• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 485
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuğu tanımanın önemini fark etmesi ve etkili biçimde çocuğu tanıma tekniklerini kullanabilmesidir.
Dersin İçeriği: 

Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru-Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Çocuğun gelişimsel özelliklerini tanır. 1,2,3,5 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Çocuğun gelişimini değerlendirir. 1,2,3,5 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Tanıma ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır. 1,2,3,5 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Değerlendirme sonuçları ile ilgili rapor hazırlayabilir. 1,2,3,5 1,2,4 1,2,3,4,5,6
Değerlendirme sürecinde farklı meslek dalları içindeki rolünü bilir. 1,2,3,5 1,2,4 1,2,3,4,5,6

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
2 Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
3 Farklı öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirme
4 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar
5 Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri
6 Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri
7 Görüşme tekniği
8 Ara Sınav 1
9  
10 Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi. Resim analizi
11 Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi. Resim analizi
12 Standart testler
13 Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolü
14 Vaka analizi
15 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar
  • Allen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning.
  • Mcmillan, H., J. (2007). Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn
  • Shepard, L., Kagan, S., L. and Wurtz, E., (1998). Principles And Recommendations for Early Childhood Assessments. Goal 1 Early Childhood Assessments Resource Group, Washington, DC: The National Education Goals Panel.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 2 20
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.         X  
2 Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.         X  
3 Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.       X    
4 Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.         X  
5 Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar         X  
6 Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.   X        
7 Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar         X  
8 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır       X    
9 Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler       X    
10 Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 4 8
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü               118
Toplam İş Yükü / 25 (s)         4,72
Dersin AKTS Kredisi     5