• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 474
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Travma sonrası ortaya çıkan patolojik durumları anlama, anlamlandırma ve tedavi etme konusunda bilgi edinmek.
Dersin İçeriği: 

Travmanın tanımı, kapsamı ve türleri (doğal afetler, insan eliyle yaratılmış travmalar, vekaleten travma, ikincil travma vb.); travma sonrasında çocuklar, ergenler ve yetişkinlerde görülebilen tepkiler ve bunları etkileyen etmenler, travma yaşantısının bireysel, ailevi ve toplumsal sonuçları, travmanın neden olduğu olası psikolojik bozukluklar (travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu vb.); travmanın insanlarda yol açtığı olumsuz etkileri önlemeye yönelik yaklaşımlar ve müdahale yöntemleri; travmayla ilişkili yürütülen devlet politikaları ve travma mağduru ile çalışırken dikkate alınacak hukuki temeller, travmaya maruz kalmış kişilerle çalışacak psikolojik danışmanın nitelikleri ve yeterlilikleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk -doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Travma ve travmayla ilgili kavramları tanımlar. 2,3,5,6,7 1.,2.,4 1.,2.,3.,4.,5.,6
Travma sonrası stres tepkilerini açıklar 2,3,5,6,7 1.,2.,4 1.,2.,3.,4.,5.,6
Travma çeşitlerini sıralar. 2,3,5,6,7 1.,2.,4 1.,2.,3.,4.,5.,6
Travmadan kaynaklanan hafıza kayıpları ile diğer hafıza kayıplarını ayırt eder. 2,3,5,6,7 1.,2.,4 1.,2.,3.,4.,5.,6
Çocuklar ve Felaket, Toparlanma Yöntemleri açıklar. 2,3,5,6,7 1.,2.,4 1.,2.,3.,4.,5.,6
Post travmatik stres bozukluklarıyla başa çıkmada kullanılacak terapi yöntemlerini açıklar. 2,3,5,6,7 1.,2.,4 1.,2.,3.,4.,5.,6
Post travmatik stres bozukluklarıyla başa çıkmada kullanılacak terapi yöntemlerini uygular. 2,3,5,6,7 1.,2.,4 1.,2.,3.,4.,5.,6
Travmanın gelişim üzerine etkisini değerlendirir.. 2,3,5,6,7 1.,2.,4 1.,2.,3.,4.,5.,6

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Travmanın Tanımı Ve Kapsamı  
2 Travma Sonrası Stres Tepkileri  
3 Travmanın Bireyler Ve Aileler Üzerindeki Etkileri  
4 Kritik Olayları, Travmaları Ve Kayıpları Takip Eden Psikolojik Bilgilendirme  
5 Çocuklar ve Felaket, Toparlanma Yöntemlerinin öğretilmesi  
6 Depremin Psikolojik Sonuçlarını Tanıma Ve Hafifletme  
7 Yas  
8 Başarılı Grup Müdahalesi İçin Uygun Ortamın Hazırlanması  
9 İyileşmenin Çerçevesi  
10 Uygulama Esasları  
11 Risk Altındaki Öğrencilerin Belirlenmesi  
12 Depremzede Öğrencilere Yönelik Sınıf İçi Psiko-Sosyal Müdahale  
13 Psiko-Sosyal Müdahale  
14 Travmanın gelişim üzerine etkisi  
     

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Herbert, C. (2016). Travma sonrası Psikolojik tepkileri anlamak. Psikonet yayınevi
Diğer Kaynaklar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 2 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100
DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Eğitimin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X  
2 Eğitim bilimlerini, eğitim sistemini ve eğitim müfredatlarını bilmek, değişiklikleri takip etmek ve uygulamak         X  
3 Öğrenme teorileri, etkili öğrenme biçimleri, eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitimde programlama ve eğitimde öğrenmenin önündeki temel engelleri bilmek ve bu konularda öğrenci, eğitimci ve velilere rehberlik etmek       X    
4 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak     X      
5 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak         X  
6 Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak   X        
7 Araştırma, ve ölçme değerlendirmede istatistik yöntemlerini kullanmak   X        
8 Temel istatistik kavramları ile geçerlik ve güvenirlik konularını anlamak ve uygulamak   X        
9 Eğitim alanında araştırma yapmanın ve sonuçları yazılı olarak sunmanın önemini kavramak       X    
10 Ulusal ve uluslararası alanda kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak   X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final      
Toplam İş Yükü             76
Toplam İş Yükü / 25 (s)        3.1
Dersin AKTS Kredisi     3