• Türkçe
  • English

Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü Hakkında

Özel Eğitim Öğretmenliği Programı alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür derslerini içeren dört yıllık bir lisans programıdır.  Program dili İngilizcedir.

Program amacı, özel eğitime gereksinim duyan bireylerin diğer bireyler gibi bağımsız, sosyal yaşamda aktif ve üretken olmalarını sağlayan, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle ve becerilerle donanmış öğretmenler yetiştirmektir.

 

TYYÇ-TAY İLİŞKİSİ

Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü Nedir?

Ülkemiz nüfusunun yaklaşık %13’ü özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerden oluşmaktadır. Zihinsel, görme ve işitsel engeli bulunan bireylerin yanı sıra otizmli, öğrenme güçlüğü çeken ve disleksi gibi yetersizlikleri bulunan bireylerin de özel eğitim kapsamında eğitim alması gerekmektedir.

Ülkemizdeki MEB’e bağlı ve özel okullarda Özel Eğitim Öğretmenliğine ihtiyaç duyulmaktadır. Özel eğitime gereksinimi olan bireylerin diğer bireyler gibi sosyal yaşamda aktif ve üretken olmasını sağlayacak kişiler ise Özel Eğitim Öğretmenleridir.

Bireye özgü metotlar ile öğrenme yeteneklerinin geliştirilmesini sağlayacak olan öğretmenlerin sabırlı, özverili ve şefkatli olması gerekmektedir. Normal öğretmenlere göre biraz daha zorlu bir iş olan Özel Eğitim Öğretmenliği toplumsal gelişime katkı sağlayan önemli mesleklerden de biridir.

Yeditepe Üniversitesi Özel Eğitim Öğretmenliğinde eğitim görmek isteyen aday öğrencilerin liselerin “sözel” bölümlerinden mezun olması gerekmektedir. 4 yıllık kapsamlı eğitim programından sonra başarı ile mezun olan öğrenciler kamu ve özel okullarda iş bulma imkânına sahiptir. Rehabilitasyon ya da danışmanlık merkezlerinde görev alınabileceği gibi mezunlar isterlerse kariyerlerini akademik boyutta da ilerletebilirler.

 

Özel Eğitim Öğretmenliği Taban Puanları ve Sıralama

Puan Türü

Genel

Kontenjan

Yerleşen

En Düşük

Puan

En Yüksek

Puan

SÖZ-Burslu

 

 

SÖZ-%50 Burslu

5

 

 

35

 

 

 

 

 

 

 

 

Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü Ücretleri ve Fiyatları

Eğitim Fakültesi bünyesinde bulunan Özel Eğitim Öğretmenliğinin 2023-2024 eğitim/öğretim yılında geçerli olan ücretleri bu sayfadan görebilirsiniz.

Yeditepe Üniversitesi'nde Özel Eğitim Öğretmenliği Okumak

Özel Eğitim Öğretmenliği bölümünde amacımız; bütünsel yaklaşım yolu ile bireyi tanıyabilen, uygun bireysel eğitim programlarını hazırlayabilen, bilime dayalı yöntem ve yardımcı teknolojileri kullanarak özel eğitim hizmetlerini sağlayabilen donanımlı, yaratıcı ve dinamik Özel Eğitim Öğretmenleri yetiştirmektir.

Uzman akademik kadro ile verilen eğitimde dersler ve diğer programlar öğrencilerin bireysel gelişimlerini amaçlamaktadır. Yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme ve iş birliği içerisinde çalışmayı öğrenen öğrencilerimiz aynı zamanda teknolojiyi de etkin bir şekilde kullanabilen birer öğretmenler olarak mezun olmaktadır.

Özel Eğitim Öğretmenleri sadece özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler ile iletişim halinde değildir. Aileler, uzmanlar, okul ya da kurum personelleri ile de sürekli iletişim halinde olan öğretmenler, toplumda farkındalık yaratacak bilgi birikimine sahiptir.

Bu bölümde okuyan öğrenciler; Türk eğitim sisteminin temel ilke ve değerlerini benimserken mesleği ile ilgili mevzuatın yanı sıra özel eğitimin tarihsel gelişimini de öğrenerek mezun olmaktadırlar. Bu alanda ulusal ve uluslararası tüm gelişmeleri takip etme ve bilgilerini geliştirmeyi öğrenen öğrenciler, özel eğitim alanına katkı sağlayan birer birey haline gelmektedir.

Programın bağlı olduğu Eğitim Fakültesi’nde bulunan üç adet bilgisayar laboratuvarı, üç adet uygulama laboratuvarı ve bir adet akıllı sınıf öğrencilere sunulan imkânlar arasında bulunmaktadır.

Okulun çoklu ortam araçları ve derslik teknolojilerini de kullanabilen öğrenciler bu bölümlerde seminer, panel gibi etkinliklere katılarak hem konuk konuşmacılardan bilgi edinmekte hem de merak ettiği soruları sorabilmektedir. Beyin fırtınası, benzetim, grup çalışması, problem çözme, alıştırma, deney ve gözlem gibi tekniklerle de öğrencilerin becerilerini arttırmak amaçlanmaktadır.

Bölümümüzdeki derslerde öğrenciler bireylere özel öğretim stratejilerini öğrenmekle kalmayıp aynı zamanda öğrendiklerini uygulayabilme fırsatı da bulmaktadır. Devlet okullarında, özel eğitim merkezlerinde ya da Yeditepe Üniversitesi Gelişim ve Engelliler Merkezi’nde staj yapma imkânı bulunan öğrenciler, birebir olarak gördükleri sorunlu ele almayı ve çözüm üretmeyi bilen kişiler olmaktadırlar.

Öğrenciler seçmeli dersler ile uzmanlaşmak istediği alanları da belirleyebilmektedir. Zorunlu derslerde özel eğitimde olması gereken tüm bilgiler öğrencilere aktarılırken diğer dersler ile öğrenciler bilgi dağarcıklarını geniş tutmaktadırlar.

Eğitim Fakültesi bünyesinde bulunan Özel Eğitim Öğretmenliğinde okuyanların çift ana dal ve yan dal programlarına katılması ise onların daha donanımlı birer birey olmasını sağlamaktadır. Okudukları dersler dışında bölümü ile ilgili başka bir alanda da uzmanlaşmak isteyen öğrenciler Yeditepe Üniversitesi’nde iki diploma sahibi olabilmektedir.

Özel Eğitim Öğretmenliği bölümünde dersler İngilizce olarak görülmektedir. Hazırlık bölümü ile bu sürece hazırlanan öğrencilerin uluslararası alanda araştırmalar yapabilecek yetide olması ve meslekî terimleri öğrenmesi amaçlanmaktadır. İngilizce, mezun olan öğrencilerin iş başvurularında da etkin bir rol oynamaktadır. Ayrıca yurt dışında alınan eğitimlerde öğrenciler eğitim diline adapte olma sürecini hızlıca geçmekte ve ortak dil üzerinden eğitim alma fırsatını yakalamaktadır.

Özel Eğitim Öğretmenliği Mezunu Ne İş Yapar? Nerelerde Çalışır?

Toplumun tüm bireylerine eşit ve adaletli olanaklar sağlamayı ilke edinen Özel Eğitim Öğretmenleri, donanımlı öğrenciler olarak mezun olmaktadırlar. Bu programdan mezun olanlar "Özel Eğitim Öğretmeni" unvanı ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim kurumlarına Özel Eğitim Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kreşler ve Sosyal Hizmetler Kurumu resmî dairelerde görev alınabilecek kurumlar arasındadır.

İlkokul, ortaokul ve yüksek eğitim kurumlarında görev alabilecek mezunlar aynı zamanda rehabilitasyon merkezlerinde de çalışmayı tercih edebilmektedir. Ders müfredatını uygulayan öğretmenler genellikle bu okullarda tam zamanlı olarak çalışmaktadır.

Danışmanlık merkezleri gibi sektörlerde ya da üniversitelerin akademik kadrolarında da görev alabilecek mezunlar yüksek lisans veya doktora yaparak akademik kariyerlerini sürdürebilmektedir.

Her ilde bulunan Rehberlik Araştırma Merkezi ise görev alınabilecek bir başka kurumdur. Bulundukları ilin özel eğitim rehberlik planını hazırlayan öğretmenler kurumlar tarafından da bu planların uygulanmasını sağlamaktadır.

Misyon ve Vizyon

Misyon

Uygulama

  • Fakülte-okul iş birliği
  • Akran eğitimi
  • YÜGEM

Araştırma

  • Öğretmen araştırması
  • TÜBİTAK projeleri
  • YAP projeleri
  • Bireysel araştırmalar

Çok Yönlü Donanım

  • Çift Ana Dal ve Yan Dal
  • IB öğretmen sertifikası
  • Modüler eğitim sistemi
  • Yabancılara Türkçe Öğretimi

Uluslararasılaşma

  • IB öğretmen sertifikası
  • ERASMUS+
  • Exchange Anlaşmaları

Vizyon

  • Araştıran, sorgulayan, öğrendiklerini deneyerek hayata geçiren, eleştirel, analitik ve yaratıcı düşünme becerileri gelişmiş, farklı kültürlere açık, alanındaki farklı görüş ve uygulamaları bilen ve gerektiğinde sentezleyebilen,
  • Güncel ve etkili eğitim-öğretim yaklaşımlarını takip eden ve uygulayan,
  • Güçlü ve etkin fakülte-okul iş birlikleriyle hizmet içi ve hizmet öncesi öğretmenlerin ve psikolojik danışmanların gelişimini destekleyen,
  • Öğretmen ve akademisyen yetiştirmede kalitenin artırılmasına önemli katkılar sağlayan ve böylece yaşam boyu öğrenmeyi alışkanlık haline getirmiş, yeniliklere açık, insanımızın aydınlık ve çağdaş yüzünü temsil eden öğretmenler ve psikolojik danışmanlar yetiştiren bir fakülte olmaktır.

Bologna Paketi

The Turkish Language and Literature Teaching Department; Aims to graduate independent, cooperative and proficient educators, with highly-developed critical thinking skills, strong national and ethical values, and a sense of responsibility for the community at large. Our graduates are also qualified to keep pace with contemporary and global trends in education.The program strives for the development of excellent reading, writing, and speaking skills in Turkish by providing our students with opportunities to conduct research, and through experiential teaching. The program correspondingly seeks to encourage students in the development and dissemination of their original research.

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü Hakkında

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü, Atatürk ilke ve inkılâpları ışığında Türkiye Cumhuriyeti'ni çağdaş uygarlık seviyesinin üstüne çıkarmayı hedefleyen seçkin ve donanımlı öğretmenler mezun etmeyi amaçlamaktadır. Bölümümüzde, öğretmen adaylarının bilgili ve yetkin eğitimciler olmaları  ve meslek yaşamları boyunca değişecek koşullara, yeni gelişmelere açık olmaları için gerekli bilgi kuramı ve teknolojileriyle yenilenmiş akademik bir ortam hedeflenmektedir.

TYÇÇ - TAY İlişkisi

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü Nedir?

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü; Türk dilinin tarih içerisinde geçirmiş olduğu gelişim sürecini, başka dünya dilleriyle olan bağı, etkileşimi, Türk dilinin genel olarak yapısını, geçmişten bugünlere Türk Edebiyat Tarihinin içerisinde bulunduğu değişim ve gelişimi inceleyen bir bölümdür. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü, halk, ulus ve ulusu oluşturan insanların en mühim unsurlarından sadece bir tanesi olan Türk dili hakkında önemli derecede bilince sahip olunmasın mümkün kılar. Edebiyat, hayatın içerisinden bir kesittir. Bireysel ve bunun yanında toplumsal hayatı anlamak bu çerçevede bunları anlatabilmektir.  Edebiyat ile ilgilenmek; yaşamayı öğrenmek, çeşitli misaller üzerinden deneyimlerde bulunmak, hayatı gerçek kimliğiyle beraber doğru bir şekilde tanımak olarak tanımlanabilir.  Yeditepe Üniversitesi Fen – Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü edebiyata ve Türk diline bu hassas tanımların gereğince yaklaşmaktadır. Hayatı edebiyat vasıtasıyla anlama ve anlatma noktasında öğrencilere kılavuzluk etmektedir. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliğinın muhteviyatına hakim olan ve geçmişini inceleyen, diğer dillere bazı durumlarda kıyaslamayı rahatlıkla gerçekleştirebilen bireyler yetiştirmek Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümünün topluma kazandırmayı amaç edindiği bireylerdir. Yeditepe Üniversitesi Fen – Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü; her olgu ve durumdan evvel kendilerinin farkında olan, kültürel ve toplumsal değerlerine sahip çıkan,  toplumlara tam anlamıyla inanan, özgün ve alanında profesyonel bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Fen – Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü öğrencisi olmak için YKS’ nın sözel puanı ile beraber tercih yapılmaktadır. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü hakkında iyi ve kaliteli bir eğitimin ardından mezunlar alanlarında uzman ve yetkili birer dil bilimcisi olarak çalışabilmektedirler. Fen – Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü mezunları; Edebiyat bilgileri ve dil anlatım yeteneklerinin önemsendiği sektörlerin tamamında, özellikle medya ve eğitim alanlarındaki sektörlerde, senaristlik, reklamcılık, web içerik editörlüğü, metin yazarlığı, içerik yazarlığı, öğretmenlik, editörlük, gazetecilik alanlarında iş olanaklarına sahip olmaktadırlar.

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Taban Puanları ve Sıralama

 

Puan Türü                 2019 YKS Kontenjanı         2018 YKS Kontenjanı         En Küçük Puanı     Başarı Sırası

 (Burslu) - SÖZ                             4                                      4                                    420,60097             3 500

 (%50 İndirimli) – SÖZ                30                                    30                                    211,33789         892 000

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü Ücretleri ve Fiyatları

Eğitim Fakültesi bünyesinde bulunan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü  2023 - 2024  eğitim/öğretim yılında geçerli olan ücretleri bu sayfadan görebilirsiniz.

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Burs İmkanları

Yeditepe Üniversitesi her alanda öğrencilerine yardım ettiği gibi başarılı öğrencilere de burs imkanları tanımaktadır. Burslar hakkında daha detaylı ve geniş bilgi sahibi olabilmek için Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Burs İmkanları Sayfasını inceleyebilirsiniz. Bölümleri ve burs olanaklarını inceleyebilmek adına bu linke tıklayarak ilgili sayfaya hemen ulaşabilirsiniz.

Yeditepe Üniversitesi'nde Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Okumak

Fen – Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü olarak; özgüvenleri yerinde, Türk Dilinin her türlü konusuna vakıf, kültürel değerlerine sahip çıkan, toplumlara inanan, bireysel ve toplumsal düzeyde hayatı anlamlandırabilen, insan hayatını biçimlendirebilen, güzelleştirebilen ve farklı olgularla zenginleştirebilen bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır. “Dil” ve “Edebiyat” olmak üzere Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü iki adet başlı başına temel etkinlikten oluşmaktadır. Dil alanındaki dersler Türkçeyi çağdaş, güncel dilbilimleri arasında yeniden yorumlamanın yanı sıra tarihi olarak sahip olduğu geçmişi de aşama aşama incelemektedir. Edebiyat derslerinde de yine alakalı bir tutum sergilenmektedir. Edebiyat derslerindeki geleneksel yaklaşım doğrultusunda; halk Edebiyatı, Klasik Türk Edebiyatı, Yeni Türk Edebiyatı ayrı bir şekilde ele alınmaktadır. Bu dersler ile beraber edebiyatın geçmişten günümüze kesintisiz bir süreç olduğu ifade edilmektedir.

Yeditepe Üniversitesi Fen – Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümünde edebiyat alanına çağdaş araç gereçler vasıtasıyla bakılmaya da oldukça önem verilmektedir. Öğrencilere temel edebiyat alanlarının yanı sıra yeni disiplinler ve yetkinlikler kazandırmayı hedeflemektedir. Bu kazanılan becerilerle beraber öğrenciler edebiyatı çağdaş bir şekilde ve güncel olayları kaçırmadan inceleme yetisine sahip olabilmektedirler. Fen – Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü bu şekilde yeni sentezler ile beraber farklı ufuklar oluşturabilmeyi, edebiyata evrensellik ve ulusallık bakımlarından bakabilmeyi hedeflemektedir. Yeditepe Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü öğrencileri ayrıca 4 yıllık Lisans eğitimlerinin yanında öğretmenlik için Pedagojik Formasyon alanında dersler de alabilmektedir.

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü mezunlarına Türk Filoloğu veya Türkolog şeklinde hitap edilebilmektedir. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü mezunları Türk Dilinin zaman içerisinde yaşamış olduğu gelişim ve değişimi, Türk Dilin kökenini ve geçmişini aramakla vazifelidir. Bu nedenle mezunlar; dilin muhafazası, doğru ve yerinde gelişim sürecini sağlaması adına hizmet veren dil tabanlı yerlerde iş olanaklarına kolaylıkla sahip olabilmektedirler.

Yeditepe Üniversitesi sağladığı kaliteli ve başarılı eğitimin yanı sıra tecrübe sahibi olmaya da bir o kadar önem göstermektedir. Bu noktada sahip olduğu sertifikaların yanında staj olanaklarını da öğrencilerine sunmaktadır. Teori olarak verilen derslerin yanında tecrübe sahibi olmak da uzmanlaşma noktasında oldukça önemli bir yere sahiptir. Birbirinden farklı pozisyonlara sahip kurum ve kuruluşlarda elde edilen staj imkanlarıyla beraber kaliteli iş bulma süreci hız kazanmaktadır.

Yurt dışındaki muhtelif ülkelerle beraber gerçekleştirdiği değişim etkinlikleri de üniversitenin sunduğu imkanlardan biridir.

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Mezunu Ne İş Yapar? Nerelerde Çalışır?

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Mezunları dil tabanlı birbirinden farklı mesleki pozisyonlarda çalışabilmektedir. Bunun yanında dil ile alakalı çalışmalarda yer alabilmektedir. Mezunlar; üniversitelerde akademisyen olarak, televizyon kanallarında, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği öğretmeni olarak, kütüphane ve arşivlerde, Türkçe öğretmeni olarak, reklam ajanslarında, Türk Dili Kurumunda, içerik yazarı olarak, gazetelerde editör olarak görevler üstlenebilmektedir. Birçok özel sektörün yanı sıra devletin bakanlıklarında da iş imkanlarına sahip olabilmektedirler. Mezunlar genel olarak; medya ve eğitim bilgilerinin ön planda olduğu, dil ve anlatım yeteneklerine gereksinim duyulan, web içerik editörlüğü, gazetecilik, reklamcılık, editörlük, içerik yazarlığı, senaristlik, klasik metin yazarlığı ve bunlar gibi hemen her alanda iş imkanına sahiptirler.

Misyon ve Vizyon

Misyon

Yeditepe Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi olarak; Fen Bilimleri ve tüm Sosyal Bilimler arasında  eleştirme, yorumlama, düşünme yetisine ve farklı bakış açılarına sahip, bilime daima yaptıkları ile katkı sağlayan açık fikirli, özgüven sahibi, donanımlı bireyler yetiştirmek misyonumuzdur.

Vizyon

Yeditepe Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi olarak amaçladığımız hedefler ve vizyon; daima araştırma içerisinde bulunan, bunu kendisine vazife edinmiş, eğitim bilgilerini tüm alanlarda bilim ve teknolojiden yana kullanan, ülkenin sorunlarına farklı bakış açıları getiren ve çözüm olabilen, dünya genelinde tanınmış, faydalı işlere öncülük etmeyi adet haline getirmiş, tercih edilen ve sürekli gelişim içerisinde olan bir eğitim fakültesi olmaktır.

Bologna Süreci

Öğrencilerin yararına ve tamamen öğrenci merkezli olan Bologna süreciyle öğrencilerin güçlü bir eğitim alabilmesi amaçlanmakta ve tüm imkanlar sağlanmaktadır. Amacı; mezunları piyasada aranan, yurt içi ve yurt dışı kuruluşlar ile birlikte projeler yürüten, bilgi edinilmesine teşvik eden öncü bir kurum olabilmektir.

Program Bilgi Paketi İçin Tıklayınız

About Guidance and Psychological Counseling

It is carried out both by lecturers in the field of guidance and psychological counseling and by lecturers specialized in other fields of educational sciences. In addition, faculty members teach educational sciences courses that will be the basis for all teacher training programs. Within the framework of the Guidance and Psychological Counseling undergraduate program, both theoretical and observational and practical training is provided in areas such as learning psychology, developmental and adolescent psychology, basics of psychological counseling, basic theories, counseling skills, individual, family and group counseling, and academic research in the field of education and psychological counseling is carried out practically. In addition, students of the program can double major in psychology, anthropology and sociology.

Our students not only have knowledge in the field of basic educational sciences, but also have the knowledge, skills and equipment to provide guidance and psychological counseling services to children and adults, and reinforce these skills through school practices.

Students who graduate from our department can work as psychological counselors in schools, psychological counseling and therapy centers, and as human resources and education specialists in private and public institutions.

TYÇÇ - TAY

Guidance and Psychological Counseling Program Goals and Objectives are as follows.

Objectives

  • To know and apply the history, basic philosophy and principles of PDR.
  • To be able to comprehend and apply the meaning and importance of coordination, consultation / counseling and supervision in the field of counseling.
  • To know and apply the ethical rules accepted by national and international counseling associations.
  • To learn and apply theories related to development, learning and personality development in a way that facilitates the individual's lifelong positive development and well-being.
  • Understand the environmental factors that influence normal and abnormal behavior, psychopathology, disability, and crises in the developmental process.
  • To learn and apply career counseling, processes, techniques and resources to career development and decision-making models, including those applied to specific groups in the global economy.
  • Recognize and use appropriate intervention techniques for clients in practice by learning counseling theories.
  • To learn group process, roles and behaviors of group members, therapeutic factors of group work, principles and techniques of group dynamics including developmental stages.
  • Understand and apply the basic concepts of standardized and non-standardized tests and other assessment techniques including environmental assessment, performance assessment, individual and group testing and inventory methods, psychological tests and behavioral observations.
  • To be able to conduct research in the field of counseling and guidance counseling by learning qualitative and quantitative scientific research methods and to present the results in written form.

What is the Department of Guidance and Psychological Counseling?

Guidance and Psychological Counseling is a profession that deals with the education, family and social life of individuals and provides them with counseling services on these issues. It is a department that provides counseling services for people to live their lives more meaningfully and how they should behave in the face of their problems. Graduates of the Department of Guidance and Psychological Counseling are called guidance counselors. With the services they provide, these people are good guides for the students in the institution where they work during the exam periods and in their university department choices. Graduates of the department, who analyze students' interests and abilities in the best way, define them in detail and help students make the right choice in the decision-making process.
The Department of Guidance and Psychological Counseling, which is affiliated to the Faculties of Education, is a 4-year undergraduate program. In order to be a student of this department, students must graduate from equal weight departments of high schools. The department, which accepts students in equal weight 3 score type, offers the opportunity to work in a wide range of fields. People who graduate from this field have the opportunity to work in all schools affiliated to the Ministry of National Education, research centers with guidance departments, tutoring centers and private education institutions. At the same time, Apprenticeship Training Centers and Public Education Centers are also among the important working areas.

Yeditepe University Department of Psychological Counseling and Guidance Highest/Lowest Scores and Rankings

YKS Highest/Lowest Scores and Rankings (EA Type)

Scholarship                            Quota                           Accepted            Lowest Score         Highest Score

 

Full Scholarship                       6                                     6                     388,61487                419,22385

 

%50 Scholarship                     49                                   49                   310,64012                376,59857

 

Tuition Fees and Scholarship Opportunities

2023-2024 tuition fees for the Psychological Counseling and Guidance Department within Yeditepe University Faculty of Education are listed on this page.

Yeditepe University offers different scholarship opportunities for its students. To get detailed information about the scholarship opportunities of the Department of Psychological Counseling and Guidance, you can access the relevant page here and examine other departments and available scholarship opportunities.

Studying Guidance and Psychological Counseling at Yeditepe University

The Department of Guidance and Psychological Counseling aims to ensure that students adopt the basic philosophy and principles of counseling and guidance, to create the opportunity to know all the ethical rules required by this department in the international arena and to train professionals who will work in the field of counseling and guidance. Students who learn the theories of psychology from the most basic level have the opportunity to recognize every stage of human psychology. Among the main goals is to ensure that students act with priority in the areas that society needs.
In the education process in which modern education methods are used, it is aimed that students learn theoretical and practical information about their departments and closely follow the innovations in their fields. The Department of Guidance and Psychological Counseling enables students to become good counselors in their fields and respond to the needs of society. During their education, students are trained by conducting various researches on both individual and group behaviors, and in this process, they learn the most appropriate intervention techniques for their clients.

Yeditepe University Guidance and Psychological Counseling offers the best opportunities to its students during their education. With the support of the best institutions in the field, students receive a good education process and are supported to advance in the profession with various certificate programs. The Department of Guidance and Psychological Counseling, which provides many opportunities to increase their knowledge and experience, has the opportunity to find a job in many institutions with the knowledge, certificates and diplomas they have acquired.

Yeditepe University not only supports its students with courses and certificate programs, but also creates opportunities for its students to do internships in the best institutions. Since increasing the knowledge and experience of each student to become a good expert consultant in their field plays a major role, each student has the opportunity to benefit from special training programs. With internships in various institutions and certificates, it is aimed for each student to have a good job in their field. The Department of Guidance and Psychological Counseling is among the most preferred departments.

What does a graduate of Guidance and Psychological Counseling do? Where Do They Work?

Guidance and Psychological Counseling graduates have the opportunity to work in all institutions serving under the Ministry of National Education. Many private education institutions are also among the areas where they can work. They can work in various positions in Guidance and Research Centers operating under the Ministry of National Education.

They have the opportunity to work in counseling centers that provide private services as psychotherapists in line with their specialty training in their fields. Within the scope of the General Directorate of Security, they can work in various Police Vocational High Schools as well as in Police Academy institutions as counselors. They also have the opportunity to work as psychological counselors in Guidance and Counseling Bureau Chiefs and Child Branch Bureau Chiefs.

Graduates of the Department of Guidance and Psychological Counseling, who have the opportunity to find a wide range of jobs in the private sector as well as public institutions, can work in the human resources departments of companies operating in various sectors, and can serve as consultants or trainers to company employees on various issues. They can assume the role of Human Resources Specialist and Training Consultant of companies.

Graduates of the Department of Guidance and Psychological Counseling, who specialize in various fields by doing a master's degree, also have the opportunity to open their own workplace and accept clients. Graduates of this department can also work in Probation Branches or Prisons. They can work in the field of Pedagogue specialization in the Family and Juvenile Courts of the Courthouses and have wide opportunities within the scope of Social Services. They can get the opportunity to work as a Social Service Officer in dormitories and nurseries affiliated to this institution.
Today, there is a wide range of employment opportunities for graduates of the Department of Guidance and Psychological Counseling due to the shortage of professional counselors. It is a department with a short history of 50 years in our country, which means that there is a great labor shortage in the field of Guidance and Psychological Counseling.
As living conditions become more severe, the concept of family begins to lose its former importance, people are isolated due to social reasons, and technology takes people away from social life, the need for guidance counselors increases. Counselor educators and psychological counselors who are trained in their field make an important contribution to the future society. Many Guidance and Psychological Counseling graduates of Yeditepe University continue their careers in different sectors today.

Bologna Process

Yeditepe University attaches importance to carrying out the work of the Bologna Coordination Commission in all departments within the scope of both national and international qualifications. In the Bologna Process, which is a completely student-oriented program, students have the opportunity to become more active and conscious individuals in their fields. Click for Program Information Package

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hakkında

Gerek rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki öğretim elemanlarımız gerekse diğer eğitim bilimleri alanlarında uzmanlaşmış öğretim elemanlarımızca yürütülmektedir. Bunun yanı sıra, öğretim elemanları tüm öğretmen yetiştirme programları için temel olacak eğitim bilimleri derslerini vermektedirler. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programı çerçevesinde öğrenme psikolojisi, gelişim ve ergenlik psikolojisi, psikolojik danışmanlığın temelleri, temel kuramlar, danışmanlık becerileri, bireysel, aile ve grupla psikolojik danışmanlık gibi alanlarda hem kuramsal hem de gözlem ve uygulamaya yönelik eğitim verilmekte, eğitim ve psikolojik danışmanlık alanında akademik araştırmalar uygulamalı olarak yapılmaktadır. Bunun yanı sıra program öğrencileri psikoloji, antropoloji ve sosyoloji bölümleriyle çift anadal yapabilmektedirler.

Öğrencilerimiz bir yandan temel eğitim bilimleri alanında bilgi sahibi oldukları gibi, çocuklara ve yetişkinlere rehberlik ve psikolojk danışmanlık hizmetleri verecek bilgi, beceri ve donanıma sahip olmakta, okul uygulamalarıyla bu becerilerini pekiştirmektedirler.

Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz okullarda, psikolojik danışmanlık ve terapi merkezlerinde psikolojik danışman, özel ve resmi kurumlarda ise insan kaynakları ve eğitim uzmanı olarak çalışabilirler.

TYÇÇ - TAY İlişkisi

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı Amaç ve Hedefleri aşağıda belirtildiği gibidir.

Amaçlar

  • PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak.
  • PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek.
  • Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak.
  • Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak.
  • Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak.
  • Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak.
  • Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak.
  • Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek.
  • Çevresel değerlendirme, performans değerlendirme, bireysel ve grup test ve envanter yöntemleri, psikolojik testler ve davranış gözlemlerini içeren standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış testleri ve diğer değerlendirme tekniklerini temel kavramlarını kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
  • Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, PDR alanında araştırma yapmanın ve sonuçları yazılı olarak sunmanın önemini kavramak ve uygulamak.

Hedefler

1. Öğrencilerin toplumsal alanda öncelikli ihtiyaç alanlarına yönelmelerini sağlamak.

2. Programın uygulama alt yapısını kurumlar arası işbirlikleriyle daha etkin hale getirmek.

3. Akademik ve kişisel bağlamda kendini geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.

4. Etkin iletişim faaliyetleri ile programda üretilen bilimsel bilgiyi topluma yaymak.

5.  Sosyal sorumluluk projeleri ve alana özgü sosyal etkinliklerle toplumsal yaşama katkı sunmak.

6. Alan uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmış psikolojik danışman ve rehber öğretmen yetiştirmek.

7. Alana özgü ulusal ve uluslararası dernek ve kuruluşlarla etkin işbirliği içinde, kalite güvence sistemlerine uyumlu öğretim süreçleri düzenlemek.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Nedir?

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık; kişinin eğitimi, ailesi ve sosyal hayatı ile ilgilenen, bu konularda onlara danışmanlık hizmeti verilmesine imkân yaratan bir meslektir. Kişilerin hayatını daha anlamlı yaşayabilmesi ve sorunları karşısında ne şekilde davranmaları gerektiğine yönelik olarak danışmanlık hizmeti veren bölümdür. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü mezunları rehber öğretmen olarak isimlendirilir. Bu kişiler verdikleri hizmetler ile çalıştıkları kurumda bulunan öğrencilerin sınav dönemlerinde, üniversite bölümü seçimlerinde iyi birer yol gösterici olurlar. Öğrencilerin ilgilerini ve yeteneklerini en iyi şekilde analiz eden bölüm mezunları bunları ayrıntılı olarak tanımlar ve öğrencilerin karar verme sürecinde onların doğru seçim yapmalarına yardımcı olurlar. 

Eğitim Fakülteleri’ne bağlı olarak eğitim veren Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü 4 yıllık bir lisans programıdır. Bu bölümün öğrencisi olabilmek için öğrencilerin liselerin eşit ağırlık bölümlerinden mezun olmaları gerekir. Eşit ağırlık 3 puan türünde öğrenci alımı gerçekleştiren bölüm, çok geniş bir alanda çalışma olanağı sunar. Bu alandan mezun olan kişiler MEB’e bağlı olan tüm okullarda, rehberlik bölümü bulunan araştırma merkezlerinde, dershane ve özel eğitim kurumlarında çalışma imkânlarına sahiptirler. Aynı zamanda Çıraklık Eğitim Merkezleri, Halk Eğitim merkezleri de önemli çalışma alanları arasında yer alır.  

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Taban Puanları ve Sıralama

Puan Türü                   Genel Kontenjan         Yerleşen            En Düşük Puan        En Yüksek Puan

 

EA- Burslu                       6                                     6                     388,61487                419,22385

 

EA-%50                           49                                   49                   310,64012                376,59857

Burslu

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Ücretleri ve Fiyatları

Eğitim Fakültesi bünyesinde bulunan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü  2023 - 2024  eğitim/öğretim yılında geçerli olan ücretleri bu sayfadan görebilirsiniz.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Burs İmkânları

Yeditepe Üniversitesi öğrencilerine çeşitli burs olanakları sunan bir üniversitedir. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Burs imkânları sayfasını ziyaret ederek tüm burs olanaklarını görebilirsiniz. Daha detaylı bilgi almak ve bölümlerin Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık burs imkânları için ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz.

Yeditepe Üniversitesi’nde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Okumak

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; öğrencilerin PDR’nin temel felsefesini ve ilkelerin benimsenmesini sağlamak, uluslararası alanda bu bölümün gerektirdiği tüm etik kuralların bilinmesine imkân yaratmak ve PDR alanında çalışacak profesyoneller yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Psikolojinin teorilerini en temelden öğrenen öğrenciler insan psikolojisinin her evresini tanıma olanağı bulurlar. Öğrencilerin toplumun ihtiyaç duyduğu alanlarda öncelikli davranmalarını sağlamak en temel hedefler arasındadır.

Modern eğitim metotlarının kullanıldığı eğitim sürecinde öğrencilerin bölümlerine dair her bilgiyi teorik ve pratik olarak öğrenmesi, kendi alanlarındaki yenilikleri yakından takip etmesi amaçlanır. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü öğrencilerin kendi alanlarında iyi birer danışman olmalarını sağlayarak toplumun ihtiyaçlarına yanıt verebilmelerine olanak tanır. Eğitim süresince gerek kişisel gerekse grup davranışları üzerinde çeşitli araştırmalar yaparak eğitimler alan öğrenciler, bu süreçte danışanlarına en uygun müdahale tekniklerini öğrenirler.

Yeditepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık eğitimleri süresince öğrencilerine en iyi imkânları sunar. Alanında en iyi olan kurumların da desteği ile öğrenciler iyi bir eğitim süreci alır ve çeşitli sertifika programları ile meslekte ilerlemelerine destek olunur. Bilgi ve tecrübelerini arttırmalarında birçok fırsatın sağlandığı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü edindikleri bilgiler, sertifikalar ve diplomalar ile birçok kurumda iş bulabilme imkânına sahip olurlar.

Yeditepe Üniversitesi öğrencilerini kurslar ve sertifika programlarıyla desteklemekle kalmaz aynı zamanda öğrencilerinin en iyi kurumlarda staj yapabilmesine de imkân yaratır. Her öğrencinin alanında iyi birer uzman danışman olabilmesi için bilgi ve deneyimlerinin arttırılması da büyük bir rol oynadığından her öğrenci için özel eğitim programlarından yararlanabilme olanağı yaratılır. Çeşitli kurumlarda yapılan stajlar ve alınan sertifikalar ile her öğrencinin kendi alanında iyi birer iş sahibi olmaları amaçlanır. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü sıralama olarak en çok tercih edilen bölümler arasındadır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Mezunu Ne İş Yapar? Nerelerde Çalışır?

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak hizmet veren tüm kurumlarda çalışabilme olanağına sahiptirler. Birçok özel eğitim kurumu da çalışabildikleri alanlar arasında yer alır. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak faaliyet gösteren Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde çeşitli pozisyonlarda görev alabilirler.

Alanlarında aldıkları uzmanlık eğitimleri doğrultusunda psikoterapist olarak özel olarak hizmet veren danışma merkezlerinde çalışma olanağına sahiptirler. Emniyet Genel Müdürlüğü kapsamında çeşitli Polis Meslek Yüksek okullarında çalışabildikleri gibi Polis Akademisi kurumlarında da danışman olarak görev alabilirler. Rehberlik ve Danışma Büro Amirliklerinde ve Çocuk Şube Büro Amirliklerinde de yine psikolojik danışman kadrosunda çalışabilme olanağına sahiptirler.

Kamu kurumları yanında özel sektörde de geniş iş bulabilme olanağına sahip olan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü mezunları, çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerin insan kaynakları bölümlerinde görev alabilir, çeşitli konularda şirket çalışanlarına danışmanlık ya da eğitici kimlikle hizmet verebilirler. Şirketlerin İnsan Kaynakları Uzmanı, Eğitim Danışmanı kimliğini üstlenebilirler.

Yüksek lisans yaparak çeşitli alanlarda uzmanlaşan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü mezunları, kendilerine özel iş yeri açabilme ve danışan kabul edebilme imkânına da sahip olurlar. Bu bölümden mezun olanlar ayrıca Denetimli Serbestlik Şubelerinde ya da Cezaevlerinde görev alabilirler. Adliyelerin Aile ve Çocuk Mahkemeleri bölümünde Pedagog uzmanlık alanında çalışabildikleri gibi Sosyal Hizmetler kapsamında da geniş olanaklara sahiptirler. Bu kuruma bağlı olan yurtlarda ve kreşlerde Sosyal Hizmet Sorumlusu olarak görev alabilme olanağını elde edebilirler.

Günümüzde profesyonel danışman açığının bulunması nedeni ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü mezunları için geniş bir iş istihdamı vardır. Ülkemizde 50 yıllık gibi kısa bir geçmişe sahip olan bölümdür ve bu da Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında büyük bir işgücü açığı olduğu anlamına gelir.

Yaşam şartlarının daha ağır hale gelmesi, aile kavramının eski önemini yitirmeye başlaması, kişilerin toplumsal nedenlerden kaynaklı olarak yalnızlaştırılması ve teknolojinin kişileri sosyal hayattan uzaklaştırması rehber danışmanlara olan ihtiyacın artmasına neden olur. Alanında yetişmiş olan rehber eğitmenler, psikolojik danışmanlar gelecek toplumun çok daha iyi bir duruma gelmesinde önemli bir katkı sunar. Yeditepe Üniversitesi’nden mezun olan birçok Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık mezunu günümüzde kariyerlerine farklı sektörlerde devam etmektedir.

Bologna Süreci

Yeditepe Üniversitesi Tüm bölümlerinde Bologna Eşgüdüm Komisyonu çalışmalarını hem ulusal hem de uluslararası yeterlilikler kapsamında yürütmeye önem verir. Tamamen öğrenci odaklı bir program olan Bologna Sürecinde öğrenciler alanlarında daha aktif ve bilinçli birer birey olabilme olanaklarını elde eder. Program Bilgi Paketi İçin Tıklayınız

English Language Teaching Department; The objective of the English Language Teaching program is to equip students with advanced and specialized knowledge in the field and to help them acquire skills for teacher research and professional development. It consists of courses including methodological and pedagogical approaches to foreign language teaching as well as raising students’ awareness of the English language system. It provides courses related to second language acquisition and second language teaching methodology and organizes practice teaching in selected schools in this way a well-balanced emphasis on theory and application is maintained throughout the program. Other courses of the program are offered by various departments of the Faculty of Education and the Faculty of Arts and Sciences. Moreover, through elective courses, students are provided with opportunities to pursue individual interests in various cultural and professional topics.  The Department of English Language Education has also three graduate programs (MA thesis/non-thesis and Ph.D.) within the framework of the Institute of Educational Sciences.

ABOUT

The English Language Teaching Program, in the Department of Foreign Language Education, was founded on the premise of RESEARCH, APPLICATION, MULTIPERSPECTIVE PRACTICUM and GLOBALIZATION, following the four basic principles of the Faculty of Education. With a strong background on the theories of language, language learning, and foreign language teaching, the focus of the program is research-based, a multi-dimensional practicum on teaching English as a second/foreign language.

Candidate teachers studying at our program undergo research-oriented learning processes, by nature of the courses, as of the second year in the program. In the light of such knowledge and teaching skills, the candidate teachers actualize their own teaching practices experimentally and critically. From the third year in the program, they practice teaching as part of their Teacher Education under the School Protocol between our program and neighboring schools. The candidate teachers are provided with this excellent opportunity to utilize and consolidate their knowledge in authentic teaching contexts through conducting teacher research.

For more academic sophistication, we encourage our students to consider double major/minor programs and other courses offered by the modular training programs in our institution. Further, our students are provided opportunities to be educated as teachers of Turkish as a foreign language if they complete the “Certification Program for Teaching Turkish as a Foreign Language”, to begin in February 2020 Candidates who complete this certificate program will be able to work as an L2 Turkish teacher in addition to English. This will give them an edge in the job market.

Regarding the principle of globalization, our program supports the students within the Erasmus Program, which involves protocols with European institutions, and the Exchange Program, which involves some institutions in the US both of which support the students in gaining overseas experience. Finally, our program has now an accredited “Certificate Program for the IB Degree Teaching” in 2019. Upon graduation, the candidate teachers will also be able to work as international IB Degree instructors, which is considered an important emerging specialty.

 

İngilizce Öğretmenliği Bölümü Hakkında

İngilizce Öğretmenliği Bölümü; Yabancı Diller Eğitimi lisans programının temel amacı İngilizce yeterlilikleri gelişmiş, dil eğitimine özgü alan bilgisi ve becerilerini kazanmış, araştırma yapmayı ve kendini geliştirmeyi amaç edinmiş öğretmenler yetiştirmektir.
Lisans programı, öğretmen adaylarının İngilizce'lerinininin geliştirilmesini amaçlayan destek derslerinin yanısıra, dilbilim, ikinci dil edinimi, çocuklara ingilizce öğretimi, yabancı dilde test geliştirme teknikleri ve yabancı dil öğretim yöntemleri gibi hem kuramsal hem de seçilmiş okullarda öğretmenlik uygulaması derslerinden oluşmaktadır. Bunun yanı sıra, öğretmen adayları öğretmenlik uygulaması derslerini son dönemde almaktadırlar. Ancak birinci ve ikinci yıldan itibaren de çevre okulları ile yapılan anlaşma çerçevesinde öğretmenlik uygulamasına başlayabilmektedirler. Ayrıca, seçmeli dersler yoluyla öğrencilere kişisel ilgi alanlarındaki kültürel ve mesleki konularda kendilerini geliştirme olanağı sağlanmaktadır. Programdaki söz konusu dersler, Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesinin çeşitli bölümlerince verilmektedir.

Ek olarak, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü çatısı altında İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda (Tezli ve Tezsiz) Yüksek Lisans ve Doktora diplomalarına yönelik lisans üstü programlarını yürütmektedir.

TYÇÇ - TAY İlişkisi

HAKKINDA

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği Programı’mız Eğitim Fakülte’sinin dört temel ilkesi olan ARAŞTIRMA, UYGULAMA, ÇOK YÖNLÜ DONANIM ve ULUSLARARASILAŞMA ilkeleri üzerine kurulmuştur. İngilizce Öğretmenliği Programı, dil, dilbilim ve yabancı dil öğretimi kuramlarını kapsayan güçlü bir altyapıyla, araştırmaya ve çok yönlü gelişime dayalı, uygulamalı bir eğitim-öğretim sürecine odaklanmaktadır.

Programımızda öğrenim gören öğretmen adayları ikinci sınıftan itibaren aldıkları derslerin doğası gereği araştırma temelli öğrenim süreçlerinden geçmektedirler.  Bu çerçevede edinmiş oldukları öğretmenlik bilgi ve becerileri ışığında kendi öğretmenlik uygulamalarını öğretmen araştırması pratiklerinde deneyerek ve sorgulayarak hayata geçirmektedirler.  Aynı zamanda öğretmen adaylarımız üçüncü sınıftan itibaren çevre okulları ile yapmış olduğumuz “Okulda Öğretmen Eğitimi”protokolleri çerçevesinde öğretmenlik uygulamaları da yapmaktadırlar.  Bu okullarda yapmış oldukları uygulamaları öğretmen araştırması yaparak değerlendirmektedirler.

Programımız öğretmen adaylarımızın çok yönlü donanıma sahip olmaları için çift anadal ve yandal yapmalarını ve/veya Üniversitemizin modüler eğitim programlarında sunulan derslerden yararlanmalarını teşvik etmektedir.  Aynı zamanda, Fakültemizin açmış olduğu ve 2020 Şubat ayında hayata geçireceği Yabancılara Türkçe Öğretmenliği Sertifika Programı’ndan öğrenimleri sırasında yararlanarak İngilizce öğretmeni olmanın yanısıra yabancılara Türkçe öğretmeni olarak da yetişebileceklerdir; bu önemli bir fırsattır.

Programımız uluslararasılaşma ilkesi çerçevesinde Avrupa üniversiteleri ile Erasmus programı ve Amerika’daki bazı üniversiteler ile yapmış olduğu öğrenci değişimi protokolleri ile öğretmen adaylarımıza yurtdışı deneyimleri kazanmaları için destek vermektedir.  Ayrıca programımız 2019 yılında IB Diploma Öğretmeliği Sertifika Programı açmak üzere akredite olmuştur.  Öğretmen adaylarımız mezun olduktan sonra bu programdan faydalanarak IB Diploma öğretmeni olarak uluslararası düzeyde çalışma imkanı bulacaklardır ki bu da günümüzde önemli bir ayrıcalık olarak değerlendirilmektedir.

İngilizce Öğretmenliği Bölümü Nedir?

İngilizce Öğretmenliği Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi alanında öğretmen, akademisyen ve okutman yetiştirmeyi amaçlar. Ayrıca bölümde eğitim gören öğrencilerin İngilizce yeterlilikleri gelişmiş, dil eğitimi konusunda alan bilgisine sahip, gerekli becerileri kazanmış, araştırma yapmayı seven ve kendini geliştirmeyi hedefleyen kişiler olması amaçlanmaktadır. Öğretmen adayı olan öğrencilere, İngilizce dil yeterliliklerinin geliştirilmesini amaçlayan teorik derslerin yanı sıra ikinci dil edinimi, çocuklara İngilizce'yi öğretme ve sevdirme, dilbilim, İngilizce ve diğer yabancı dillerde test geliştirme teknikleri ile yabancı dilin en iyi şekilde öğretimi tekniklerini kazandırmak temel amaçlarımız arasındadır. Zorunlu müfredat dersleri yanı sıra seçmeli dersler ile öğrencilerin gerekli meslekî altyapıyı kazanmaları sağlanır.

İngilizce Öğretmenliği Taban Puanları ve Sıralama

Puan Türü

Genel Kontenjan

Yerleşen

En Düşük Puan

Başarı Sırası

DİL - Ücretli

7

9

240,58838

57 700

DİL - Burslu

6

7

441,57546

5 000

DİL - Burslu %25 İndirimli

28

36

366,65434

19 100

DİL - Burslu %50 İndirimli

14

18

300,61894

36 700

İngilizce Öğretmenliği Bölümü Ücretleri ve Fiyatları

Eğitim Fakültesi bünyesinde bulunan İngilizce Öğretmenliğinin 2023 - 2024 eğitim/öğretim yılında geçerli olan ücretleri bu sayfadan görebilirsiniz.

İngilizce Öğretmenliği Burs İmkanları

Yeditepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencileri için farklı burs imkânları sunmaktadır. Bu kapsamda ilgili detayları Burs Olanakları sayfasından inceleyebilir ve burs imkânları hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz. Buradan bilgi sayfasına ulaşabilir, aynı zamanda diğer bölümlere ait mevcut burs olanaklarını da inceleyebilirsiniz.

Yeditepe Üniversitesi'nde İngilizce Öğretmenliği Okumak

İngilizce Öğretmenliği bölümünde verilen eğitim dersleri, hem yabancı dili kullanma becerilerini geliştirmeye hem de öğretmenliği meslek olarak seçene kişilerin etkin şekilde uygulayabilmelerine olanak sağlar. Bunun için gerekli meslek eğitim altyapısı kazandırılmaya çalışır. Bu kapsamda İngilizce Öğretmenliği bölümünde, İngilizce dilini hem günlük yaşamda hem de akademik seviyede iletişim kurmak için düzgün, akıcı ve etkili şekilde kullanabilen ve İngilizcenin pek çok neden ile dünya dilleri arasındaki önemli yerinin farkında olan bireyler yetiştirilir. Öğrencilerimiz İngilizceyi yabancı bir dil olarak görmenin ve öğretmenin ötesinde, bir dünya dili olarak öğretebilen kişiler olarak mezun olurlar.

Bölümümüzde eğitim gören öğrencilerimiz, yabancı dil öğretiminde farklı yaş gruplarına uygun teknikler kullanan ve güncel teknolojiyi eğitim sistemine adapte edebilen kişiler olmaktadır. Ayrıca lisans eğitiminin üçüncü sınıfından itibaren uygulamalı öğretmenlik dersleri ve "Okulda Öğretmen Eğitimi" protokolü kapsamında hem devlet okulları hem de özel okullarda staj yapmaktadırlar. Böylece edindikleri bir yıllık staj tecrübesini öğretmenlik içerisinde uygulama ve kuram arasında bağ kurmak için kullanırlar.

Bölümümüzde verilen zorunlu ve seçmeli dersler proje tabanlı eğitim sistemi ile ilerlemektedir. Tüm derslerimiz gerekli ve güncel teknolojik donanıma sahip sınıflarda en modern eğitim ve öğretim yöntemleri ile hem bireysel hem de grup çalışmasına dayalı biçimde yürütülür.

Bölümümüzde eğitim gören öğrencilerimiz geniş yelpazede seçmeli dersler alabilmektedir. Böylece ilgi alanları doğrultusunda kendilerini geliştirebilme imkânı bulurlar. Ayrıca üniversitemiz bünyesinde bulunan farklı dil dersleri olarak öğretmen adaylarımızın ikinci ya da üçüncü bir yabancı dili öğrenmeleri mümkündür. Öte yandan öğrencilerimiz isterse Avrupa'da ve Amerika'da öne çıkan yükseköğrenim kuruluşları ile yapılan ikili anlaşmalar çerçevesinde değişim programlarından da yararlanabilmektedir.

İngilizce Öğretmenliği Mezunu Ne İş Yapar? Nerelerde Çalışır?

Nitelikli ve alanında yetkin bir öğretim kadrosu ile eğitilen, yaşadığı çağın gereksinimlerine ayak uydurabilen ve gerekli dil donanımına sahip olan İngilizce Öğretmenliği Bölümü mezunlarımız ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında, üniversitelerin hazırlık departmanlarında ve özel okullarda iş imkânı bulabilmektedir. Nitekim İngilizce Öğretmenliği, pek çok alanda en çok aranan eğitmen ve öğretim elemanı kadrosunu oluşturmaktadır.

Öğrencilerimiz dört yıllık lisans eğitimlerini tamamladıktan sonra gerek yurt içi gerekse de yurt dışında lisansüstü eğitim almayı tercih edebilir. Üniversitemizin bu kapsamda sunduğu çeşitli burs imkânları bulunmaktadır. Bölümümüzün sahip olduğu eğitim ve araştırma faaliyetleri kapsamında hem ülkemizin hem de dünyanın ileri gelen üniversitelerinde yüksek lisans ve doktora programlarına dair değişim programı anlaşmaları mevcuttur.

İngilizce Öğretmenliği bölümümüz, öğrencilerimizin çok yönlü donanıma sahip olmaları için hem yan dal hem de çift anadal yapmalarını desteklemektedir. Bu kapsamda üniversitemizin modüler eğitim programlarında verilen eğitimlerden yararlanılabilir. Yine fakültemizin açmış olduğu Yabancılara Türkçe Öğretmenliği Sertifika Programı'nda eğitim alarak, İngilizce öğretmeni olmanın yanı sıra yabancı bireylere Türkçe Öğretmeni olarak da yetişebilirler. Bu da öğrencilerimizin iş imkânı için önemli bir fırsattır.

Bölümümüz 2019 yılı itibariyle IB Diploma Öğretmenliği Sertifika Programı açmak adına akredite bir kurum olmuştur. Böylece öğretmen adaylarımızın mezuniyetinden sonra bu programdan faydalanarak "IB Diploma Öğretmeni” unvanı alarak uluslararası seviyede çalışma olanağı bulabilirler. Bu da günümüz şartlarında önemli bir iş imkânı ayrıcalığı olarak değerlendirilebilir.

Misyon ve Vizyon

Misyon

İngilizce Öğretmenliği bölümünün hedefi, İngiliz dili öğretimi konusunda uzman, modern dil öğretim tekniklerini benimsemiş, Atatürk İlke ve İnkilaplarına bağlı, öngörülü, çağdaş, dil becerileri konusunda donanımlı ve yetkin öğretmenler yetiştirmektir. Bu amaçla öğretmen adaylarına İngilizce bilgisine sahip olmaları, çağdaş öğretim tekniklerinin farkında olmaları, dünyada dil eğitimi konusundaki gelişmeleri takip etmeleri, eleştirel okuma ve düşünme konusunda bilgili bir eğitim verilmektedir.

Vizyon

İngilizce Öğretmenliği Bölümü olarak vizyonumuz, mezunlarımızın alan bilgileri ile öğretmenlik mesleğini bütünleştiren ve özgüven sahibi olan öğretmenler yetiştirmektir. İngilizce Öğretmenliği konusunda ülkemizin saygın eğitim programları arasında yer almak ve üniversitemizin ulusal ve uluslararası konumunu daima korumak daimi amacımızdır.

Bologna Süreci

Bologna süreci, Avrupa genelinde birbiri ile uyumlu üniversitelerin ortak bir alanda buluşmaları, akademik olarak belirli standartlar geliştirmeleri ve bu standartları uygulamaları, eğitim programlarındaki farklılıkları en aza indirmeleri sistemlerinden oluşur. Bir reform programı sayılan Bologna sürecinin temel amacı eğitimde şeffaflık, kazanım, öğrenci ve akademik kadronun karşılıklı hareketliliğidir.

Program Bilgi Paketi İçin Tıklayınız

Teaching Elementary Mathematics and Teaching Secondary Mathematics Programs are carried out under Mathematics and Science Education Department such that​; The aim of both programs is to prepare well-educated and talented candidates in line with teacher competencies determined by national and international authorities. Teacher candidates are expected to integrate various knowledge and skills while teaching and be a representative mathematics teacher for their colleagues. They are equipped with theoretical and practical knowledge about mathematics, teaching mathematics, teaching and learning theories, curriculum development, measurement and assessment, educational research, and educational and school system.

Because we believe in importance of learning by doing, we give opportunities for candidates to make practice in teaching from early years of the program. We conduct workshops where teacher candidates work in voluntarily under the monitoring of academicians. Mathematics Workshops are organized in schools in neighborhood where Support for Education program is carried out in campus. Teacher candidates work with students in the form of implementation of mathematical tasks and also scaffolding students’ mathematical understanding. Thus, they have opportunity to improve their pedagogical content knowledge before they graduate.

Teacher candidates are given opportunities to improve their skills in their area of interest by taking elective courses offered by other programs. They may apply for double major and minor degree in different programs. They may also apply for student exchange program (ERASMUS) for one-semester and take courses from a university in Europe.

The graduates work as mathematics teachers at either private or public schools. If they are satisfied with required conditions, they could work as a mathematics teacher in abroad. The graduates also work as a specialist in private education institutions.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü Hakkında

Matematik ve Fen Eğitimi Bölümü altında yer alan İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Matematik Öğretmenliği Programları; Ulusal ve uluslararası kurumlar tarafından belirlenmiş olan öğretmen ve matematik öğretmeni özel alan yeterliliklerini en üst düzeyde gerçekleştirme potansiyeline sahip öğretmen adayları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının; matematik, matematik eğitimi, öğretim ilke ve yöntemleri, ölçme-değerlendirme, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri, eğitim sistemi ve okul yönetimi konularında edindikleri teorik ve kuramsal bilgiyi ve uygulama deneyimlerini mesleklerini icra ederken kullanmaları ve öğrencileri ve meslektaşları için iyi birer örnek olmaları hedeflenmektedir.

Deneyimleyerek öğrenmeye önem veren bölümümüz 2. sınıftan itibaren öğretmen adaylarına öğretmenlik deneyimi için çeşitli fırsatlar vermektedir. Bu bağlamda çevre okullarda ve kurumlarda Matematik Atölyeleri, kampüs içinde ise Eğitime Destek Atölyeleri yürütülmektedir. Öğretmen adayları farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerle çeşitli matematik etkinlikleri yapmakta ve öğrencilerin matematiği anlamalarına ve öğrenmelerine destek olmaya çalışmaktadır. Böylelikle öğretmen adayları pedagojik alan bilgisi açısından daha donanımlı bir şekilde mezun olabilmektedir.

Öğretmen adayları, zorunlu dersleri dışında, üniversitemiz bünyesinde yer alan diğer bölümlerden seçmeli dersler alarak kendilerini ilgilendikleri bir alanda geliştirme şansına sahiptir. Ayrıca, farklı bölümlerle çift anadal ve yan dal yapabilmekte ve ERASMUS değişim programıyla yurtdışındaki üniversitelerde bir dönem boyunca eğitim alabilmektedir.

Mezunlarımız, özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında matematik öğretmeni olarak çalışabilmektedir. Gerekli koşulları sağlayan mezunlar ise yurtdışındaki okullarda öğretmen olabilmektedir. Eğitim içeriği hazırlayan kuruluşlarda uzman olarak görev yapabilmekte veya özel öğretim kurslarında çalışabilmektedir.

TYYÇ - TAY

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü Nedir?

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü, üniversitelerin eğitim fakülteleri çatısı altında faaliyet gösteren ve ilköğretim seviyesinde matematik öğretmeni yetiştiren 4 yıllık lisans bölümleridir. Bu bölümün amacı ilköğretimin ikinci basamağında eğitim alan öğrencilere matematik öğrenimi verecek nitelikte öğretmenler yetiştirmektir.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü’nü tercih etme niyetinde olan lise öğrencilerinin soyut düşünme kabiliyetine sahip, matematik bilimine ilgi duyan ve bu alanda başarılı olan fertler olması gerekir. Ayrıca düşündüklerini karşı tarafa etkili biçimde aktarabilme, iletişim kabiliyeti yüksek, öğrenme ortamı için gerekli şartları sağlayan, kendi gelişiminin yanında çevresindekilerin de gelişimine önem veren öğretmenlik niteliklerini özümsemesi bu bölümü seçecek olan öğrencilerin sahip olması gereken özellikler arasında sayılabilir. Söz konusu bölüme yerleşebilmek için sayısal puan türünde gerekli yeterliliğe ulaşmak gerekir. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü’nden mezun olan bireyler ilköğretim matematik öğretmeni unvanına kavuşurlar.  

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Taban Puanları ve Sıralama

Üniversite Adı

Bölüm

Puan Türü

Kont.

Taban Puanı

Başarı Sırası

YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İngilizce)(Burslu)

SAY

4

433,47002

73.664

YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İngilizce)(%50 İndirimli)

SAY

20

321,24569

257.557

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü Ücretleri ve Fiyatları

Yeditepe Üniversitesi web sitesinde bulunan 2023-2024 ücretler sayfasından ulaşabilirsiniz. 

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Burs İmkânları

Yeditepe Üniversitesi, öğrencilerine birçok alanda burs imkânı sunar. Öğrencilerin eğitim aldıkları süre içerisinde yararlanabilecekleri burs olanaklarına buradan ulaşabilirsiniz.

Yeditepe Üniversitesi'nde İlköğretim Matematik Öğretmenliği Okumak

Her meslekte olduğu gibi öğretmenlik mesleğinde de bu mesleği yapmaya istekli olmak, kendini geliştirmek için planlı ve disiplinli çalışmak gerekir. Bu amaç doğrultusunda Yeditepe Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümünde temel matematik ve pedagoji derslerinin yanı sıra matematik eğitimi ile ilgili çok çeşitli dersler verilir. Deneyimleyerek öğrenmeye önem veren İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümünde staja ek olarak 2. Sınıftan itibaren öğretmen adaylarına öğretmenlik eğitimi için fırsatlar verilir. Bu bağlamda matematik ve eğitime destek atölyeleri kurulmuştur. Bu atölyelerde öğretmen adayları farklı sınıf seviyesindeki öğrencilerle çeşitli matematik etkinlikleri yapmakta, hem öğrencilerin matematik öğrenmelerine destek olmakta hem de kendi mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar. Hatta bölümümüz bu atölye çalışmalarını bir okul fakülte işbirliği modeline dönüştürerek TÜBİTAK projesi şeklinde yürütür. Bu projeye katılan öğretmen adaylarında mesleki bilgi ve becerilerinde bilimsel açıdan anlamlı bir gelişme olur. Eğitim dili İngilizce olduğu için öğrenciler uluslararası kaynakları da takip edebilir, uluslararası okullarda öğretmen olarak çalışabilir. Hatta yurtdışındaki üniversitelerde yüksek lisans yapabilirler. Bir öğrencinin matematik öğrenme yolculuğunda ona iyi bir rehber olabilmek ve geleceğin başarılı bilim insanlarını, öğretmenlerini, doktorlarını iyi yetiştirmek istiyorsanız, bunun yanında Türkiye geneli matematik öğretmenliği sıralama listesi incelendiğinde üst sıralarda yer alan Yeditepe Üniversitesi gibi seçkin bir eğitim kurumunda eğitim alma avantajına sahip olmak için bu bölümü seçmeniz faydanıza vardır.

Yeditepe Üniversitesi özel eğitim kurumları arasında seçkin bir konuma sahip öncü bir kurumdur. Marka değeri yüksek, imkanları geniş, donanımlı öğretim elemanı kadrosundan oluşan bir eğitim yuvasında eğitim almak, kariyer hedefleri doğrultusunda ayrı bir motivasyon kaynağıdır. Bu kapsamda Yeditepe Üniversiteleri saygın bir kurum olma yolunda kendini sürekli geliştiren ve yenileyen bir kurumdur.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Mezunu Ne İş Yapar? Nerelerde Çalışır?

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü mezunu bireyler, yurtiçi ve yurtdışındaki ilköğretim seviyesindeki okullarda matematik öğretmenliği yaparlar. Öğrenciler lisans eğitimlerini tamamlamayı müteakip özel kurumlarda öğretmenlik yapacaklarsa bu kurumlara şahsen müracaat edebilirler. Bunun yanında devlet okulları ile kariyerlerine devam edecek bireyler Kamu Personeli Seçme Sınavı(KPSS)’na girerek gerekli yeterliliğe sahip olmaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığı’nca açılan kontenjana göre resmi atamaları yapılır. Bölüm mezunları, öğretmenlik kariyerlerine üniversitelerde öğretim elemanı kadrosunda devam ederek de akademik kariyer hedefleyebilirler.   

Misyon ve Vizyon

Misyon

Yeditepe Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümünün misyonu 4 temel üzerine kuruludur. Bu kapsamda misyonumuz uygulama, araştırma, çok yönlü donanım ve uluslararası faaliyetler konularında etkili ve yetkin bir bölüm olmaktır.

Vizyon

Araştırmanın yanında sorgulayan, öğrendiklerini uygulayarak hayata geçiren, analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri gelişmiş, farklı kültürlere karşı yatkın, alanında ortaya konulan farklı düşünce yapılarını bilen ve gerektiğinde bu düşünceleri süzgeçten geçirebilen, bölümü ile ilgili çalışmaları yakından takip eden ve hayata geçiren bir fakülte olmaktır. Bunların yanında etkin ve güçlü şekilde psikolojik danışan ve öğretmenlerin gelişimine destek sağlayan, akademisyen ve öğretmen yetiştirme konusunda kalitenin artırılmasına destek sağlayan yenilikçi, insanlığın çağdaş ve aydınlık yüzünün temsilcisi öğretmen ve psikolojik danışman yetiştiren bir fakülte olmaktır.

Bologna Süreci

Bologna Süreci, Avrupa’nın seçkin üniversiteleri ile bölümümüz arasında oluşan farklı uygulamaları standart hale getirmek için uygulanan bir süreçtir. Bu süreç boyunca öğrencilerimiz daha donanımlı ve geniş vizyonlu bir bakış açısı ile akademik faaliyetlerine devam eder.  

Bologna Bilgi Paketi 2018

Bologna Bilgi Paketi 2021

2018 Programı EDEM Kodlu Ders İzlenceleri

2021 Programı EDEM Kodlu Ders İzlenceleri (Türkçe)

2021 Programı EDEM Kodlu Ders İzlenceleri (İngilizce 1)

2021 Programı EDEM Kodlu Ders İzlenceleri (İngilizce 2)

Students are not accepted.

As in almost all areas of life, the necessity of learning and adapting to the developing technology in education has started to feel the effect and it has increased the need for equipped people to serve in this field. Computer Education and Instructional Technology Department aims to educate people qualified to answer this need.

Research

Graduates of the department can work in institutions such as information technology, educational software, web design, teaching material development in addition to primary and secondary education institutions. The Department of Computer Education and Instructional Technology is a 4-year program, and the courses in the program are designed to enable students to learn basic and up-to-date software and make applications related to them, to use information technologies effectively and to gain basic knowledge and skills for the teaching profession.

Advanced in many fields

The need for individuals who are able to follow the technological developments and innovations that have left their mark on the current century and to transfer knowledge and skills to the education processes through technology is increasing. Computer Education and Instructional Technologies Department educates qualified individuals who can meet these needs with its experienced and expert staff and prepares them according to the demands of different sectors.

Application

Our program enables students to become digital literate, learn current software and use them for the profession.

Internationality

Our interdisciplinary program understanding is reflected in our double major programs and Erasmus-Exchange agreements with different faculties and departments of our university. Our students can easily find jobs and graduate from different aspects of education and other sectors, think analytically, share, learn to learn and be productive.

Our graduates work as academics, teachers, private and public managers, instructional designers, web designers, software development specialists, social media specialists, distance education coordinators, project managers, IT specialists, graphic designers and educators.

 

Öğrenci kabul etmemektedir.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Hakkında

Yaşamın hemen her alanında olduğu gibi eğitim alanında da gelişen teknolojiyi öğrenme ve uyum sağlama zorunluluğu etkisini hissettirmeye başlamış ve bu konuda hizmet verecek donanımlı kişilere olan ihtiyacı daha da artırmıştır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü bu ihtiyaca cevap verecek nitelikte kişiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

TYÇÇ - TAY İlişkisi

Araştırma​

Bölüm mezunları, ilk ve orta dereceli eğitim kurumları dışında bilişim teknolojisi, eğitim yazılımı, web tasarımı, öğretim materyali geliştirme gibi alanlarda faaliyet gösteren kurumlarda da çalışabilmektedir. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü 4 yıllık bir program olup, programda yer alan dersler öğrencilerin temel ve güncel yazılımları öğrenmesini ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmasını, bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanmasını ve öğretmenlik mesleğine yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlayacak niteliktedir. 

Çok Yönlü Donanım

İçinde bulunduğumuz yüzyıla damgasını vuran teknolojik gelişmeler, yenilikleri takip edebilecek, bilgi ve beceriyi teknoloji aracılığıyla eğitim süreçlerine doğru aktarabilecek özellikteki bireylere olan ihtiyacı artmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü bu ihtiyaçlara cevap verebilecek nitelikli bireyleri deneyimli uzman kadrosuyla yetiştirmekte ve onları değişik sektörlerin taleplerine göre hazırlamaktadır.

Uygulama

Programımız, öğrencilerin dijital okuryazar olmasını, güncel yazılımları öğrenmesini ve bunları mesleğe yönelik kullanmasını sağlamaktadır.

Uluslararasılaşma

Disiplinler arası program anlayışımız, üniversitemizin farklı fakülte ve bölümleri ile yürütmekte olduğumuz çift anadal-yan dal programlarımıza ve Erasmus- Exchange anlaşmalarımıza yansımıştır. Öğrencilerimiz eğitime ve diğer sektörlere farklı açılardan bakabilen, analitik düşünebilen, paylaşımcı, öğrenmeyi öğrenen ve üretken bireyler olarak mezun olup rahatlıkla iş bulabilmektedir.

Mezunlarımız akademisyen, öğretmen, özel ve kamuda yönetici, öğretim tasarımcısı, web tasarımcısı, yazılım geliştirme uzmanı, sosyal medya uzmanı, uzaktan eğitim koordinatörü, proje yöneticisi, bilgi işlem uzmanı, grafik tasarımcı ve eğitimci danışman olarak çalışmaktadır.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Nedir?

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği 4 yıllık bir lisans programı olup, çeşitli kurum ve kuruluşlarda, ilk ve ortaöğretim düzeylerinde bilgisayar bilimi ve yazılım öğretmenleri, bilişim teknolojileri uzmanları yetiştirmenin yanı sıra eğitim ve öğrenimi sağlayacak çeşitli araç ve süreçleri tasarlayan, çözümleyen, uygulayan, geliştiren, değerlendiren ve zamanında uygulamaya koyan bilgisayar alanında profesyonel uzmanlar yetiştirmektedir.

Günümüzde adından sıkça söz ettiren teknolojik buluşlar ve gelişmeler, yine yaşamın her noktasında olduğu gibi eğitim ve öğretim konusunda da yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilecek, her türlü bilgi birikimini ve tecrübeleri teknoloji vasıtasıyla tüm öğretim süreçlerine aktarabilecek, bunları yaparken etkili bir şekilde araç - gereçleri kullanabilecek, teknik ve kuramsal donanıma sahip bireylere olan ihtiyaç her geçen zaman içerisinde hızlı bir şekilde artmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü tüm bu kadro gereksinimlerine cevap verebilecek, toplumsal faydayı daima ön planda tutan, bilimsel çalışmaları ile bilgisayar alanında yeni tasarımlar ve çözümler geliştirebilecek nitelik sahibi, alanında uzman bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Eğitim Fakültesi’nin lisans programlarından birisi olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü öğrencisi olabilmek için Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın sayısal puanıyla tercih yapılmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü alanında kaliteli bir eğitimin ardından mezunların alanlarında uzman olarak kaliteli kadrolarda yer almaları mümkün olabilmektedir. Bölüm mezunları eğitimlerini iletişim teknolojileri, eğitim, enformatik, öğrenme bilimleri ve benzeri alanlarda yüksek lisans ve doktora programları ile devam ettirme şanslarına sahiptirler. Eğitim kurumlarında yazılım ve bilişim teknolojileri öğretmenliği yapan bölüm mezunları, karar alma ve ileriki eğitim teknolojilerini planlama süreçleri içerisinde aktif bir şekilde kritik roller üstlenmektedirler.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Taban Puanları ve Sıralama

Puan Türü

Genel

Kontenjan

Yerleşen

Başarı Sırası

En Düşük

Puan

SAY - Burslu

  2

2

161.585

286,17587

SAY - %50 Burslu

 65

65

764.033

238,13361

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Ücretleri ve Fiyatları

Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 2020 eğitim öğrenim ücretlerine bu sayfadan görebilirsiniz. 

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Burs İmkanları

Öğrencilerin sahip olduğu, elde ettiği başarılarının her zaman ödüllendirilmesi gerektiğini düşünen Yeditepe Üniversitesi Öğrencilerine farklı burs olanakları sağlamaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Burs İmkanları Sayfasını inceleyerek burs imkanları hakkında daha detaylı bilgi elde edebilirsiniz.  Bu linke tıklayarak hemen ilgili burs sayfasına ulaşabilir, bölümler ve sahip oldukları burs olanakları hakkında bilgi elde edebilirsiniz.

Yeditepe Üniversitesi'nde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Okumak

Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü programında yer alan dersler ile öğrencilerin güncel yazılımlar hakkında bilgi sahibi olmaları, dijital birer okur yazar olmaları, yazılımlar ile ilgili eğitsel etkili uygulamaları geliştirmeleri, bilgi teknolojilerini bulundukları meslek konumuna göre etkin bir şekilde uygulamaları amaçlanmaktadır. Bölümde aktif olarak kullanıma sunulan 3 adet bilgisayar laboratuvarı, 3 boyutlu yazıcılar, uygulamalı ve tecrübeye dayalı drslerde kullanılmak üzere sunulan donanımsal ağ yapıları ile alakalı materyaller, bilgisayar sistem parçaları, robotik kodlamada Ardunıo setleri, STEM kodlama, programlama, robot ve robotik Legolar her öğrencinin rahat bir şekilde öğrenimi sırasında faydalanabilmesine, uygulama ve araştırmalarda bulunabilmesine olanak tanımaktadır.

Yeditepe Üniversitesi sahip olduğu birtakım sertifikaların yanında tecrübe sahibi, profesyonel mezunlar verebilmek adına öğrencilerine çeşitli staj olanakları sağlamaktadır. Alanında profesyonel ve uzman olabilmek için elde edilen teorik bilgi birikimin yanında tecrübe edilen iş hayatı da oldukça önemlidir. Farklı pozisyon ve sektörler bazında elde edilen iş tecrübeleri, staj imkanları ile mezunlar daha hızlı bir şekilde, daha kaliteli iş imkanlarına sahip olmaktadırlar. Ayrıca Almanya ve İspanya’nın aralarında bulunduğu çeşitli ülkeler ile gerçekleştirilen öğrenci değişim programları da öğrencilere öğrenim hayatlarında yardımcı olan programlar arasındadır.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Mezunu Ne İş Yapar? Nerelerde Çalışır?

Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü mezunları bilgisayar teknolojileri tabanlı birçok sektörde ve farklı pozisyonlarda görev alabilmektedirler. Alınan kaliteli eğitim ve eğitim sırasında tercih edilen programların çeşitliliğine göre çalıştıkları alanlar değişiklik göstermektedir.  Mezunlar; özelde veya kamuda yönetici, farklı kurum ve kuruluşlarda öğretmen, sosyal medya uzmanı, öğretim tasarımcısı, akademisyen, yazılım üretme ve geliştirme uzmanı, web tasarım uzmanı, sosyal medya uzmanı, eğitim danışmanı ve farklı mevkilerde grafik tasarımcısı olarak çalışabilmektedirler. Bunun yanında öğretmenlik formasyonuna sahip öğrenciler ilk veya ortaöğretim kurumlarında öğretmen olarak da çalışabilme imkanına sahip olabilmektedirler. Gelişen teknoloji ile birlikte Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü mezunlarına olan ihtiyaç gün geçtikçe artmaktadır.

Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin %56’sı burslu olarak eğitim öğreti hayatlarına devam etmektedirler.

Misyon ve Vizyon

Misyon

Misyonumuz; araştırmaları içerisinde toplum ihtiyaç ve menfaatlerini gözeten, eğitimi çağdaş hayatın gerektirdiği koşullara uygun halde gerçekleştiren, araştırmalarını üretime dönüştüren, ulusal bilinci temel alarak öğrenci gelişimlerini hedefleyen, eğitmenleri ve sahip olduğu programları ile uluslararası ve ulusal kalite sistemlerine tam uyumlu, kendisine alanında saygı duyulan, eğitim abidesi bir üniversite olabilmektir.

Vizyon

Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü vizyonumuz; Tüm bilim disiplinleri arasında uluslararası kaliteye sahip eğitimler ile toplumun ihtiyaç duyduğu, gereksinimlerinden biri olan, araştırmacı, özgüven sahibi, ürün tasarımcısı, özgün, geniş perspektif sahibi, girişimci öğrenciler yetiştirmek; uluslararası vizyona sahip öğretim üyeleri, akademisyenler, öğrenciler ile birlikte eğitim alanları, mekanları, araştırma imkanları oluşturmak ve toplumun hayat boyu eğitiminin sağlanabilmesi bakımından fırsatlar yaratmaktır.

Bologna Süreci

Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü sahip olduğu Bologna süreci ile beraber daha iyi bir eğitim imkanına sahip olabilmektedir. Avrupa içerisinde birbiri ile uyum içerisinde yükseköğretim kurumları oluşturabilmek, sistemde bulunan ayrıcalıkları en aza indirmek, uluslararsı arenada eğitim kurumlarının birbirini tanıması Bologna Sürecinin temel amaçları arasında yerini almaktadır. Bologna süreci öğrencileri daha aktif bir şekilde eğitimlerine devam etmelerini hedeflemektedir

Program Bilgi Paketini Görmek İçin Tıklayınız