• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 221
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
2
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı kişilerarası ilişkilerde hem sözel hem de bedensel iletişim hakkında öğrencileri bilgilendirmedir. Kendini ifade etme, etkili dinleme, duygularının farkında olma ve açma, etkili dinleme, empatik iletişim becerileri gibi konular dersin başlıca konularını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Kişilerarası iletişim

İletişim ve Algı

Sözsüz İletişim

İletişim engelleri

Etkin dinleme

İnsanlararası ilişkilerde çatışmayı yönetme

İletişim ve Duygular

Bilgilendirici konuşma, ikna edici konuşma, küçük gruplarda konuşma

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Ders Anlatma, 2.Soru – Cevap, 3.Tartışma, 4.Grup Çalışması, 5.Problem Çözme, 6.Proje, 7.Drama – Rol Oynama, 8.Gözlem Yapma, 9.Simülasyon, 10.Sergileme, 11.Deney, 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1.Yazılı Sınav, 2.Çoktan Seçmeli test, 3.Boşluk Doldurma, 4.Doğru – Yanlış, 5.Sözlü Sınav, 6.Portfolyo, 7.Akran Değerlendirme, 8.Rubrik

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Kişilerarası iletişimin önemini anlama 1,2,4,6 1,2,4,6 1,2,3,4,7
İletişimin algılar ve duygularla etkileşimini kavrama 1,2,4,6 1,2,4,6 1,2,3,4,7
Sözlü ve sözsüz iletişim ile iletişim engellerinin deneyimlediği etkin dinlemeyi kavrama ve uygulama 1,2,4,6 1,2,4,6 1,2,3,4,7
İnsanlararası ilişkilerde çıkacak çatışmaları yönetmeyi öğrenme 1,2,4,6 1,2,4,6 1,2,3,4,7
Farklı konuşma çeşitlerini fark etme ve öğrenme 1,2,4,6 1,2,4,6 1,2,3,4,7

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu

Acar,N.V.İnsan İlişkileri (iletişim),Nobel yay,Ankara,2010
Cüceloğlu,D.Yeniden insan insana,Remzi Yay.İstanbul,1991
Horn,S.(Çev.Z.Dicleli),Tongue Fu,Boyner yay,İstanbul,1997

Diğer Kaynaklar Dökmen,Ü,.İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara, 2000

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Derse Katılım 2 10
Ödev 1 25
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X      
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek       X    
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X      
4 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak         X  
5 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak     X      
6 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak         X  
7 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X  
8 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek         X  
9 Çevresel değerlendirme, performans değerlendirme, bireysel ve grup test ve envanter yöntemleri, psikolojik testler ve davranış gözlemlerini içeren standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış testleri ve diğer değerlendirme tekniklerini temel kavramlarını kavrayabilmek ve uygulayabilmek         X  
10 Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek,  PDR alanında araştırma yapmanın ve sonuçları yazılı olarak sunmanın önemini kavramak ve uygulamak         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 2 6 12
Ödev 2 6 12
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 35 21 117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5