• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 427
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eşzamanlı ve eşzamansız çevrimiçi İngilizceyi yabancı dil olarak öğretme tekniklerini nasıl kullanacaklarını/göstereceklerini öğretmektir. Ayrıca ders planlarına dayalı olarak eşzamanlı çevrimiçi mikro öğretim oturumları gerçekleştireceklerdir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders sırasında, öğrenciler çeşitli LMS (Öğrenme Yönetim Sistemleri) sitelerini kullanarak çevrimiçi bir İngilizce dersini nasıl oluşturup yöneteceklerini, Web 2.0, gerçek zamanlı çevrimiçi öğretim ve iş birliği araçlarını kullanarak okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerine yönelik etkinlikler nasıl oluşturacaklarını öğreneceklerdir. Ayrıca, test ve ödevleri nasıl oluşturup sunacaklarını ve çevrimiçi testler ve ödev teslimlerinde akademik dürüstlüğü nasıl sağlayacaklarını ve intihalden nasıl kaçınacaklarını öğreneceklerdir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Çevrimiçi dil öğretimindeki teknikler açısından kendi çevrimiçi dil öğrenme deneyimlerini eleştirel bir şekilde değerlendirmek. 1,2,3,4,10 1,2 A    
Çevrimiçi dil öğretim yöntemleri ve tekniklerine dayalı olarak bir çevrimiçi ders hazırlamak ve yürütmek 1,2,3,4,10 1,2 A,B,E    
Eşzamanlı ve eşzamansız dil öğretimi ve öğrenme araçları hakkında bilgi edinmek.  1,2,3,4,10 2,8 A,B,E    
Çevrimiçi dil değerlendirme/testlerini sunmak ve izlemek. 1,2,3,4,10 1,2 A,B,E    
Çevrimiçi akademik dürüstlüğü nasıl sağlayacakları konusunda bilgi sahibi olmak.      

 

Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı

Blog nasıl oluşturulur

Proje gruplarının dağıtılması

 
2 Geçmişten Günümüze: L2 Öğrenimi için Yüz Yıl Teknoloji - Sue E. K. Otto Ders kitabı
3 L2 Dilbilgisi Öğretimi ve Öğrenimi için Teknolojiler Ders kitabı, Sınıf Sunumu
4 L2 Kelime Öğretimi ve Öğrenimi için Teknolojiler

Grup 1 Dilbilgisi Araçları Sunumu

Ders kitabı, Sınıf Sunumu
5 L2 Okuma Öğretimi ve Öğrenimi için Teknolojiler

Grup 2 Kelime Araçları Sunumu

Ders kitabı, Sınıf Sunumu
6 L2 Yazma Öğretimi ve Öğrenimi için Teknolojiler

Grup 3 Okuma Araçları Gösterimi

Sınıf Sunumu

Ders kitabı, Sınıf Sunumu
7 Ara Sınav  
8 L2 Dinleme Öğretimi ve Öğrenimi için Teknolojiler

Grup 4 Yazma Araçları Gösterimi

Sınıf Sunumu

Ders kitabı, Sınıf Sunumu
9 L2 Konuşma Öğretimi ve Öğrenimi için Teknolojiler

Grup 5 Dinleme Araçları Gösterimi

Sınıf Sunumu

Ders kitabı, Sınıf Sunumu
10 Teknoloji ile Uzaktan Dil Öğretimi / Sınıfta LMS Kullanımı

Grup 6 Konuşma Araçları Gösterimi

Sınıf Sunumu

Ders kitabı, Sınıf Sunumu
11 Dil Öğrenimi ve Öğretiminde Yapay Zeka Teknolojilerinin Kullanımı

Grup 7 LMS / Gerçek Zamanlı Öğretim Araçları Gösterimi

Sınıf Sunumu

Ders kitabı, Sınıf Sunumu
12 L2 Öğretimi ve Öğreniminde Dijital Oyunlar

Grup 8 Yapay Zeka Teknolojileri Gösterimi

Sınıf Sunumu

Ders kitabı, Sınıf Sunumu
13 Mobil Öğrenme

Grup 9 Oyun Araçları Gösterimi

Sınıf Sunumu

Ders kitabı, Sınıf Sunumu
14 Teknoloji ile Değerlendirme

Grup 10 Değerlendirme Araçları Gösterimi

Grup 11 Mobil Öğrenme Araçları Gösterimi

Sınıf Sunumu

Ders kitabı, Sınıf Sunumu
15 Final sınavı   

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Shannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. Wiley Blackwell

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Arasınav 1 20
Araç Sunumu 1 20
Blog Portfolyo 1 10
Araç demosu 1 10
Katılım 1 10
Final sınavı 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   70
Toplam   100

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizce’nin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.            
2 ingilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.            
3 Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilir..            
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilir.            
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilir.            
6 Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilir            
7 ingilizcenin kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilir            
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir            
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilir.            
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim.            

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Course Duration (Including the exam week: x Total course hours) 15 3 45
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 14 2 28
Midterm exam 1 2 2
Blog preparation 1 20 20
Tool Demo Presentation 1 1 1
Final exam 1 2 2
Toplam İş Yükü     98
Toplam İş Yükü / 25 (s)     98 / 25
Dersin AKTS Kredisi     3.92