Sınıf temelli araştırma yöntemleri, problem belirleme, bilgi toplama yöntemleri, bilgi analizleri, araştırma hakkında literatür taraması yapma, araştırma sonuçlarını yorumlama, araştırma önerisi hazırlama.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sınıf temelli araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi; | 3, 5, 10 | 1,2,3,4,5 | A,F,H |
2) Öğretmen temelli araştırmalar için gerekli teorik bilgilerin öğrenilmesi; | 3, 5, 10 | 1, 2, 3, 5 | A,F,H |
3) Araştırmalar için gerekli bilgi toplama araçlarını, bunların nasıl uygulanacağını ve toplanan bilgilerin analizlerinin nasıl yapılacağının öğrenilmesi; | 3, 5, 9 | 1, 2, 3, 4, 5 | A,F,H |
4) Araştırma önerisi hazırlanmasının öğrenilmesi; | 3, 5, 7 | 1, 3, 4 | A,F,H |
5) Yayımlanmış araştırmaların değerlendirilmesi; | 3, 5, 6 | 2, 3,5 | A,F,H |
6) Öğrencilerin okul deneyimleri sırasında gözlemledikleri sınıf içi olayları üzerine yansıtma yapmalarını sağlayarak yansıtıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi | 3, 10, 8 | 2, 3, 5, 6 | A,F,H |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Sınıf temelli araştırma yöntemlerine yaklaşımlar | |
3 | Yansıtıcı Dil Öğretimi | |
4 | Eylem Araştırması | |
5 | Sınıf İçi Gözlem Teknikleri | |
6 | Kendini Yansıtma | |
7 | Araştırma Teklifi Nasıl Yazılır? | |
8 | Öğretmen İnançlarının Araştırılması | |
9 | Öğretmenlerin Karar Verme Davranışlarının Araştırılması | |
10 | Öğretmen Rollerinin Araştırılması | |
11 | Yabancı Dil Dersinde Öğretmen-Öğrenci İlişkileri Üzerine Araştırmalar | |
12 | Dil Öğretiminde Kullanılan Aktvitelerin Doğasının Araştırılması | |
13 | Öğretmenlerin Yansıtıcı Günlükleri | |
14 | Öğrencilerin Araştırma Raporlarının Sunumu | |
15 | Öğrencilerin Araştırma Raporlarının Sunumu |
Kaynaklar
Ders Notu |
Richards, J.C. & C.Lockhart, (1994). Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press.
Farrel, T.S. (2007). Reflective Language Teaching: From Research to Practice. New York: Continuum.. Ashelman, P. (2008). Supporting teachers as researchers: Applications of educational research mentoring. The International Journal of Learning (15) 8, 113-120. Bailey, K. M. (1997). Reflective teaching : Situating our stories. Asian Journal of English Language Teaching (7), 1-19. Chamot, A. U., Barnhardt S., Dirstine, S. (1998). Conducting Action Research in the Foreign Language Classroom. Paper presented at Northeast Conference. New York. Chou, Y.C. (2008). Exploring the reflection of teachers’ beliefs about reading theories and strategies on their classroom practices. Feng Chia Journal of Humanities and Social Sciences, 16, 183-216. Gimenez, T. (1999). Reflective teaching and teacher education contributions from teacher training. Linguagem & Ensino (2) 2, 129-143. Hans-Vaugn, D., Scherff, L. (2008). Beginning English teacher attrition, mobility and retention. The Journal of Experimental Aducation (1) 77, 21-53. |
Diğer Kaynaklar |
Quesada Pacheco, A. (2005). Reflective teaching and its impact on foreign language teaching. Numero Extraordinario (5), 1-19.
Nolen, A., Vander Putten, J. (2007). Action research in education: Addressing gaps in ethical principles and practices. Educational Researcher (7), 36, 401-407 Ogonor, B. O., Badmus, M. M. (2006). Reflective teaching practice among student teachers: The case in a tertiary institution in Nigeria. Australian Journal of Teacher Education (2) 31, 1-11. Scott, J. B. (2008). The practice of usability: Teaching user engagement through service-learning. Technical Communication Quarterly 17 (4), 381-412. Spada, N., Santos Lima, M. The Isolation and Integration of Form-Focused Instruction: Views From ESL and EFL Teachers and Learners. Tercanlıoğlu, L. Pre-service EFL teachers’ beliefs about foreign language learning and how they relate to gender. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 5-3(1), 145-162. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Veri toplama videoları; sınıf için aktiviteler için materyaller. |
Ödevler | Araştırma günlüğü için 5 ödev |
Sınavlar | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Araştırma Projesi | 60 | |
Araştırma Günlüğü | 15 | |
Final | 25 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 25 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 75 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizce’nin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilirim. | X | |||||
2 | İngilizce’nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilirim. | X | |||||
3 | Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilirim. | X | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilirim. | X | |||||
5 | İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilirim. | X | |||||
6 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilirim. | X | |||||
7 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilirim. | X | |||||
8 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilirim. | X | |||||
9 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilirim. | X | |||||
10 | Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödev (makale review) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |