• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 101
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Öğrencileri rehberlik ve psikolojik danışmanlığın temelleri,gelişimi ve felsefesi konusunda temel bilgi edinmelerini sağlamak ve bu servislerin eğitsel öneminin anlaşılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Psikolojik servisler ve rehberliğin felsefesini, işlevleri ve rollerini anlayabilirler. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
2) Psikolojik danışmanlık ve rehberlik modelleri ve yöntemleri hakkında temel bilgi kazanabilirler. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
3) Okullardaki psikolojik servislerinin önemi hakkındaki farkındalığı geliştirebilirler. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
4) Bu servislerin eğitimsel önemlerini gösterebilirler. 1,2,3,4,5,8,9 1,2,3,4,5,6 1,2,3
5) Çağdaş okul yönetimiyle ilgili farklı ve zengin bir bakış açısı kazanırlar. 1,2,3,4,5,8,9 1,2,3,4,5,6 1,2,3

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin tanımı  
2 Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın temel kavramları ve  tarihsel altyapısı  
3 Çağdaş eğitim ve rehberlik  
4 Rehberliğin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri  
5 Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın türleri ve kapsamı  
6 Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın türleri ve kapsamı  
7 Rehberlik model ve teknikleri  
8 Ara sınav  
9 Rehberlik model ve teknikleri, öğrenciyi tanıma  
10 Eğitim hizmetlerinde yaşanan güncel değişim ve sorunların izlenmesi ve rehberlik açısından değerlendirilmesi  
11 Rehberlik ve özel eğitim  
12 Rehberlikte örgüt ve personel  
13 İzleme, planlama ve değerlendirme  
14 Final  

 

Kaynaklar

Özyürek, Ragıp. 2015. Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamaları El Kitabı. Pegem Yayıncılık.

M. Engin Deniz, A. Erözkan, H. Tan, Psikolojik Danışma ve Rehberlik.  Nobel Yayın, 2006

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde / Mail üzerinden paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Vize 1 30
Ödev 1 30
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek         X  
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak     X      
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak     X      
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak       X    
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X  
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek     X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 12 180
Vize 1 3 3
Ödev 2 6 12
Final 1 3 3
       
Toplam İş Yükü     243
Toplam İş Yükü / 25 (s)     9,72
Dersin AKTS Kredisi     10