Dersin Dili:
Türkçe
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin sonunda öğrenciler aşağıdaki uygulamalı dilbilim alanlarında genel bilgi sahibi olacaklardır:
Çiftdillilik
Dil Edinimi
Ruhdilbilim
Okuryazarlık
Bütünce Dilbilim
Ayrıca bu alanlara ait kavram ve tanımları kullanabileceklerdir.
Dersin İçeriği:
Çiftdillilik, dil edinimi, ruhdilbilim, okuryazarlık ve bütünce dilbilim konuları okumalar ve sınıf içi tartışmalar yoluyla çalışılacaktır. Temel kavramlar üzerinde durulacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Öğrenciler, uygulamalı dilbilimdeki temel kavramları anlarlar. | 1,2,5 | 1, 2, 6 | A, B, C, D |
2)Öğrenciler, uygulamalı dilbilim alanındaki farklı disiplinlerin birbiriyle olan ilişkisini değerlendirebilir. | 1,2,5 | 1, 2, 6 | A, B, C, D |
3)Öğrenciler, uygulamalı dilbilimin mesleki kariyerlerine olan katkısını tanıyabilir. | 1,2,5 | 1, 2, 6 | A, B, C, D |
4) Öğrenciler, dil ile ilgili sorunlarını çözmek için uygulamalı dilbilim bilgisiyle nasıl kullanacaklarını öğrenirler. | 1,2,5 | 1, 2, 6 | A, B, C, D |
5) Öğrenciler, çevrimiçi dizinleri kullanarak özgün dil yapılarını keşfederler. | 1,2,5,6 | 1, 2, 6 | A, B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Ders izlencesi |
2 | Uygulamalı dilbilim, dil öğrenimi ve dil öğretimi | Cook (2003). Ch 1 & Ch 2 |
3 | Dil ve dil kullanımının tanımı | Schmitt (2013). Ch 2 |
4 | Birinci ve ikinci dil edinimi | Hummel (2014). Ch 2 |
5 | Çiftdillilik | Baker, C. (2001). Ch 1 |
6 | Çiftdilliliğe eğitim odaklı yaklaşımlar | Cummins, J. (2008). |
7 | Arasınav | |
8 | Dil politikaları | Baker (2001). Ch 18 |
9 | Edimbilim | Yule, G. (2010). Ch 10 |
10 | Söylem analizi | Yule, G. (2010). Ch 11 |
11 | Ruhdilbilim | Levelt (1995) |
12 | Okur-yazarlık | Gunderson, Odo, & D’Silva. (2011). |
13 | Bütünce dilbilim | Schmitt (2013). Ch 6 |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Güncel makalelerden oluşan ders paketi |
Diğer Kaynaklar | Ek makaleler |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Google Classroom |
Ödevler | Turnitin |
Sınavlar | Sınıf içi arasınav ve final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Arasınav | 1 | 35 |
Katılım | 14 | 10 |
Yansıtıcı ödevler | 2 | 15 |
Final sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizce’nin yapısal özelliklerini bilmek ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanmak | x | |||||
2 | İngilizce’nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanmak | x | |||||
3 | Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. | x | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek, kullanabilmek ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirmek | ||||||
5 | İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilmek | x | |||||
6 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek | x | |||||
7 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek | ||||||
8 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek | ||||||
9 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. | x | |||||
10 | Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimlemek ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulamak |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Yansıtıcı ödevler | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |