• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 216
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, öğrencilere bilimsel inceleme, özetleme, raporlama, ortak bağlamda birlikte değerlendirme, nesnel ve öznel eleştirme, karşıt görüşleri karşılaştırarak yorumlama, eski ve yeni bilgiyi sentezleme ve bireysel, özgün bakışaçıları geliştirebilme özelliklerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bunlara ek olarak çok sözle çok ifade gibi “az sözle kritik ifade” gibi bir yetinin de, yani bir düşünce sistemindeki anahtar kavramların bulunup ifade edilmesi, kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders öğrencilere eleştirel düşünme tekniğini ve bu tekniği dilsel ifadeye nasıl aktaracaklarını öğretmektedir. Derste dilin zihinle, felsefeyle, psikolojiyle ve mantıkla olan ilişkisini araştıran bir dizi bilimsel makale incelenmekte ve bu makaleler eleştirel düşünce, eleştirel okuma ve eleştirel yazma teknikleri kullanılarak incelenmektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Öğrenciler eleştirel düşünce tekniğini öğrenerek akademik okuma ve yazmada bunu kullanabilecek ve bilimsel tartışmaların yapısal içeriğini çözümleyebilecek.
1, 9 1, 2, 3, 5, 6 A, C, D, E
  1. Öğrenciler akademik, kuramsal verileri ortak bir bağlam içinde değerlendirmeyi öğrenerek bilimsel karşılaştırma, sentezleme ve nesnel ve öznel eleştiri yapabilecek.
1, 2, 9 1, 2, 3, 5, 6 A, C, D, E
  1. Öğrenciler bilimsel bir “tartışma”nın, savlardan ve retorik ve psikolojik paketleme gibi tartışmadan yoksun tekniklerden farkını anlayacak.
1, 9 1, 2, 3, 5, 6 A, C, D, E

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Eleştirel Düşünce nedir ve ne değildir                           Ders Notu
 2     Akademik Kavramlar ve Akademik Eleştirme Ders Notu
3 Dil & Zihin               Linguistic Contributions to

                               the Study of Mind  (by N. Chomsky)

Okuma, Çözümleme
4  

Dil & Zihin                 Linguistic Contributions to

                               the Study of Mind  (by N. Chomsky)

Eleştirme
5  

Dil & Düşünce                  How Language Shapes Thought                                    (by. L. Boroditsky)   

+ Assignment                   

Okuma, Çözümleme
6  

Dil & Düşünce                 How Language Shapes Thought                                     (by. L. Boroditsky)   

Eleştirme
7                   

Davranışçılık   x  Zihincilik             Language or Ideas                                                    (by L. Bloomfield)      

Okuma, Çözümleme
               

           

      8

Davranışçılık   x Zihincilik              Language or Ideas                                                     (by L. Bloomfield)       Eleştirme
9  

Zihincilik x Davranışçılık           The Mind/Body Problem                                               (by J. Fodor)      

Okuma, Çözümleme
10 Zihincilik x Davranışçılık           The Mind/Body Problem                                               (by J. Fodor)      

+ Arasınav

Eleştirme
11  

Düşüncenin Dili (LOT)               Mentalese & The Idea Theory

                                              of Meaning (by R. Stainton,                    

                                              p.111)                 

 

Okuma, Çözümleme
12  

Düşüncenin Dili (LOT)               Mentalese & The Idea Theory

                                              of Meaning (by R. Stainton,                     

                                              p.111)                 

Eleştirme
          

    13

 

Bağlantıcılık                                         An Alternative to LOT:

                                              Connectionism (by R.        

                                              Stainton, p. 119)                                 

                              

Okuma, Çözümleme
        

    14

 

 

Bağlantıcılık                                         An Alternative to LOT:

                                              Connectionism (by R.        

                                              Stainton, p. 119)                                 

 

Eleştirme

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Moore, B. N. & Parker, R. 2009. Critical Thinking. (9th Ed.). New York: McGraw-Hill. 

Makaleler: Bakınız, Ders Akışı

Diğer Kaynaklar Ders Notları

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Makaleler, Ders notları
Ödevler Okuma, Alıştırma, Ödev
Sınavlar Arasınav

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Arasınav   35
Ödev   25
Final Sınavı   40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizcenin yapısal özelliklerini bilmek ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanmak         x  
2 İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanmak     x      
3 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak.     x      
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek, kullanabilmek ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirmek   x        
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilmek         x  
6 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek            
7 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek            
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek   x        
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.         x  
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimlemek ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulamak   x        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi     14    2     28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)     14    2     28
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 6 2 12
Puanlı Ödev 1 9 9
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     80
Dersin AKTS Kredisi     3