• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 470
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Psikolojik yardım sürecinde farklı kuramsal yaklaşım ve güncel yaklaşımları kullanarak ilke ve teknikler ile etik kuralların temelinde çeşitli vakalar üzerinde düşünebilmesini, çalışabilmesini ve analiz yapabilmesini sağlamak ve sınıf içi paylaşım yoluyla farklı bakış açılarını keşfetmek.
Dersin İçeriği: 

Psikolojik danışmanlıkta danışman-danışan ilişkisi, etik kurallar, ilke ve tekniklere genel bakış ve vaka örnekleri; psikanalitik, varoluşçu, birey merkezli, bilişsel & davranışçı, geştalt, çözüm odaklı ve yeni dalga terapi bakış açıları ve yöntemleri ışığında vaka çalışmaları ve analizi; sınıf içi paylaşımlar, analizlerde olumlu-olumsuz yönlerin tartışılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenciler psikolojik danışmanlık sürecinin temel ilke ve tekniklerini bilir ve uygular. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 1,2,3,4,6 1,2,3,4
2) Öğrenciler psikolojik danışmanlık sürecinin temel kuramlarını kavrar ve uygular. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 1,2,3,4,6 1,2,3,4
3) Öğrenciler vaka analizi yapma konusunda kendilerini geliştirir. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 1,2,3,4,6 1,2,3,4
4) Öğrenciler çeşitli bağlam ve konulardaki vakaları çeşitli yöntemler ve bakış açılarıyla değerlendirir ve tartışır. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 1,2,3,4,6 1,2,3,4

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse genel giriş, vaka analizi çalışmalarının sağlayacağı faydalara yönelik fikir alışverişi, öneriler  
2 PDR’de Danışan ve danışmana genel bakış, ilke ve tekniklere genel bakış İlgili okumalar ve grup çalışması
3 Danışmanlıkta etik kural ve sorumluluklara genel bakış ve değerlendirmedeki önemi, vaka örnekleri İlgili okumalar ve grup çalışması
4 Vaka örnekleri: danışanın tanınması, terapötik ilişkinin kurulması ve sürdürülmesi İlgili okumalar ve grup çalışması
5 Vaka analizinde önemli noktalar ve tavsiyeler İlgili okumalar ve grup çalışması
6 Psikanalitik bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma İlgili okumalar ve grup çalışması
7 Varoluşçu bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma İlgili okumalar ve grup çalışması
8 Birey merkezli bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma İlgili okumalar ve grup çalışması
9 Bilişsel ve davranışçı bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma İlgili okumalar ve grup çalışması
10 Çözüm odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma İlgili okumalar ve grup çalışması
11 Yeni psikolojik yaklaşımlar, seçilen yaklaşımlarla örnek vakalar İlgili okumalar ve grup çalışması
12 Vaka sunumu İlgili okumalar ve grup çalışması
13 Vaka sunumu İlgili okumalar ve grup çalışması
14 Final  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı  
Diğer Kaynaklar
  •  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Sınıf içinde / Mail üzerinden paylaşılmaktadır.
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sınıf içi çalışmalara katılım 5 5
Vaka sunumu 1 25
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek       X    
3 Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak         X  
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek   X        
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak   X        
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X    
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak     X      
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X  
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek     X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Sınıf içi çalışma 5 3 15
Vaka sunumu 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     126
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,04
Dersin AKTS Kredisi     5