• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 253
Ders Tipi: 
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersler
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisinin ve ruh sağlığının önemini anlamalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği: 
Bu ders kapsamında öğrenciler çocuklarda duygusal, sosyal, cinsel, bedensel gelişimleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Ayrıca normal-normal olmayan davranışlar ve adaptasyon problemlerini (kekemelik, mutizm, altını ıslatma, parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tik, inatçılık, uyku sorunları, yemek sorunlar, korkular, dikkat sorunları ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, ve yalan) söyleme tanı ve teşhisleri ve özel aile durumlarının (boşanma, üvey anne-baba, aileden birini kaybetme gibi) çocuğun ruh sağlığı üzerinde yaratmış olduğu etkiler hakkında bilgi sahibi olurlar.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bileceklerdir.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Çocukların duygusal, sosyal, cinsel ve bedensel gelişimlerini bilecekler.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Çocukların kişilik ve benlik özelliklerini tanıyabilecektir.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Çocuklardaki davranış sorunları hakkında bilgi sahibi olacaklar.
1,4,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bileceklerdir.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kişilik ve Benlik Özellikleri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2 Duygusal ve sosyal gelişim İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3 Cinsel gelişim İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4 Bedensel ve devinimsel gelişim İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5 Çocuklarda Kişilik ve Benlik Gelişimi İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6 Çocukları Tanıma Teknikleri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7 Çocukları Tanıma Teknikleri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8 Ara Sınav 1  
9   İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10 Çocukluk Döneminde Ruhsal Sorunlar İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11 Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12 Özel Sorunları Olan Çocuklar İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13 Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14 Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15 Final  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Ödev 1 25
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek         X  
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X    
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak         X  
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak       X    
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X  
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek   X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev 1 3 3
Ara Ödev 1 3 3
Final Ödevi 1 3 3
       
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,84
Dersin AKTS Kredisi     4