• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 404
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
İçerik, yansıtıcı öğretimin, öğretmenlerin öğretimin farklı yönlerine ilişkin inançlarının incelenmesini ve sınıf tabanlı bir araştırmanın tasarımını ve uygulanmasını içerecektir. Dersin sonunda, öğrenciler: (a) yansıtıcı öğretimi, öğretmenlerin eylemlerinin kaynağı olarak inançlarını ve öğretmen araştırmalarını incelemiş olacaklardır. (b) staj sırasında gözlemlenen sınıf problemleri üzerine düşünmüş, (c) sınıf tabanlı bir araştırma için bir öneri geliştirmiş, (d) veri toplamış, analiz etmiş ve yorumlamış, (e) bulgularını paylaşmak için bir rapor oluşturmuş olacaklardır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, öğretmen adaylarına mesleki gelişim için öğretmen araştırmaları konusunda teorik ve pratik bilgi sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Öncelikle, öğrencilere sınıf tabanlı araştırmaların doğasını ve bir eylem ya da keşif araştırması yürütmek için gerekli araçlar ve yöntemleri incelemeleri yönünde rehberlik edilir. Daha sonra, staj yaptıkları okullarda bir çalışma tasarlamaları ve bu çalışmayı akademik yazım normlarını göz önünde bulundurarak raporlamaları teşvik edilir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sınıf temelli araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi; 3, 5, 10 1,2,3,4,5 A,F,H
2) Öğretmen temelli araştırmalar için gerekli teorik bilgilerin öğrenilmesi; 3, 5, 10 1, 2, 3, 5 A,F,H
3) Araştırmalar için gerekli bilgi toplama araçlarını, bunların nasıl uygulanacağını ve toplanan bilgilerin analizlerinin nasıl yapılacağının öğrenilmesi; 3, 5, 9 1, 2, 3, 4, 5 A,F,H
4) Araştırma önerisi hazırlanmasının öğrenilmesi; 3, 5, 7 1, 3, 4 A,F,H
5) Yayımlanmış araştırmaların değerlendirilmesi; 3, 5, 6 2, 3,5 A,F,H
6) Öğrencilerin okul deneyimleri sırasında gözlemledikleri sınıf içi olayları üzerine yansıtma yapmalarını sağlayarak yansıtıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi  3, 10, 8 2, 3, 5, 6 A,F,H

 

Dersin Akışı

 

Hafta Tarihler Konular Çalışma Materyalleri
Hafta 1 20-21 Şubat Derse Giriş / Ders Programının İncelenmesi  
Hafta 2 27-28 Şubat Araştırma Paradigmaları ve Öğretmen Araştırması - Borg, S (2013). Teacher Research in Language Teaching
- Borg, S (2007). Research Engagement in ELT
Hafta 3 5-6 Mart Keşif Süreci
Öğretmenlerin İnançlarını Keşfetme
1. Günlük Teslimi
- Richards & Lockhart, Bölüm 1 ve 2
- Gebhard & Oprandy Bölüm 2
Hafta 4 11-13 Mart Eylem Araştırması
Eylem Araştırması Projeleri
Keşif Uygulaması
- Burns (1999) Bölüm 1,2,3
- Grabe & Stoller Bölüm 7
- Allwright (2003)
Hafta 5 19-20 Mart Sorun Belirleme
Adım 1 ve 2: Araştırma Sorularınızı Belirleyin
Sınıf Etkinliği: Araştırma Sorularını Belirleme
- Gebhard Bölüm 4
Hafta 6 26-27 Mart Veri Toplama Teknikleri (Gözlemsel / Gözlemsel Olmayan)
Sözlü, Gözlenen ve Yazılı Verilerin Toplanması
Sınıf Etkinliği: Veri Toplama Araçları
- Burns, Bölüm 4 ve 5
- Lankshear & Knoebel, Bölüm 10, 11, 12
Hafta 7 2-3 Nisan Literatür İncelemesinin Bazı Temel Noktaları
Akademik Makalelerde Tür Özelliklerini Anlama
Sınıf Etkinliği: IMRD Yapısının Analizi
Araştırma Önerisi Teslimi (Araştırma Soruları ve Veri Toplama Aracı ile)
- Lankshear & Knoebel, Bölüm 5
Hafta 8 8-12 Nisan Bayram Tatili  
Hafta 9 16-17 Nisan Nitel Öğretmen Araştırmasında Sözlü, Gözlenen ve Yazılı Verilerin Analizi
(Veri Toplama Haftası)
2. Günlük Teslimi
- Lankshear & Knoebel, Bölüm 13 ve 14
Hafta 10 24 Nisan Öğretmen Araştırmasında Raporlama
(Veri Toplama Haftası)
- Lankshear & Knoebel, Bölüm 16
Hafta 11 30 Nisan Yansıtıcı Öğretimi Anlama
Yansıtıcı Öğretimin Tarihsel Kökleri
- Zeichner & Liston, Bölüm 1 ve 2
Hafta 12 7-8 Mayıs Yansıtıcı Öğretim
Yansıtıcılığımızı Keşfetme Üzerine Sınıf Etkinliği
 
Hafta 13 14-15 Mayıs Araştırma Projelerinin Sunumu  
Hafta 14 21-22 Mayıs Araştırma Projelerinin Sunumu  
Hafta 15 28 Mayıs - 29 Haziran Araştırma Projelerinin Sunumu
3. Günlük Teslimi
Araştırma Projelerinin Teslimi: 4 Haziran 2024 (Gece yarısına kadar)
 
Final Sınavı 4 Haziran 2024 Final Sınavı (11:00-13:00)  

Kaynaklar

Ders Notu Richards, J.C. & C.Lockhart, (1994). Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press.

Farrel, T.S. (2007). Reflective Language Teaching:  From Research to Practice. New York: Continuum..

Ashelman, P. (2008). Supporting teachers as researchers: Applications of educational research mentoring. The International Journal of Learning (15) 8, 113-120.

Bailey, K. M. (1997). Reflective teaching : Situating our stories. Asian Journal of English Language Teaching (7), 1-19.

Chamot, A. U., Barnhardt S., Dirstine, S. (1998). Conducting Action Research in the Foreign Language Classroom. Paper presented at Northeast Conference. New York.

Chou, Y.C. (2008).  Exploring the reflection of teachers’ beliefs about reading theories and strategies on their classroom practices.  Feng Chia Journal of Humanities and Social Sciences, 16, 183-216.

Gimenez, T. (1999). Reflective teaching and teacher education contributions from teacher training. Linguagem & Ensino (2) 2, 129-143.

Hans-Vaugn, D., Scherff, L. (2008). Beginning English teacher attrition, mobility and retention. The Journal of Experimental Aducation (1) 77, 21-53.

Diğer Kaynaklar Quesada Pacheco, A. (2005). Reflective teaching and its impact on foreign language teaching. Numero Extraordinario (5), 1-19.

Nolen, A., Vander Putten, J. (2007). Action research in education: Addressing gaps in ethical principles and practices. Educational Researcher (7), 36, 401-407

Ogonor, B. O., Badmus, M. M. (2006). Reflective teaching practice among student teachers: The case in a tertiary institution in Nigeria. Australian Journal of Teacher Education (2) 31, 1-11.

Scott, J. B. (2008). The practice of usability: Teaching user engagement through service-learning. Technical Communication Quarterly 17 (4), 381-412.

Spada, N., Santos Lima, M.  The Isolation and Integration of Form-Focused Instruction: Views From ESL and EFL Teachers and Learners.

Tercanlıoğlu, L. Pre-service EFL teachers’ beliefs about foreign language learning and how they relate to gender.  Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 5-3(1), 145-162.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar Veri toplama videoları; sınıf için aktiviteler için materyaller.
Ödevler Araştırma günlüğü için 5 ödev
Sınavlar Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

Dönem İçi Çalışmalar

Dönem İçi Çalışmalar Adet Yüzde
Araştırma Projesi 1 %60
Araştırma Günlüğü (3 giriş) 3 %10
Toplam (Dönem İçi)   %70

Final Sınavı Katkısı

Final Sınavı Katkı
Genel Not Katkısı %30
Dönem İçi Çalışmaların Genel Not Katkısı %70
Toplam %100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizce’nin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilirim.     X      
2 İngilizce’nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilirim.         X  
3 Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilirim.       X    
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilirim.     X      
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilirim.         X  
6 Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilirim.         X  
7 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilirim.   X        
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilirim.       X    
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilirim.       X    
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim.       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

 

Faaliyetler Adet Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Çalışma Saatleri 15 1 15
Araştırma Günlüğü Girişi 3 2 6
Araştırma Projesi 1 50 50
Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü     119
Toplam İş Yükü / 25 (saat)     4.76
Dersin ECTS Kredisi     5