Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders, travma sonrası psikolojik danışma hakkında bilgi ve uygulama kazanmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Travmanın tanımı, kapsamı ve türleri Travma sonrası çocuklarda, ergenlerde ve yetişkinlerde reaksiyonlar Travmanın sonuçları Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu Travmaya müdahale yöntemleri Psikolojik danışma nitelikleri ve yeterlilikleri, Psikolojik danışma eğitimi Yargı süreci ve devlet travma politikası. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk –doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenciler travmanın tanımını, kapsamını ve türlerini bilir. | 1,2,3,4,9 | 1.,3.,4. |
1.,2.,3.,4.,5.,6
|
2) Öğrenciler travma sonrasında çocuklar, ergenler ve yetişkinlerde görülebilen tepkileri bilir. | 1,2,3,4 | 1.,3.,4. |
1.,2.,3.,4.,5.,6
|
3) Öğrenciler travma yaşantısının sonuçlarını bilir. | 1,2,3,4,9 | 1.,3.,4. |
1.,2.,3.,4.,5.,6
|
4) Öğrenciler travman sürecinde müdahale yöntemlerini değerlendirir. | 1,2,3,4,5,9 | 1.,3.,4. |
1.,2.,3.,4.,5.,6
|
5)Öğrenciler travmayla ilişkili hukuki temelleri ve devlet politikalarını bilir | 1,2,3,4,5,9 | 1.,3.,4. |
1.,2.,3.,4.,5.,6
|
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Travmanın tanımı, kapsamı ve türleri | |
2 | Travma sonrasında çocuklar, ergenler ve yetişkinlerde görülebilen tepkiler | |
3 | Travma yaşantısının bireysel, ailevi ve toplumsal sonuçları | |
4 | Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu ve travma sonrası oluşan diğer psikolojik bozukluklar | |
5 | Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu ve travma sonrası oluşan diğer psikolojik bozukluklar | |
6 | Travma yaşantısına müdahale yöntemleri | |
7 | Travma yaşantısına müdahale yöntemleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Psikolojik danışmanın nitelikleri ve yeterlilikleri | |
10 | Psikolojik danışmanın eğitimi | |
11 | Travma yaşayanlar için hukuki süreç ve devlet politikası | |
12 | EMDR | |
13 | Travma yaşamış bireylerde psikolojik danışma | |
14 | Travma yaşamış bireylerde psikolojik danışma |
Kaynaklar
Erdur Baker, Ö. ve Doğan, T. (2017). Afetler, Krizler, Travmalar ve Psikolojik Yardım. Ruzek, J.I., Follette, V.C. (2000). Travmaya Yönelik Bilişsel-Davranışçı Terapiler. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 30 |
Vize | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | |||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | |||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | |||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | |||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Vize | 1 | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 | 1 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |