Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Mezun olduktan sonra çalıştıkları pozisyonlarda çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma konusunda işlevsel bir bilgi donanımı sağlar.
Dersin İçeriği:
Psikolojik danışmanın doğası, bireyle ve grupla psikolojik danışma, psikolojik danışma kuramları, çocuklarla ve ergenlerle gerçekleştirilecek psikolojik danışmada ilkeler, çocuklarla ve ergenlerle psikolojik danışmada gelişimsel süreç, çocuklarla ve ergenlerle psikolojik danışmanın özellikleri, çocuklarla ve ergenlerde görülen psikolojik sorunlar, çocuklarla ve ergenlerde görülen psikolojik sorunlara müdahale, çocuklarla ve ergenlerle pozitif psikoloji temelli psikolojik danışma örnekleri, çocuklarla ve ergenlerle grupla psikolojik danışma örnekleri. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,4,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kişilik ve Benlik Özellikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Duygusal ve sosyal gelişim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Cinsel gelişim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Bedensel ve devinimsel gelişim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Çocuklarda Kişilik ve Benlik Gelişimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Çocukları Tanıma Teknikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Çocukları Tanıma Teknikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | |
10 | Çocukluk Döneminde Ruhsal Sorunlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Özel Sorunları Olan Çocuklar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 25 |
Ara Ödev | 1 | 25 |
Final Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | |||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | |||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | |||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | |||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Ara Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |