Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı çift ve aile danışması sürecini, çift ve aile danışmanlığı kuramlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği:
Çift, aile yaşam döngüsü, sağlıklı ve sağlıksız aileler, aile terapi süreci ve çift danışmanlığının teorik yaklaşımları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler aile yapısının genel modellerini yorumlar. | 1,2,3,5, | 1,2,4 | 1,2,3,4,5,6 |
Öğrenciler Türkiye’de rehberlik ile aile ve çift danışmanlığını ilişkilendirir. | 1,2,3,5, | 1,2,4 | 1,2,3,4,5,6 |
Öğrenciler sağlıklı ve sağlıksız aile arasındaki farkı bilir. | 1,2,3,5, | 1,2,4 | 1,2,3,4,5,6 |
Öğrenciler evlilik ve aile danışmanlığı sürecini bilir. | 1,2,3,5, | 1,2,4 | 1,2,3,4,5,6 |
Öğrenciler aile danışmanlığının teorik yaklaşımlarını açıklar. | 1,2,3,5, | 1,2,4 | 1,2,3,4,5,6 |
Öğrenciler çift danışmanlığı sürecini bilir. | 1,2,3,5, | 1,2,4 | 1,2,3,4,5,6 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular |
1 | Giriş |
2 | Aile, Aile Çeşitleri ve Yaşam Döngüler |
3 | Sağlıklı ve sağlıksız aileler |
4 | Aile yapısını geliştirmek |
5 | Aile terapi süreci |
6 | Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları |
7 | Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları |
8 | Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları |
9 | Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları |
10 | Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları |
11 | Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları |
12 | Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları |
13 | Çift ve Aile Danışmanlığının Teorik Yaklaşımları |
14 | Genel Değerlendirme |
15 | Aile Danismanliğinin Degerlendirilmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | Gladding, S. (2012). Aile Terapisi Tarihi Kuram ve Uygulamaları. (Çev Ed. İbrahim Keklik ve İbrahim Yıldırım). Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayınları. - Nazlı, S. (2011). Aile Danışmanlığı. Ankara: Anı Yayıncılık - Dattilio, F. M. (2012). Bilişsel Davranışçı Çift ve Aile Terapisi, (Çev. Mirel Benvenizte, Serpil Kızıltaş ve Pınar Turanlı). İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları. - Dattilio, F. M., Jongsma, A. E. (2013). Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı. (Ed. Sean D. Davis). (Çev. Aziz Yıldırım ve İbrahim Kurt). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - Özgüven, İ. (2013). Evlilik ve aile terapisi. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. - Kesici, Ş., Bayrakçı, E. K., Mert, A. ve Kiper, C. (2014). Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. (Ed. Şahin Kesici) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - Kesici, Ş., İlgün, E., Mert, A. ve Büyükbayraktar, Ç. G. (2013). Aile Terapisinde Kullanılan Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - Özabacı, N. ve Erkan, Z. (2014). Aile danışmanlığı kuram ve uygulamalara genel bir bakış. Ankara: Pegem Akademi. - Gladding, S. (2013). Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek. (Çev. Ed. Nilüfer Voltan Acar) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. - Nichols, M. (2013). Aile terapisi kavramlar ve yöntemler. (Çev. Okhan Gündüz) İstanbul: Kaknüs Psikoloji |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 3 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır. | X | |||||
2 | Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler. | X | |||||
3 | Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir. | X | |||||
4 | Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. | X | |||||
5 | Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar | X | |||||
6 | Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar. | X | |||||
7 | Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar | X | |||||
8 | Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır | X | |||||
9 | Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler | X | |||||
10 | Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |