• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
Eden 405
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin temel amacı, genç öğrencilere İngilizce öğretiminde teori ve uygulamaya ilişkin farkındalık geliştirmektir. Hizmet öncesi dil öğretmenlerinin çocukların ikinci dil gelişimini anlamalarını artırmak için, küçük çocuklara EFL öğretmeye yönelik mevcut yaklaşımları gözden geçirir ve onlara genç öğrenci sınıfları için planlama yapmaları ve yaşa uygun materyalleri geliştirip uyarlamaları için pratik fikirler sağlar.
Dersin İçeriği: 

Bu derste, genç öğrencilere İngilizce öğretme konusundaki mevcut teorileri anlayan öğrenciler, bir teorinin özünü mikro dersler yoluyla sınıf için pratik uygulamalara çevireceklerdir. Akranlarına sunmak için yaşa uygun materyallerden oluşan bir ders planı hazırlayacaklar. Ardından, uygulamalarını özeleştirecekler ve hem akranlarından hem de eğitmenlerinden geri bildirim alacaklar

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Çocuklara İngilizcenin öğretilmesi ile ilgili teori ve tekniklerin öğrenilmesi. 2, 3, 4 2, 4, 8 A
2) Bu teori ve tekniklerin pratikte kullanılmasının öğrenilmesi. 2, 3, 4 2, 4, 8 A, G
3) Sınıf içinde mikro öğretimlerin yapılması. 2, 3, 4,  2, 4, 8 F, G
4) İlköğretimde yabancı dil öğretirken ortaya çıkabilecek sınıf içi problemlerin çözümlenmesi. 2, 3, 4 2, 4, 8 A, G

Dersin Akışı

 

Hafta Tarihler Konular Gerekli Okumalar
Hafta 1 9-21 Şubat Derse Giriş
Mikro öğretimler için kayıt olun
 
Hafta 2 26-28 Şubat Öğrenme ve Gelişim
Çocukların İkinci Dili ve Dil Becerilerini Öğrenmesi
Pinter, Bölüm 1
Çamlıbel-Acar, Bölüm 1, s.1-12
Hafta 3 4-6 Mart Teorik Çocuk SLA Araştırmalarının Çıkarımları
Dinleme ve Konuşma Öğretimi
Çocukların İkinci Dili ve Dil Becerilerini Öğrenmesi
Haznedar, Bölüm 2
Pinter, Bölüm 5
Çamlıbel-Acar, Bölüm 1, s.12-20
Hafta 4 11-13 Mart Küçük Yaş Gruplarında SLA'de Konuşma Becerisi
Y&VYL'de Konuşma Becerilerini Geliştirme
Okuma ve Yazma Öğretimi
Kelime ve Dil Bilgisi Öğretimi
Hikaye Tabanlı Metodoloji
Çamlıbel-Acar, Bölüm 6 ve Bölüm 9
Pinter, Bölüm 6 ve Bölüm 7
Haznedar, Bölüm 11
Hafta 5 18-20 Mart Öğrenmeyi Öğrenme
İlkokul Çocuklarının Dil Öğrenme Stratejileri
Değerlendirme
Pinter, Bölüm 8 ve Bölüm 10
Çamlıbel-Acar, Bölüm 4
Hafta 6 25-27 Mart Mikro öğretim uygulamaları:
Dinle ve Yap: TPR 1.1, s.17
Genel Dinleme: 1.2, s.19
Dinle ve Tanı: 1.3, s.21
 
Hafta 7 1-3 Nisan 1 Nisan'da Vize (ders saatinde)
Mikro öğretim uygulamaları: Bir Tabloyu Doldurma: 1.4, s.23
 
Hafta 8 8-14 Nisan Bayram Tatili  
Hafta 9 15-17 Nisan Mikro öğretim uygulamaları:
Yol Çizimi: 1.5, s.25
Bilgi Boşluğu Aktivitesi: 2.2, s.36
Sınıf Anketi: 2.3, s.38
Hikaye Oluşturma: 2.5, s.40
 
Hafta 10 22-24 Nisan Mikro öğretim uygulamaları:
Sağlık Anketi: 2.6, s.43
Mantıksal Çıkarımlar: 3.3, s.50
Metin Organizasyonu: 3.4, s.51
Restoranda: 3.5, s.53
 
Hafta 11 29 Nisan Mikro öğretim uygulamaları:
Boşluk Çeşitleri: 4.1, s.58
Hikaye Yapılandırma: 4.2, s.60
 
1 Mayıs   Ders Yok  
Hafta 12 6-8 Mayıs Mikro öğretim uygulamaları:
Hikaye Anlatımı: 4.3, s.67
Basit Şiirler: 4.4, s.63
Hikaye Yazma: 4.6, s.66
 
Hafta 13 13-15 Mayıs Mikro öğretim uygulamaları:
Kelime Ağları: 5.2, s.70
Tahta Oyunu: 6.5, s.87
Hazine Avı: 6.7, s.90
Kelime Yapbozları: 8.2, s.110
 
Hafta 14 20-22 Mayıs Mikro öğretim uygulamaları:
El Sanatları, Bölüm 8, s.108
Hikaye Anlatımı: 4.3, s.67
Hikaye Yazma: 4.6, s.66
Videoyu En İyi Şekilde Kullanma: 9.1, s.127
 
Hafta 15 27-29 Mayıs Mikro öğretim uygulamaları ve dersin genel değerlendirmesi:
Bir Sahneyi Canlandırma: 9.3, s.130
Sırt Sırta: 9.4
Dialog Çekimi: 9.5, s.139
 
Final Sınavı 3 Haziran, 11:00-13:00 Final Sınavı  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Pinter, A. (2006).  Teaching Young Language Learners.  Oxford: OUP

Phillips, S. (2008).  Young Learners.  Oxford: OUP

Haznedar, B. & Uysal, H.H. (2013). Handbook for teaching foreign languages to young  learners in primary schools.  

Diğer Kaynaklar Web sources for activities: You can get inspired by the activities offered in these web sites. Direct adoption of the activies is not allowed! 

http://www.ihes.com/bcn/tt/yl-sites.html#

http://www.britishcouncil.org/kidsenglish

http://www.eslcafe.com/search/Kids/index.html

http://www.esl-galaxy.com/index.htm

http://www.eslkidsworld.com/

http://www.onestopenglish.com

http://www.songsforteaching.com

https://en.islcollective.com

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Ders Kitabı
Ödevler Sınıf içi
Sınavlar Sınıf içi sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

Dönem İçi Çalışmalar

Değerlendirme Adet Yüzde
Öğretim Sunumu (Akran öğretimi + Ders planı) 1 %45
Vize 1 %20
Akran ve Öz Değerlendirme Raporları 2 + 1 %15
Toplam (Dönem İçi Çalışmalar)   %80

Final Sınavı Katkısı

Değerlendirme Adet Yüzde
Final Sınavı 1 %20
Toplam   %100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve pratik dil terminolojisi ile İngiliz dilinin yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve buna göre dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak.         X  
2 Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi olarak İngilizce'nin kuram, kural ve tekniklerinin bilgisine sahip olarak ve bunları değerlendirerek uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak                 X      
3 Öğrencilerin ihtiyaçlarına, dil yeterliliklerine, yaşlarına, zeka türlerine ve öğrenme tarzlarına göre uygun öğretim teknolojilerini kullanarak ders planları hazırlamak       X    
4 Hazır sınıf materyallerinin etkinliğini öğrencilerin yeterlilik düzeyleri, yaşları ve motivasyon düzeylerine göre değerlendirerek seçebilme, kullanabilme ve ders planları hazırlayabilme.       X    
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek ve dili, yazılı ve sözlü formlar aracılığıyla bilgi bulma ve bilgiyi paylaşma düzeyinde kullanmak ve dili üretmek       X    
6 İngilizce eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanmak.         X  
7 Kısa öykü, şiir ve roman gibi İngilizce edebi eserleri tanımak ve bunları dil becerilerinin öğretiminde kullanmak.         X  
8 İngilizce öğretimi ile ilgili ölçme ve değerlendirme araç ve tekniklerini geçerlilik ve güvenirlik açısından değerlendirerek kullanmak.       X    
9 Bilimsel araştırma yöntemleri bilgisine sahip olma ve bunları okul ortamında kullanabilme ve hem akademik hem de bireysel olarak değerlendirmede kullanabilme becerisine sahip olmak.         X  
10 Öğretmen adayının alanına göre alanla ilgili pedagojik bilgi ve becerileri okul ortamında deneyimlemek ve mesleğin gerektirdiği kültürel ve etik sorumlulukları anlamak ve yerine getirmek.         X  
               

AKTS İş Yükü Tablosu

Faaliyetler Adet Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil) 15 3 45
Öğretim Sunumu 1 60 60
Akran ve Öz Değerlendirme 3 5 15
Vize 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     126
Toplam İş Yükü / 25 (saat)     5
Dersin ECTS Kredisi     5