• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
Eden 319
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, İngilizce okuma ve yazma becerilerinin öğretimi ile ilgili temel kavramları örnekleyerek öğretmen adaylarına tanıtmak, belirli bir grup öğrenciye okuma ve yazma becerilerini öğretmek amacı ile iletişim odaklı bir ders planı hazırlama imkanı sunmak ve öğretmen adaylarının uygulamalı olarak sınıf-içi akran öğretimi yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Öğretmen adayları, bu derste İngilizce okuma ve yazma becerilerinin öğretiminde kullanılan teknikleri ayrıntılı bir biçimde inceleyip belirledikleri yaş ve dil seviyesine uygun ders planı ve materyaller geliştireceklerdir. Sınıf öğretmeninin gözetiminde okuma ve yazma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarını sunacaklar ve akran gruplarının yaptığı etkinlikler diğer akran grupları tarafından değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Farklı yaş grupları ve farklı düzeyler için İngilizce okuma ve yazma becerilerinin öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları tanır. 2, 3, 5 3, 4, 8 A, F
Okuma ve yazma becerilerinin öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini ayrıntılı inceler ve uygular. 2, 3, 5 3, 4, 8 A, F
Mikro-öğretim uygulamalarında bu becerilerin öğretimi için gereken teknikleri kendi ders planlarını hazırlamak için kullanır. 2, 3, 5 1, 3, 4, 8 A, F
Hem kendi ders sunumunu, hem de akranlarının ders öğretimlerini değerlendirebilir. 5 3, 4, 8 A, F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dil becerilerinin öğretimi:Giriş 

Sunum konusu seçimi

 
2  
Okuma becerileri ve stratejileri 
  • What is Reading? 

     (Aerbersold, J. A. & Field, M. A.)

  • The Nature of Reading Abilities 

(Grabe & Stoller)

  • Factors that Influence Reading

     (Aerbersold, J. A. & Field, M. A.)

3  
Okuma becerilerinin öğretilmesi
  • Vocabulary Issues in Teaching Reading (Aerbersold, J. A. & Field, M. A.)
  • Planning the Reading Lesson 

         (Aerbersold, J. A. & Field, M. A.)

4 Okuma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması          Dil eğitimi
5 Okuma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması          Dil eğitimi
6 Okuma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması          Dil eğitimi
7 Okuma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması            Dil eğitimi
8 Ara sınav   
9  
Yazma becerileri ve stratejileri
  • Chapter 1: Writing as a process  

(Harmer, J.)

  • Chapter 2: Describing written text

(Harmer, J.)

  • Teaching writing in ESL classes

(Raimes, A.)

10  
Yazma becerileri öğretilmesi
  • Writing and teaching writing

(Hyland, K., Ch 1)

  • Techniques in responding to students’ writing (Raimes, A.)
  • New technologies in writing instruction

(Hyland, K., Ch. 6)

11 Yazma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması      Dil eğitimi
12 Yazma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması      Dil eğitimi
13 Yazma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması      Dil eğitimi
14 Yazma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması      Dil eğitimi
15 Final Sınavı  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Aebershold, J. A., & Field, M. L. (1997). From Reader to Reading Teacher. Cambridge: CUP.

Harmer, J. (2004). How to Teach Writing. Pearson Education. India.

Diğer Kaynaklar Silberstein, S. (1993). Techniques and Resources in Teaching Reading. Oxford University Press.

Grabe, W & Stoller, F. L. (2019). Teaching and Researching Reading. Routledge.

Hyland, K. (2003). Second Language Writing. Cambridge university press.

Raimes, A. (1983). Techniques in Teaching Writing. Oxford University Press, 200 Madison Ave., New York, NY.

Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman.

Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Powerpoint slides ve örnek ders planları
Ödevler Ders plan hazırlama ve öz/akran değerlendirme raporları
Sınavlar Ara sınav, Final 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Okuma Mikro öğretimi 1 30  
Yazma Mikro öğretimi 2 30  
Ara Sınav 3 15  
Final sınavı 4 25  
Toplam   100  
Finalin Başarıya Oranı   25  
Yıl içinin Başarıya Oranı   75  
Toplam   100
     
DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4    
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizcenin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.            
ingilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.            
3 Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilir..            
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilir.            
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilir.            
6 Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilir            
7 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilir            
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir            
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilir.            
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim.            

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ara Sınav 1 10 10
Mikro Öğretim 2 25 50
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     130
Toplam İş Yükü / 25 (s)     130/25
Dersin AKTS Kredisi     5,2