• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 319
Ders Tipi: 
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersler
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, travmaya duyarlı sınıf ortamları hakkında bilgi ve uygulamalar kazanmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Travmanın tanımı, kapsamı ve türleri Travma sonrası özellikle sınıf ortamlarında, çocuklarda ve ergenlerde görülen reaksiyonlar Travmanın sonuçları Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu Travmaya müdahale yöntemleri Psikolojik danışma nitelikleri ve yeterlilikler Psikolojik danışma eğitimi, travmada psikolojik danışmanlık.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk -doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenciler travmanın tanımını, kapsamını ve türlerini bilir. 1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
2. Öğrenciler travma sonrasında çocuklar ve ergenlerde okul ortamında görülebilen tepkileri bilir. 1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
3. Öğrenciler travma yaşantısının sonuçlarını bilir. 1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
4. Öğrenciler travman sürecinde müdahale yöntemlerini değerlendirir. 1,4,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
5. Öğrenciler travmayla ilişkili hukuki temelleri ve devlet politikalarını bilir. 1,4,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
6. Öğrenciler travma sonrası psikolojik danışma sürecini bilir. 1,4,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Travmanın tanımı, kapsamı ve türleri 
2 Travma sonrasında çocuklar ve ergenlerde sınıf ortamlarında görülebilen tepkiler
3 Travma yaşantısının bireysel, ailevi ve toplumsal sonuçları
4 Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu ve travma sonrası oluşan diğer psikolojik bozukluklar
5 Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu ve travma sonrası oluşan diğer psikolojik bozukluklar
6 Travma yaşantısına müdahale yöntemleri
7 Travma yaşantısına müdahale yöntemleri
8 Ara Sınav 
9 Psikolojik danışmanın nitelikleri ve yeterlilikleri
10 Psikolojik danışmanın nitelikleri ve yeterlilikleri
11 Psikolojik danışmanın eğitimi
12 Travma yaşayanlar için hukuki süreç ve devlet politikası
13 Travma yaşamış bireylerde psikolojik danışma  
14 Travma yaşamış bireylerde psikolojik danışma 
15 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar Erdur Baker, Ö. ve Doğan, T. (2017). Afetler, Krizler, Travmalar ve Psikolojik Yardım. - Ruzek, J.I., Follette, V.C. (2000). Travmaya Yönelik Bilişsel-Davranışçı Terapiler

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 3 10
Ara Sınav 1 30
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak       X    
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek X          
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak X          
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X    
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak X          
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak X          
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak X          
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X          

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
       
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,84
Dersin AKTS Kredisi     4