ||||||
19 | İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 14 |
Final | 1 | 2 | 22 |
Toplam İş Yükü | - | - | 157 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) | - | - | 6.2 |
Dersin AKTS Kredisi | - | - | 6 |