Bu derste öğretmen adaylarına şiiri incelemek ve kullanmak için teorik ve pedagojik bilgi ve becerilerin yanı sıra çeşitli dil temelli etkinlik ve tekniklerin fikir ve örnekleri verilecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | ||
1- şiir kullanarak İngilizce öğretmek için ders planlayıp hazırlamak | 2, 3, 6 | 1,6,7,8 | A,F | ||
2- edebi metinlerin ne şekilde analiz edilebileceği ile ilgili bilgilenecekler tema analiz | 2, 3, 6 | 1,6,7,8 | A,F | ||
3- şiir kullanarak dili anlamak ve sınıfta uygulamak | 2, 3, 6 | 1,6,7,8 | A,F | ||
4- edebi terimleri öğrenmek ve yazmada kullanmak | 2, 3, 6 | 1,6,7,8 | A,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Dil derslerinde edebi eserlerin kullanımı |
Lazar, G. (1993).
Chapter 1: Using literature in the language classroom: The issues Chapter 2: Approaches to using literature with the language learner Chapter 3: Selecting and evaluating materials |
3 | Stil analizi |
Lazar, G. (1993).
Chapter 6. Lazar |
4 | İleri seviyedeki öğrencilerle şiir kullanımı |
Lazar, G. (1993).
Chapter 6. Lazar |
5 | Düşük seviyedeki öğrencilerle şiir kullanımı |
Lazar, G. (1993).
Chapter 6. Lazar |
6 |
“Clouds” by Christina Rossetti
“Please Mrs. Butler” by Allan Ahlberg |
|
7 |
“You and I” by Roger McGough
“I'm nobody” by Emily Dickinson |
|
8 |
"The Birthday" by Christina Rossetti
“Hope” by Emily Dickinson |
|
9 |
“Words” by Carl Sandburg
"Annabel Lee" by Poe |
|
10 |
“The Couple Upstairs” by Hugo Williams
“The Perfect Friend” by Shannan Wrass |
|
11 |
““Advice to My Son” by J. Peter Meinke
"The Road not taken" by Robert Frost |
|
12 |
London” by William Blake
“My Papa’s Waltz” by Theodore Roethke |
|
13 |
“Dreams” by Langston Hughes
“How Do I Love Thee?” by Elizabeth Barrett Browning |
|
14 |
“A red, red rose” by Robert Burns
“Stopping by woods on a snowy evening” by Robert Frost |
|
15 | Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Lazar, G. (1993). Literature and language teaching. Cambridge: CUP. |
Diğer Kaynaklar | Collie, J., Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Makaleler, Powerpoint slaytları |
Ödevler | ders planı, sunum, kendin/akran değerlendirme |
Sınavlar | Ara Sınav, final sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
arasınav | 10 | 30 |
ders planı | 1 | 15 |
mikro öğretim | 1 | 20 |
final sınavı | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 35 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 65 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizce’nin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir. | ||||||
2 | ingilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir. | X | |||||
3 | Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilir.. | X | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilir. | ||||||
5 | İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilir. | ||||||
6 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilir | X | |||||
7 | ingilizcenin kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilir | ||||||
8 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir | ||||||
9 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilir. | ||||||
10 | Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
arasınav | 1 | 8 | 8 |
ders planı | 1 | 8 | 8 |
mikro öğretim | 1 | 5 | 5 |
Final sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |