Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin uluslararası programlarda öğretim sürecine ve tekniklerine yönelik farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Öğretim stilleri, benimsenen öğretim kuramları, uluslararası progralarda kullanılan teknikler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
4,5,6,8 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
4,5,6,8 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
4,5,6,8 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular |
1 | Dersin tanıtımı. Öğretim? Özellikleri nelerdir? |
2 | Program Geliştirme Süreci |
3 | Öğretim Stilleri |
4 | Öğretim Stilleri |
5 | Uluslarası Programlara Göre Öğretim |
6 | Uluslarası Programlara Göre Öğretim |
7 | Uluslarası Programlara Göre Öğretim |
8 | Ara Sınav |
9 | Örnek Programlarda Öğretim |
10 | Örnek Programlarda Öğretim |
11 | Örnek Programlarda Öğretim |
12 | Proje sunumları |
13 | Proje sunumları |
14 | Proje sunumları |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 5 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | ||||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | ||||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | ||||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | ||||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | ||||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Ara Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |