Dersin Dili:
Türkçe
Dersi Verenler:
Dersin Yardımcıları:
Dersin Amacı:
Bu ders, kuramları vaka ve örneklerle tartışarak, eğitimcilerin danışmanlık kuram ve tekniklerini anlamalarını artırrmayı hedefler.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği | Danışmanlık Kuramları, Danışmanlık Teknikleri, Danışmanlık Uygulamaları, Danışmanlıkta Yeni Dinamikleri ve Problemler dersin içeriğini oluşturur. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Ödev 2. Sunum 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Danışmanlıkta temel çalışmaları ve dönüm noktalarını kavrar. | 1, 2,3,4,7,8 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Danışmanlık prensip ve tekniklerini farklı durumlara göre uygular | 1, 2,3,8 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Danışmanlık prensip ve teknikleriyle ilgili güncel olayları tartışır | 1, 2,3,8 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Danışmanlık prensip ve tekniklerini kullanarak, sosyal ve duygusal olaylara cevap verir. | 1, 2,3 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Danışmanlık prensip ve tekniklerini kullanarak insanların farklı ihtiyaçları hakkında toplumda bir farkındalık ve hassasiyet geliştirir. | 1, 2,3,4 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Genel Giriş | |
2 | Danışmanlık Prensip ve Tekniklerine Giriş | |
3 | Psikoanalitik yaklaşımda Danışmanlık Prensip ve Teknikleri (Freud – Erickson) | |
4 | Bireysel Psikolojide Danışmanlık Prensip ve Teknikleri (Adler) | |
5 | Birey Merkezli Psikolojide Danışmanlık Prensip ve Teknikleri (Carl Rogers) | |
6 | Varoluşsal Danışmanlıkta Danışmanlık Prensip ve Teknikleri (Rollo May ve Viktor Frankl) | |
7 | Gestalt yaklaşımında Danışmanlık Prensip ve Teknikleri (Fritz Perls) | |
8 | Rasyonel-Duygusal Terapide Danışmanlık Prensip ve Teknikleri (Albert Ellis) | |
9 | İşlemsel Analizde Danışmanlık Prensip ve Teknikleri (Eric Berne) | |
10 | Davranışsal Teoride Danışmanlşık Prensip ve Teknikleri (B. F. Skinner) | |
11 | Psikodinamik Yaklaşımda Danışmanlık Prensip ve Teknikleri | |
12 | Nöropsikolojik Yaklaşımda Danışmanlık Prensip ve Teknikleri | |
13 | Danışmanlık Prensip ve Tekniklerinde Uygulamalar | |
14 | Danışmanlık Prensip ve Tekniklerinde Uygulamalar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Akkoyun, F.(2012). Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Oones, R. N. (2012). Practical Counseling and Helping Skills. (Fifth ed.). London: SAGE Publications Ltd.. |
Diğer Kaynaklar | Sart, G. (2013). (Çeviri) Psikolojik Danışma ve Yardım Becerileri. Ankara: Nobel Yayıncılık |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 50 |
Vize | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | ||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | ||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | ||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | ||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | ||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | ||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | ||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Vize | 1 | 5 | 5 |
Final Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 55 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |