• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
Eden 319
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu ders, gelecekteki dil öğretmenlerinin İngilizceyi yabancı dil olarak (EFL) öğretiminde okuma ve yazma ilkelerini ve süreçlerini anlamalarını geliştirmeyi, sınıf yönetimi ve planlama becerilerini iyileştirmek için kendi ders planlarını yapmalarını sağlamayı ve okuma ve yazmayı etkili bir şekilde öğretmek için yaşa ve dil yeterlilik seviyesine uygun materyaller ve etkinlikler hazırlama becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, öğretmen adaylarını yabancı dilde okuma ve yazma ile tanıştırarak, alanla ilgili teorik bilgiler ve pratik uygulamaları içermektedir. Öncelikle, öğretmen adaylarına insanların nasıl okumayı ve yazmayı öğrendiği ve bu becerilerin nasıl öğretileceğine dair teoriler hakkında kısa bir fikir vermeyi amaçlamaktadır. İkinci olarak, bu dersin önemli bir pratik bileşeni olacaktır. Bu bölümde, öğrenciler okuma ve yazma öğretimi için kendi materyallerini tasarlayacak ve bu tür bir sınıfta kullanılmak üzere bir ders planı hazırlayacaktır. Ders kapsamında oluşturulan tüm materyaller, portföyler aracılığıyla öğretim elemanıyla paylaşılacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Farklı yaş grupları ve farklı düzeyler için İngilizce okuma ve yazma becerilerinin öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları tanır. 2, 3, 5 3, 4, 8 A, F
Okuma ve yazma becerilerinin öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini ayrıntılı inceler ve uygular. 2, 3, 5 3, 4, 8 A, F
Mikro-öğretim uygulamalarında bu becerilerin öğretimi için gereken teknikleri kendi ders planlarını hazırlamak için kullanır. 2, 3, 5 1, 3, 4, 8 A, F
Hem kendi ders sunumunu, hem de akranlarının ders öğretimlerini değerlendirebilir. 5 3, 4, 8 A, F

Dersin Akışı

 

Hafta Tarihler Konular/Etkinlikler Ek Notlar
Hafta 1 30 Eylül - 2 Ekim Derse Giriş
Akran öğretimleri için kayıt olun
OKUMA
Hafta 2 7-9 Ekim ✔ Okuma Becerilerinin Doğası (Grabe & Stoller, 2011)
Bölümleri okuyun ve tartışmaya hazır olun!
 
Hafta 3 14-16 Ekim ✔ Kelime öğretimi ve öğreniminde temel konular (Schmitt, N., 2010)
✔ Okuma Dersi Planlama (Aerbersold, J. A. & Field, M. A., 1977)
✔ Dijital Okuma (Reiber-Kuijpers ve diğerleri, 2020)
Sorumluluğunuz
Hafta 4 21-23 Ekim ✔ Taramalı okuma
✔ Tahmin yapma
✔ Hızlı okuma
✔ Önizleme
 
Hafta 5 28-30 Ekim ✔ Kronolojik sıralama
✔ Bir belgeyi tamamlama
✔ Ana fikir
✔ Metnin işlevi
 
Hafta 6 4-6 Kasım ✔ Sınıflandırma
✔ Eşleştirme
✔ Parça-Bütün Okuma
✔ Bilgi Kullanımı
 
Hafta 7 11-13 Kasım ✔ Yazarın Niyeti
✔ Beklentileri Doğrulamak İçin Okuma
✔ Belirli Bilgiyi Çıkarmak İçin Okuma
✔ Tartışmacı ve Mantıksal Organizasyon
 
Hafta 8 18-20 Kasım ✔ Sınıflandırma
✔ Kronolojik Sıralama
✔ Parça-Bütün Okuma
✔ Beklentileri Doğrulamak İçin Okuma
YAZMA
Hafta 9 25-27 Kasım ✔ Yazma Bir Süreçtir (Harmer, J., 2004)
✔ Yazılı Metni Tanımlama (Harmer, J., 2004)
✔ Yazmayı Öğretme ve Yazma (Hyland, K., 2003)
✔ Öğrenci Yazılarına Yanıt Verme Teknikleri (Raimes, A., 1983)
✔ Yazma Eğitimi İçin Yeni Teknolojiler (Hyland, K., 2003)
Sorumluluğunuz
Hafta 10 2-4 Aralık ✔ Beyin Fırtınası
✔ Bilgi Birleştirme
✔ Bilgi Toplama
 
Hafta 11 9-11 Aralık ✔ Piramit Planlama
✔ Serbest Yazma
✔ Bilgi Birleştirme
✔ Anket Kullanımı
 
Hafta 12 16-18 Aralık ✔ Anket Kullanımı
✔ Cümle Birleştirme
✔ Parça-Bütün Hikaye Yazma
✔ Özetleme
 
Hafta 13 23-25 Aralık ✔ Bilgiyi Diyagrama Aktarma
✔ Bağlayıcı Cihazlar Kullanma
✔ Genel ve Destekleyici İfadeleri Düzenleme
✔ Bir Paragrafı Yeniden Şekillendirme
 
Hafta 14 30 Aralık ✔ Bir Metni Sıralama
✔ Gerçek Olayları Raporlama
✔ Resim Kullanım Teknikleri
 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Aebershold, J. A., & Field, M. L. (1997). From Reader to Reading Teacher. Cambridge: CUP.

Harmer, J. (2004). How to Teach Writing. Pearson Education. India.

Diğer Kaynaklar Silberstein, S. (1993). Techniques and Resources in Teaching Reading. Oxford University Press.

Grabe, W & Stoller, F. L. (2019). Teaching and Researching Reading. Routledge.

Hyland, K. (2003). Second Language Writing. Cambridge university press.

Raimes, A. (1983). Techniques in Teaching Writing. Oxford University Press, 200 Madison Ave., New York, NY.

Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman.

Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Powerpoint slides ve örnek ders planları
Ödevler Ders plan hazırlama ve öz/akran değerlendirme raporları
Sınavlar Ara sınav, Final 

Değerlendirme Sistemi

Görev Puan Yüzde Teslim Tarihleri
Ders Planı ve Öğretim 60 %60 Daha sonra duyurulacak
Final Sınavı (Yazı üzerine tepki makalesi dahil) 30 %30 Final Sınavı Haftası
4 Yansıtıcı Rapor (İki öz değerlendirme + iki akran değerlendirmesi) 10 %10 Ders boyunca
Toplam 100 %100  

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4    
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizcenin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.            
ingilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.            
3 Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilir..            
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilir.            
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilir.            
6 Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilir            
7 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilir            
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir            
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilir.            
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim.            

AKTS İş Yükü Tablosu

 

Dönem İçi Çalışmalar

Dönem İçi Çalışmalar Adet Yüzde
Mikro Öğretimler 2 %60
Akran ve Öz Değerlendirme Raporları 4 %10
Toplam (Dönem İçi)   %70

Final Sınavı Katkısı

Final Sınavı Katkı
Genel Not Katkısı %30
Dönem İçi Çalışmaların Genel Not Katkısı %70
Toplam %100

Öğrenci İş Yüküne Dayalı ECTS Dağılımı

Faaliyetler Adet Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Saatleri 14 1 14
Mikro Öğretimler 2 25 50
Yansıtıcı Raporlar 4 4 16
Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (saat)     5
Dersin ECTS Kredisi     5