• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 428
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına senkronize ve asenkron çevrimiçi TEFL öğretim tekniklerini nasıl kullanacaklarını / uygulayacaklarını göstermektir. Ayrıca ders planlarına dayalı olarak eşzamanlı çevrimiçi mikro öğretim oturumları yürütecekler.
Dersin İçeriği: 

Bu ders sırasında öğrenciler, çeşitli LMS (ÖYS) sitelerini kullanarak bir EFL çevrimiçi kursu oluşturmayı ve yönetmeyi, Web 2.0, gerçek zamanlı çevrimiçi öğretim ve işbirliği araçlarını kullanarak okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerine yönelik etkinlikler oluşturmayı öğreneceklerdir. Ayrıca, çevrimiçi akademik bütünlüğün nasıl sağlanacağına ve çevrimiçi testler ve ödev gönderimleri sırasında intihalden nasıl kaçınılacağına ilişkin stratejilerin yanı sıra, testleri ve ödevleri nasıl oluşturup sunacaklarını da öğrenecekler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Çevrimiçi dil öğretimindeki teknikler açısından kendi çevrimiçi dil öğrenme deneyimlerini eleştirel bir şekilde yansıtmak. 1,2,3,4,10 1,2,3 A
2. Çevrimiçi dil öğretim yöntem ve tekniklerine dayalı bir çevrimiçi ders hazırlamak ve yürütmek. 1,2,3,4,10 1,2,3 A
3. Senkronize ve asenkronize dil öğretme ve öğrenme araçları hakkında bilgi edinmek. 1,2,3,4,10 1,2,3 A
4. Çevrimiçi dil değerlendirme / testleri sunmak ve izlemek. 1,2,3,4,10 1,2,3 A
5. Çevrimiçi akademik ahlakın nasıl sağlanacağı hakkında bilgi sahibi olmak. 1,2,3,4,10 1,2,3 A

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders oryantasyon ve müfredata giriş  
2 Eşzamanlı Çevrimiçi Canlı öğretim platformları (Zoom / BBB)  
3 Eşzamanlı Çevrimiçi Canlı öğretim platformları (Zoom / BBB)  
4 ÖYS’leri Yönetme (Moodle, Canvas, Google Classroom)  
5 ÖYS’leri Yönetme (Moodle, Canvas, Google Classroom)  
6 Çevrimiçi Sınıf Canlı İşbirliği Araçları  
7 Çevrimiçi Sınıf Canlı İşbirliği Araçları  
8 Akademik Bütünlüğün Sağlanması (Değerlendirme / Testler)  
9 Akademik Bütünlüğün Sağlanması (Değerlendirme / Testler)  
10 Çevrimiçi Canlı Sınavlar / Ödevler Gerçekleştirme  
11 Çevrimiçi Canlı Sınavlar / Ödevler Gerçekleştirme  
12 Çevrimiçi Mikro Öğretim Oturumları  
13 Çevrimiçi Mikro Öğretim Oturumları  
14 Çevrimiçi Mikro Öğretim Oturumları  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Sınıf Kaynak Paketi
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Slayt göstersi ve örnek videolar.
Ödevler İşlenen öğretim yötem ve teknikler ile ilgili yorum yazıları.
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Çevrimiçi Dil Öğrenimi Deneyim Yazısı 1 10
Online mikro-öğretim ders anlatımları 1 30
Kısa Sınavlar  5 20
Sınıf içi katılım 1 10
Final  1 30
Toplam 9 100
Finalin Başarıya Oranı   70
Yıl içinin Başarıya Oranı   30
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Teorik ve pratik dil terminolojisi ile İngiliz dilinin yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve buna göre dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak.         x
2 Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi olarak İngilizce'nin kuram, kural ve tekniklerinin bilgisine sahip olarak ve bunları değerlendirerek uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak         x
3 Öğrencilerin ihtiyaçlarına, dil yeterliliklerine, yaşlarına, zeka türlerine ve öğrenme tarzlarına göre uygun öğretim teknolojilerini kullanarak ders planları hazırlamak   x      
4 Hazır sınıf materyallerinin etkinliğini öğrencilerin yeterlilik düzeyleri, yaşları ve motivasyon düzeylerine göre değerlendirerek seçebilme, kullanabilme ve ders planları hazırlayabilme.   x      
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek ve dili, yazılı ve sözlü formlar aracılığıyla bilgi bulma ve bilgiyi paylaşma düzeyinde kullanmak ve dili üretmek x        
6 İngilizce eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanmak. x        
7 Kısa öykü, şiir ve roman gibi İngilizce edebi eserleri tanımak ve bunları dil becerilerinin öğretiminde kullanmak. x        
8 İngilizce öğretimi ile ilgili ölçme ve değerlendirme araç ve tekniklerini geçerlilik ve güvenirlik açısından değerlendirerek kullanmak. x        
9 Bilimsel araştırma yöntemleri bilgisine sahip olma ve bunları okul ortamında kullanabilme ve hem akademik hem de bireysel olarak değerlendirmede kullanabilme becerisine sahip olmak. x        
10 Öğretmen adayının alanına göre alanla ilgili pedagojik bilgi ve becerileri okul ortamında deneyimlemek ve mesleğin gerektirdiği kültürel ve etik sorumlulukları anlamak ve yerine getirmek.   x      

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Çevrimiçi Dil Öğrenimi Deneyim Yazısı 2 3 5
Online mikro-öğretim ders anlatımları 2 1 2
Kısa sınavlar 5 1 5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3.84
Dersin AKTS Kredisi     4