• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
Eden 317
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu derste, yabancı dilde dil bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemlerin incelenmesi ve bu konuda dile duyarlılığın kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğretmen adaylarının dil bilgisini etkili bir şekilde öğretmek için yaşa ve yeterlilik seviyesine uygun ders materyalleri ve etkinlikleri hazırlama becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir. Ayrıca bu ders öğretmen adaylarının ders planı hazırlama ve sınıf yönetimi becerilerini, akran öğretimi ile geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Öğretmen adayları, bu derste İngilizce dil bilgisi öğretiminde kullanılan teknikleri ayrıntılı bir biçimde inceleyip belirledikleri yaş ve dil seviyesine uygun ders planı ve materyaller geliştireceklerdir. Sınıf öğretmeninin gözetiminde dil bilgisi öğretimi için yapılan örnek ders planlarını sunacaklar ve akran gruplarının yaptığı etkinlikler diğer akran grupları tarafından değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G. Sunum, H. Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Biçimsel dil bilgisi ve işlevsel kullanımı konusundaki farkındalık geliştirir. 2, 3, 5 3, 4, 8 A, F
Farklı yaş grupları ve farklı düzeyler için İngilizce dil bilgisinin öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları tanır. 2, 3, 5 3, 4, 8 A, F
İngilizce dil bilgisi öğretmek amacıyla değişik yöntem ve teknikler uygulayabilir. 2, 3, 5 1, 3, 4, 8 A, F
Mikro-öğretim uygulamalarında  dil bilgisinin öğretimi için gereken teknikleri kendi ders planlarını hazırlamak için kullanır. 2, 3, 5 1, 3, 4, 8 A, F
İletişimsel yöntemle gramer öğretme tekniklerini uygulayabilir. 2, 3, 5 1, 3, 4, 8 A, F
Hem kendi ders sunumunu, hem de akranlarının ders öğretimlerini değerlendirebilir. 5 3, 4, 8 A, F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş

Sunum konusu seçimi 

 
2 Dilbilgisinin tanımlanması

Neden dilbilgisi öğretilmeli?

Dilbilgisi nasıl öğretilmeli?

Dilbilgisi Yapılarının Sunumu: Tümdengelim, tümevarım öğretim yöntemleriyle Dilbilgisi yapılarının öğretimi

Metin kullanarak dilbilgisi yapılarının sunumu

Thornbury 

(Ch. 1-5)

3 Dilbilgisi yapılarıyla ilgili etkinlikler

Dilbilgisi hataları

Dilbilgisini beceri-temelli ders planı ile bütünleştirilmesi

Dilbilgisini test etme

Thornbury 

(Ch. 6-9)

4 Ders planı hazırlama  
5 Akran öğretimi  
6 Akran öğretimi  
7 Akran öğretimi  
8 Midterm Sınavı  
9 Akran öğretimi  
10 Akran öğretimi  
11 Akran öğretimi  
12 Akran öğretimi  
13 Akran öğretimi  
14 Akran öğretimi  
15 Final Sınavı  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Thornbury, S. (2007) How to teach grammar? Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar Ur, P. (1988) Grammar Practice Activities.Cambridge: Cambridge University Press.  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Slayt gösterisi ve örnek ders planları.
Ödevler Örnek ders planı hazırlama ve uygulama.
Sınavlar Sınıf içi ara sınav ve final 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Akran öğretimleri 1 60
Ara Sınav 2 15
Final sınavı 3 25
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   25
Yıl içinin Başarıya Oranı   75
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizcenin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.            
ingilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.         X  
3 Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilir..         X  
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilir.            
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilir.         X  
6 Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilir            
7 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilir            
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir            
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilir.            
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim.            

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Mikro Öğretim 2 25 50
Arasınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     129
Toplam İş Yükü / 25 (s)     129/25
Dersin AKTS Kredisi     5