• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 261
Ders Tipi: 
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersler
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin örtük program bilgisini geliştirmek; okul bağlamlarında çeşitli müfredat dışı etkinlikleri araştırırken ders dışı etkinliklerin yararlarını ve sınırlamalarını öğretilmesi, öğrencilerin ders dışı bir aktivite için yıllık bir plan tasarlamalarına yardımcı olmak.
Dersin İçeriği: 

Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar, bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Uluslararası bilinci destekleyen öğrenme görevlerinin tasarımı ve uygulanması için temel kavramları keşfeder. 1,2,3,4,5,6,10 1,2,3,4,5,6 1,2,3,4
2) Küresel sorunların ve bağlamın bakış açılarını nasıl genişletip geliştirdiğini keşfeder ve anlamlı yollarla ilgilenir. 1,2,3,4,5,6,10 1,2,3,4,5,6 1,2,3,4
3)Öğrencilerin karmaşık, dinamik bir eğitime katılmaları için fırsatlar sağlamak üzere küresel bağlamları örtük programa yerleştirmenin yollarını tartışır. 1,2,3,4,5,6,10 1,2,3,4,5,6 1,2,3,4
4)Okul bağlamında bir program dışı faaliyet için yıllık bir plan oluşturur. 1,2,3,4,5,6,10 1,2,3,4,5,6 1,2,3,4

Dersin Akışı

Hafta  Konular
1 Derse giriş, dersin tanıtımı 
 

Eğitimciler olarak bizi küresel sorunlar, yerel kaygılar ve farklı bakış açıları açısından dünyaya bağlayan şeyler

2 Küresel vatandaş olma ve programa yansıması

Bir dünya vatandaşının hakları ve sorumlulukları

3 Öğrencilerimizi aktif vatandaşlar olarak nasıl geliştirebiliriz?
4 Örtük Program: Program etkinlikleri ile program dışı etkinlikler ve deneyimsel öğrenme
5 Toplumsal öğrenmenin tarihçesi & MEB’in yeni sistemi Hizmet-Eylem-Yaratıcılık (IB’de CAS)
6 Okullarda program dışı etkinlikler
7 Quiz
8 Seçilmiş bir program dışı etkinliğin eğitime faydaları üzerine araştırma raporu (ödev)
9 Okullarda program dışı etkinliklerin avantajları ve sınırlılıkları
10 Okulda program dışı etkinliklerin yönetimi
11 Okullarda program dışı etkinlik örnekleri
12 Okullarda program dışı etkinlik örnekleri
13 Genel tekrar
14 Final raporu: Bir okulda seçilen bir program dışı etkinliğin uygulanmasına ilişkin bir yıllık planın tasarımı

Materyal Paylaşımı

Dokümanlar Sınıf içinde / Mail üzerinden paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Kısa sınav 1 25
Ödev 1 25
Final raporu 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak   X        
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X        
3 Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak   X        
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek       X    
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X    
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak X          
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak X          
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak X          
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Kısa sınav 1 3 3
Ara ödev 1 3 3
Final ödevi 1 3 3
       
Total Work Load     96
Total Work Load / 25 (h)     3,84
ECTS Credit of the Course     4